دامپزشکان می گویند تحت فشار کمانش می کنند. آیا تغییر در قوانین می تواند کمک کند؟

لورا پری می‌دانست که تا ۱۶ سالگی می‌خواهد دامپزشک شود. پری پس از تماشای تسلیم شدن گربه‌اش به یک بیماری، به این نتیجه رسید که دیگر هرگز نمی‌خواهد در مورد حیوانات احساس درماندگی کند.

اما امروز، به عنوان یک دامپزشک 30 ساله در کلینیک دامپزشکی Celtic Creatures در سیدنی، NS، اغلب هنوز احساس درماندگی می کند – به خصوص وقتی صحبت از سلامت روانی او می شود.

روزهایی است که من شغلم را دوست دارم: عقیم‌سازی، عقیم‌سازی، انجام جراحی، کمک به حیوانات، بودن با مشتریانی که واقعاً سپاسگزار هستند و حیوانات خود را دوست دارند. قطعاً نکات مثبتی در آن وجود دارد.

این به این دلیل نیست که از آن متنفرم، فقط این است که آرام آرام مرا می کشد.

ساعات طولانی، وقت کشی و کمبود پرسنل همه عوارض خود را به همراه دارد. پری گفت که بخش آماده به خدمت به ویژه دشوار است، اما این کاری است که او باید انجام دهد.

طبق مقررات انجمن پزشکی دامپزشکی نوا اسکوشیا، نهاد نظارتی که بر صنعت دامپزشکی در استان نظارت می‌کند، کلینیک‌های دامپزشکی معتبر باید مراقبت‌های اضطراری بعد از ساعت کاری را به مشتریان خود ارائه دهند.

هیچ بیمارستان اورژانسی حیوانات در کیپ برتون یا بیشتر مناطق روستایی استان وجود ندارد. بسیاری از کلینیک های دامپزشکی، به ویژه در مناطق روستایی، با سایر کلینیک ها برای به اشتراک گذاشتن خدمات پس از ساعت کاری اورژانس قرارداد دارند.

در مورد Celtic Creatures، آن را با بیمارستان حیوانات Northside به اشتراک گذاشته بود. اما شرکت مالک بیمارستان، VetStrategy، در ماه ژانویه از این قرارداد خارج شد.

این باعث شده است که پری با نوبت‌های کاری بیشتر و اضطراب بسیار بیشتری دست و پنجه نرم کند.

او گفت: “این فقط احساس اضطراب ساده نیست، مصرف آتیوان و عبور از آن نیست، بلکه علائم جسمی وحشتناکی است که به طور مداوم در طول روز و در طول شبی که من در حال تماس هستم.”

دکتر لورا پری در اتاق عمل در Celtic Creatures ایستاده است.  او یک کت سفید آزمایشگاهی پوشیده و یک توله سگ کوچک سیاه و برنزه را در آغوش گرفته است.
پری می‌گوید ساعت‌های طولانی، زمان آماده‌باش و کمبود پرسنل آسیب می‌زند. (ارسال شده توسط لورا پری)

او گفت که استرس ناشی از ندانستن چه وضعیت اضطراری در انتهای تماس تلفنی در انتظار او است، می تواند فلج کننده باشد و خواب او را مختل کند.

علائم از «سنگینی در قفسه سینه، سردرد، تعریق و بی قراری مداوم، تا حالت تهوع فیزیکی واقعی تا حملات پانیک کامل، در جایی که مهم نیست من در امان هستم، در خانه هستم، در واقع نیست، متغیر است. باید با یک تماس برخورد کنم، “او گفت.

چند کلینیک مستقل باقی مانده است

در سال 2020، VetStrategy 360 بیمارستان دامپزشکی در سراسر کانادا، از جمله چهار کلینیک از پنج کلینیک در شهرداری منطقه ای کیپ برتون، خریداری کرد.

این شرکت برای پایان دادن به قرارداد بین Celtic Creatures و Northside Animal Hospital به فرسودگی شغلی و کمبود دامپزشک اشاره می کند.

“ما دوست داریم که به صورت مشترک با هر کلینیک ادامه دهیم و بتوانیم برای حمایت از بیماران و مراجعان در آنجا باشیم. اما زمانی که شما کلینیکی را اداره می کنید که دامپزشک در آن 40 ساعت در هفته کار می کند و سپس یک کلینیک در حال خدمت است. مارشا وایت، مدیر عملیات منطقه ای شعبه آتلانتیک کانادا VetStrategy، گفت، دو، سه شب در طول هفته برای چهار بیمارستان، بسیار زیاد است.

ربکا کورون، مالک پری و سلتیک کریچرز، به انجمن پزشکی دامپزشکی نوا اسکوشیا نامه نوشت و درخواست معافیت از انجام مراقبت های اضطراری آماده به کار کرد، به دلیل از دست دادن قرارداد خدمات مشترک و به دلیل اینکه کورون در حال بهبودی از ضربه مغزی بود. .

کورون یک دامپزشک است و بار کاری را با کارکنان خود تقسیم می کند. با این حال، او مجبور شد آن شیفت‌ها را متوقف کند، زیرا برای مدتی قادر به رانندگی در شب نبود. این باعث شد که او در مورد بار کاری اضافه ای که بر روی کارکنانش گذاشته بود نگران شود.

اما کمیته اعتباربخشی انجمن درخواست او را رد کرد.

مقررات مشابهی در مورد خدمات شبانه روزی در اکثر استان ها وجود دارد. با این حال، قوانین نیوفاندلند و لابرادور اخیراً تغییر کرده اند تا انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند، از جمله امکان بسته شدن برای یک دوره 24 ساعته در ماه بدون ارائه خدمات در حال تماس. بریتیش کلمبیا نیز در سال 2015 مقررات خود را تغییر داد و دیگر نیازی به خدمات 24 ساعته شبانه روزی ندارد.

کورون گفت که در نوا اسکوشیا اتاق تکان دادن زیادی وجود ندارد و سلامت روانی خودش نیز در نتیجه آسیب دیده است.

او گفت: «فکر نمی‌کنم مقررات در حال حاضر واقعاً به ما اجازه می‌دهد که سلامت خود را در اولویت قرار دهیم. ما باید این مراقبت را ارائه دهیم، مهم نیست چقدر خسته هستیم.»

دکتر ربکا کورون روی زمین موجودات سلتیک زانو زده است.  یک بریتنی اسپانیل برنزه و سفید رنگ مقابل او نشسته است.
Korven با یکی از مشتریانش در Celtic Creatures تصویر شده است. (بریتانی ونتزل/سی بی سی)

فرسودگی شغلی و مسائل مربوط به سلامت روان

رئیس انجمن پزشکی دامپزشکی نوا اسکوشیا، جرمی اور، گفت که ایجاد تعادل بین نیازهای صاحبان حیوانات خانگی و دامپزشکان دشوار است.

اور گفت، مسائلی مانند فرسودگی شغلی و کمبود نیروی انسانی در طول همه‌گیری با افزایش مالکیت حیوانات خانگی به اوج خود رسید. اگرچه برخی از این مسائل در حال بهبود هستند، اما او گفت که لزوماً در مناطق روستایی که جذب و حفظ دامپزشکان دشوارتر است، صادق نیست.

دامپزشکان در سال‌های اخیر با کمپین‌هایی مانند «نه یک دامپزشک بیشتر» که با هدف حمایت از دامپزشکان در بحران انجام می‌شود، مشکلات سلامت روان خود را به منصه ظهور رسانده‌اند. یک مطالعه منتشر شده در سال 2020 نشان داد که حدود 26 درصد از دامپزشکان افکار خودکشی را تجربه کرده اند. پری علناً در مورد مبارزات بهداشت روانی خود صحبت کرده است و در ستون هایی به کیپ برتون پست در مورد این موضوع نوشته است.

صبح اطلاعات – کیپ برتون6:57استرس روانی بر دامپزشکان کم کار تأثیر می گذارد

بریتانی ونتزل، خبرنگار امور جاری کیپ برتون، نگاهی صمیمی به ما می‌آورد که در کیپ برتون، یک دامپزشک در حال حاضر چگونه است.

اور گفت که او مردد است که از دامپزشکان برای ارائه خدمات آماده باش صرف نظر کند، اگرچه انجمن او درباره تغییرات ایجاد شده در نیوفاندلند و لابرادور بحث کرده است.

او گفت: “اگر حیوان خانگی شما ساعت دو نیمه شب با ماشین برخورد کرد و نتوانید دامپزشکی پیدا کنید… این وضعیتی نیست که ما بخواهیم مشتریان خود را در آن قرار دهیم.” “باید توانایی هایی برای رسیدن به حد وسط وجود داشته باشد.”

اور گفت که قانون حاکم بر انجمن او بیش از 20 سال قدمت دارد و آنها در یک سال آینده تغییراتی را در نظر خواهند گرفت.

“Tele-triage” به سبک کردن بار کمک می کند

در حال حاضر، انجمن خدمات “تله تریاژ” را به کلینیک های دامپزشکی توصیه کرده است. مشتریان آنها می توانند با شرکتی تماس بگیرند که به تعیین اینکه آیا حیوان خانگی آنها باید فوراً دیده شود، آیا می توانند تا ساعت کاری صبر کنند یا یک قرار مجازی با یکی از دامپزشکان شرکت کمک می کند، تماس بگیرند.

اور گفت: «بازخوردها تا کنون بسیار مثبت بوده است، به طوری که تعداد تماس‌هایی که از طریق آن انجام شده به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

او گفت که این نشان می‌دهد که بسیاری از تماس‌هایی که کلینیک‌ها بعد از ساعات کاری دریافت می‌کنند، برای موارد اورژانسی واقعی نیستند.

Orr همچنین معتقد است که راه اندازی کلینیک های اورژانس بیشتر در خارج از منطقه هالیفاکس می تواند فرسودگی شغلی را به حداقل برساند و به جذب و حفظ دامپزشکان در مناطق روستایی کمک کند. اما تحقق آن یک چالش است زیرا کلینیک های دامپزشکی مشاغل خصوصی هستند.

در همین حال، کورون گفت که از او برای پیوستن به یک گروه برنامه ریزی که انجمن برای مقابله با کمبود مداوم دامپزشک ایجاد کرده است، دعوت شده است.

او گفت: “من امیدوار هستم که بتوانم برای تغییر فشار بیاورم و واقعاً نگرانی های خود را بیان کنم.”