در پی حملات اخیر، انجمن حمل و نقل خواهان پلیس بیشتر، امنیت اتوبوس‌های شهری و قطار است

انجمن حمل و نقل شهری کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که برای مقابله با افزایش خشونت در حمل و نقل عمومی، اقدام سریع لازم است.

کارگروه ایمنی حمل و نقل انجمن صنعت فهرستی از 27 توصیه را برای بهبود ایمنی سواران و کارکنان در حمل و نقل عمومی منتشر کرد، از جمله درخواست برای استخدام بیشتر افسران صلح روی زمین، پاسبان های ویژه و افسران پلیس.

مارکو دآنجلو، رئیس انجمن گفت: “به نظر من برای کانادایی ها واضح است که ما باید به این موضوع رسیدگی کنیم.”

این توصیه‌ها پس از گزارش‌های متعدد مبنی بر ضربات چاقو به سیستم‌های حمل‌ونقل طی چند ماه گذشته، از جمله موردی که منجر به مرگ پسر 16 ساله‌ای در تورنتو شد، در ماه گذشته ارائه شده است. در اوایل ماه جاری، یک نوجوان 17 ساله در اتوبوسی در سوری، بریتیش کلمبیا، به ضرب چاقو کشته شد.

در آلبرتا، یک مرد در منطقه ادمونتون در حالی که منتظر اتوبوس بود مورد ضربات چاقو قرار گرفت و در کلگری یک نفر پس از تیراندازی روزانه در اتوبوسی که در مرکز شهر حرکت می کرد به بیمارستان فرستاده شد.

در بیانیه ای، TransLink که شبکه حمل و نقل منطقه ای مترو ونکوور را مدیریت می کند، می گوید که از توصیه های انجمن حمایت می کند.

مسافران نگرانی های ایمنی را مطرح می کنند

ریچارد گریورز، کاربر ترانزیت، در حالی که روز دوشنبه در ایستگاه اتوبوسی در سوری، بریتیش کلمبیا منتظر بود، گفت که اخبار حملات اخیر باعث تنش بیشتر در ترانزیت شده است.

“قبلاً به هیچ کس توجه نمی کردم، اما اکنون ناگهان احساس می کنم باید به کسی نگاه کنم، فقط برای اینکه مثل اینکه آیا در کنارم با تو ایمن هستم؟”

گریورز گفت که می خواهد پلیس بیشتری را در حین حمل و نقل ببیند.

مایک فارنورث، وزیر ایمنی عمومی بریتیش کلمبیا، گفت که پلیس ترانزیت مترو ونکوور گشت‌زنی‌های «با دید بالا» را در سیستم حمل‌ونقل، از جمله در ایستگاه‌های اتوبوس، حلقه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های قطار آسمانی افزایش می‌دهد.

تماشا | کارگروه می گوید امنیت بیشتری در سیستم های حمل و نقل مورد نیاز است:

کارگروه حمل و نقل از امنیت بیشتر و حمایت از سلامت روان می خواهد

یک کارگروه ایمنی حمل و نقل ملی بیش از 20 توصیه را برای مهار خشونتی که گریبانگیر سیستم‌های حمل و نقل شده است، منتشر کرده است، از جمله افزایش امنیت و بهبود حمایت‌های سلامت روان.

چهار ماه پیش، جولیا رادی به طور تصادفی در متروی تورنتو مورد حمله قرار گرفت. او می گوید که یک غریبه با بطری به سر او زد و او را به بخیه رها کرد.

او فکر نمی کند افزودن پلیس بیشتر مشکل را حل کند.

او گفت: «من فکر می‌کنم حملات به حمل‌ونقل بسیار نشانه‌ای از یک مشکل اجتماعی بزرگ‌تر است، و بنابراین وقتی می‌توانیم دید طولانی‌تری داشته باشیم و ببینیم که آیا می‌توانیم به هموطنانمان کمک کنیم، بهتر است به جلو برویم.»

کریستیا فریلند، وزیر دارایی، روز دوشنبه در یک اعلامیه بودجه درباره خرید اتوبوس های برقی برای کمیسیون حمل و نقل تورنتو، گفت: “اقدامات خشونت آمیز اخیر در TTC برای همه ما نگران کننده است.”

“TTC مایه حیات، سیستم گردش خون شهر است، و ما باید برای اطمینان از ایمنی افراد بزرگی که برای TTC کار می کنند و به معنای واقعی کلمه شهرمان را حفظ می کنند، کارهای بیشتری انجام دهیم.”

وی به بودجه دولتی برای رسیدگی به فقر، سلامت روان و اعتیاد به عنوان راه دیگری برای بهبود ایمنی حمل و نقل اشاره کرد.

او گفت: “اما این کافی نیست و ما باید بیشتر انجام دهیم.”