دوباره اینجا هستیم: هشدار سیل برای رودخانه کلوندایک بازگشت، تخلیه در حال انجام است

یک بار دیگر تخلیه تاکتیکی در منطقه راک کریک در نزدیکی داوسون سیتی، یوکان در حال انجام است، زیرا رودخانه کلوندایک همچنان به طور خطرناکی بالا می رود.

کمی بیش از یک هفته پس از کاهش درجه هشدار قبلی به نگهبان سیل، مقامات هشدار سیل دیگری را برای این منطقه صادر کردند.

تخلیه تاکتیکی به این معنی است که به ساکنان توصیه می شود منطقه را ترک کنند، اما تحت دستور تخلیه نیستند.

جیک جان آرمسترانگ، که روز چهارشنبه مشغول قرار دادن کیسه های شن در اطراف ملک خود در زیرمجموعه دریج پاند بود، گفت: “دوباره اینجا هستیم.”

بسیاری از دوستان کمک می کنند، و جامعه واقعاً در چنین مواقعی گرد هم می آیند.”

مردی با لباس‌های دوزی در کنار مخزن پلاستیکی آب ایستاده است که آب‌های سیل پشت سرش قابل مشاهده است.
جیک جان آرمسترانگ در ملک Dredge Pond خود گفت: «جامعه واقعاً در چنین مواقعی گرد هم می آید. (کریس مک اینتایر/سی بی سی)

مقامات اورژانس می گویند آب شدن برف همراه با مقداری باران شدید در روزهای اخیر باعث بالا آمدن دوباره رودخانه شده است. سیل در اوایل این ماه عمدتاً به دلیل تجمع یخ در کلوندایک بود.

جولیا دوشن با خدمات حفاظتی یوکان در روز چهارشنبه گفت: “علت متفاوت است.”

اکنون آنچه ما می‌بینیم سطح بالای آب در کلوندایک به دلیل ذوب برف‌هایی است که از کوه‌های اطراف بیرون می‌آید و رودخانه را متورم می‌کند.»

دوشن گفت باران شدید در روزهای اخیر نیز عاملی است. سطح آب برخی از املاک در منطقه راک کریک در روز چهارشنبه با سطح آب در اوایل این ماه قابل مقایسه بود.

دینا فورد، که اهل بریتیش کلمبیا است و تابستان‌هایش را در منطقه داوسون سیتی می‌گذراند، در کمپ نزدیک راک کریک اقامت داشت که صبح چهارشنبه از خواب بیدار شد و متوجه شد که آب از اطرافش بالا می‌آید.

او گفت: “انتظار داشتم روزم به این شکل تمام شود.”

زنی در مقابل یک منطقه سیل زده از جنگل ایستاده است.
دینا فورد از بریتیش کلمبیا در اردوگاه اقامت داشت که چهارشنبه از خواب بیدار شد و متوجه شد که اطرافش را آب احاطه کرده است. (کریس مک اینتایر/سی بی سی)

“راستش کمی تواضع کننده است. ما به تازگی از همه چیزهایی که داشتیم دور شده ایم و اکنون فقط در دستان افراد مهربانی هستیم که به ما کمک می کنند.”

چند نفر از جمله کوین واترز با سوار شدن بر سطل لودر توانستند از کمپ خارج شوند.

او گفت: «چه خدمت بزرگی.

مقامات گفتند که سطح رودخانه ممکن است در روز چهارشنبه به اوج خود برسد، اما سیل ممکن است ادامه یابد و انتظار می رود در روزهای آینده بارندگی بیشتر شود.

افرادی که به دلیل سیل مجبور به ترک خانه خود شده اند می توانند با شماره تلفن 4597-332-867 به پشتیبانی و اقامتگاه دسترسی پیدا کنند.

یک چادر دیواری در درختان کنار حوض آب گرفته دیده می شود.
روز چهارشنبه یک ملک در زیربخش دریج پاند در نزدیکی شهر داوسون سیل زده شد. (کریس مک اینتایر/سی بی سی)

بزرگراه ها بسته شد

آب زیاد همچنین برخی از بزرگراه های منطقه را بسته است. از بعدازظهر چهارشنبه، بزرگراه شمال کلوندایک بین استوارت کراسینگ و بزرگراه دمپستر بسته شد. مقامات گفتند که آب زیاد در پل کلیر کریک (کیلومتر 594) بزرگراه را ناامن کرده و پل را تهدید می کند.

هیچ خبری در مورد زمان بازگشایی بزرگراه وجود نداشت.

بزرگراه دمپستر نیز به دلیل چندین بار آبکشی در روزهای اخیر بسته شده است. مقامات بزرگراه بعد از ظهر چهارشنبه گفتند که قصد دارند تا روز پنجشنبه بزرگراه را به روی ترافیک تک خطی باز کنند.

نقشه ای منطقه کلوندایک یوکان و محل بسته شدن بزرگراه ها به دلیل سیل را نشان می دهد.
آب زیاد همچنین برخی از بزرگراه ها را در منطقه بسته است، از جمله بزرگراه شمال کلوندایک در شمال کراسینگ استوارت و بزرگراه دمپستر. (CBC)

و بخش‌هایی از مسیر نقره‌ای – تنها جاده‌ای که به جامعه مایو می‌رود – نیز به دلیل خندق‌های سرریز پوشیده از آب است، اگرچه جاده همچنان باز است. دوشن گفت که خدمه در حال پمپاژ آب از جاده هستند. مسئولان از رانندگان خواستند با احتیاط تردد کنند.

دوشن گفت: «نهارها و رودخانه‌ها در منطقه مایو در آخر هفته بارندگی شدیدی را تجربه کردند. آنها بسیار محلی بودند، اما نهرها و رودخانه‌ها در آن منطقه به دلیل ذوب سریع برف‌های بهاری که داشتیم بالا بودند. .

“بنابراین همین مقدار بارش، آن را از لبه خارج کرد.”