دولت بریتیش کلمبیا قانونی را برای دور زدن شکایت علیه پروژه مسکن حمایتی ونکوور معرفی می کند

یک پروژه مسکن حمایتی که سال گذشته توسط شورای ونکوور تصویب شد، اما به دلیل شکایت به تعویق افتاد، به لطف استان به زودی به مسیر خود باز خواهد گشت.

وزیر مسکن راوی کالون روز سه شنبه قانونی را ارائه کرد که تلاش قانونی برای جلوگیری از ساخت یک ساختمان 13 طبقه در خیابان آربوتوس و خیابان هشتم را دور می زند. این پروژه قرار است 129 واحد تک نفره را در یک بلوک از پایانه تا توسعه خط هزاره ایجاد کند که در حال حاضر در دست ساخت است.

او به مجلس گفت: “ما در یک بحران مسکن در ونکوور و در سراسر استان با تعداد زیادی از مردم بیرون می خوابیم. ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا بسیاری از این خانه ها ساخته شوند.”

این پروژه در آگوست 2022 پس از شش روز جلسات عمومی با رای 6-3 به تصویب شورا رسید.

اما مخالفان این پروژه که هم با ارتفاع ساختمان و هم با قرار گرفتن آن در مقابل یک مدرسه مخالف بودند، در ماه اکتبر علیه این پروژه دادخواست قانونی ارائه کردند و مدعی شدند که شهر از رویه‌های مناسب در روند تغییر منطقه پیروی نکرده است.

در نتیجه تصویب آیین‌نامه تغییر منطقه به تأخیر افتاده است، اما قانون استانی در پی آن است که هر گونه نتیجه این اقدام را به طور مؤثر نفی کند.

در این قانون آمده است: «علیرغم هرگونه تصمیم دادگاه قبل یا بعد از لازم‌الاجرا شدن این بند، رسیدگی علنی آیین‌نامه اصلاحی به طور قطعی برگزار شده است.»

کاهلون گفت: «این لایحه، در صورت تصویب، شهر را برای ادامه پروژه آربوتوس برای شروع ساخت و ساز، که در پاییز امسال برنامه ریزی شده است، ادامه می دهد و مسکن مورد نیاز مردم را برای مردم جامعه فراهم می کند.

گوش کن | گروه مخالف استدلال های خود را در ژوئیه سال گذشته بیان می کند:

نسخه اولیهساعت 9:40گروه محلی مخالف پروژه قطبی مسکن اجتماعی در خیابان آربوتوس

قرار است جلسه عمومی در مورد پیشنهاد پروژه مسکن اجتماعی قطبی در خیابان آربوتوس امشب در تالار شهر ونکوور ادامه یابد. ما از گروهی که مخالف این پیشنهاد هستند، می شنویم که چرا با آن مخالف هستند و می خواهند به عنوان جایگزینی برای مردمی که نیاز مبرم به مسکن دارند ببینند.

مخالفان محلی اما حمایت همه احزاب

این پروژه با مخالفت شدید بسیاری از ساکنان کیتسیلانو روبرو شده است که گروهی به نام ائتلاف کیستیلانو را تشکیل دادند که در نهایت به شکایت قانونی پرداختند.

شریل گرانت، سخنگوی این گروه گفت: «دولت اساساً بر صدای جامعه غالب است.

این مدل مسکن ثابت نشده و اشتباه است و میلیاردها دلار برای مالیات دهندگان هزینه خواهد داشت.»

در همان زمان، اعلامیه استان مورد تشویق هر سه حزب در شورای ونکوور قرار گرفت.

کن سیم، شهردار ونکوور گفت: «ما از حمایت مداوم شرکای ارشد دولتی برای تسریع در تحویل مسکن ارزان قیمت بسیار مورد نیاز در شهر سپاسگزاریم.

ما مشتاقانه منتظر ادامه گفتگوها و همکاری با جامعه از طریق کمیته مشورتی جامعه محله با پیشرفت پروژه هستیم.

عضو حزب سبز پیت فرای نیز حمایت خود را اعلام کرد.

زمان پول است و هزینه های تورمی و هزینه های نیروی کار و هر چیز دیگری افزایش می یابد.

OneCity Coun. کریستین بویل گفت که حمایت همه احزاب از اقدام دولت سیگنال مهمی است که اولویت های مسکن شهر در کجا قرار دارند.

ما نیاز به مسکن حمایتی و مسکن مقرون به صرفه را درک می کنیم و باید در هر محله ونکوور وجود داشته باشد و ما نمی توانیم تأخیر بیشتری را تحمل کنیم.»

گرانت گفت که گروه او قبل از تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی، قانون را بررسی کرده و با وکلای خود مشورت خواهد کرد. اما او ابراز نگرانی کرد که استان می تواند رویکرد مشابهی را در جوامع دیگر اتخاذ کند.

او گفت: «این اساساً می‌گوید ما به حرف شهروندان گوش نمی‌دهیم، افرادی که جوامع را ساخته‌اند در جوامع زندگی می‌کنند و از جوامع حمایت می‌کنند.