دولت داگ فورد به سیستم مدارس انتاریو توجه دارد

دولت نخست وزیر داگ فورد آنچه را که آن را تحول در سیستم مدارس انتاریو می نامد آغاز کرده است که شامل عقب راندن دستور کار به اصول اولیه و دادن قدرت بیشتر به وزیر آموزش است.

زمینه برای این تحول در یک جدید گذاشته شده است صورت حساب که وزیر آموزش استفان لچه روز دوشنبه ارائه کرد، قانون مدارس بهتر و نتایج دانش‌آموزان را نامگذاری کرد.

در اعلام این لایحه، لچه گفت که “برای تمرکز مجدد سیستم آموزشی بر بهبود نتایج برای دانش آموزان” طراحی شده است.

که این سؤال را برمی‌انگیزد: سیستم آموزشی انتاریو دقیقاً روی چه چیزی تمرکز دارد، اگر نه؟

لچه روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «مدارس باید بر تقویت مهارت‌هایی که برای والدین مهم است تأکید کنند و تمرکز کنند».

“هدف امروز در اینجا ارسال سیگنالی به هیئت مدیره مدارس است تا انرژی خود را بر روی آنچه مهم‌تر است، بهبود مهارت‌های خواندن، نوشتن و ریاضی و STEM متمرکز کنند. [science, technology, engineering and math] آموزش، “لچه گفت.

زن و مردی در کتابخانه ای برای کودکان کتاب می خوانند.
استفان لچه، وزیر آموزش انتاریو، قبل از اعلام 180 میلیون دلار اضافی برای تقویت مهارت های ریاضی و سواد دانش آموزان در 16 آوریل، در کنار دستیار پارلمانی پاتریس بارنز برای بچه ها کتاب می خواند. (مهرداد نظرآهاری/سی بی سی)

به عنوان شاهدی برای اصلاحات خود، لچه به آنچه از والدین می شنود استناد می کند.

او گفت: «بسیاری از والدین احساس می‌کنند که بچه‌ها باید بیشتر روی این مهارت‌ها تمرکز کنند. من فکر می کنم در حال حاضر بسیاری از خانواده ها نگران این هستند که فرزندانشان استانداردهای استانی را رعایت نمی کنند.

اگر دولت واقعاً در مورد احساس والدین انتاریویی تحقیق عمیقی انجام داده است، روز دوشنبه هیچ موردی را فاش نکرد. هیچ مشورت عمومی در مورد این حرکت، چه با والدین، دانش آموزان، معلمان و یا هر شخص دیگری که در سیستم مدرسه دخیل است، صورت نگرفت.

این یک تغییر از گسترده است مشاوره دولت قبل از تصمیم گیری در سال 2018 این کار را انجام داد بازنویسی برنامه درسی آموزش جنسی انتاریو

عدم مشورت در مورد لایحه ای که یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش و پرورش آن را “مهم و متحول کننده” توصیف کرد، این بخش را هم سر و صدا و هم گیج کرده است.

آنی کیدر، مدیر گروه حمایت از مردم برای آموزش، گفت: “این یک قانون بزرگ است و به نظر می رسد که بدون مشورت قبلی تدوین شده است.” “به نظر می رسد برای همه افرادی که در این سیستم کار می کنند شگفت انگیز است.”

کیدر می‌گوید «مفهوم قدیمی» مبانی آموزش در سال 2023 مشکل‌ساز است.

کیدر در مصاحبه ای گفت: “شکی نیست که خواندن، نوشتن و ریاضی فوق العاده مهم هستند. من فکر نمی کنم کسی با آن بحث کند.”

“خیلی بیشتر آنها باید بدانند”

اما ما از کارفرمایان، از کارشناسان، از محققان، از افرادی که نگران وضعیت جهان هستند، می شنویم که آموزش چیزهای بسیار بیشتری از این سه اصل بسیار محدود است.

اگر قرار باشد مدارس انتاریو تاکید بیشتری بر خواندن، نوشتن و ریاضی داشته باشند، کیدر از خود می‌پرسد که چه کاری باید انجام ندهند.

“این مهم است [student] می توانند بخوانند، بنویسند و ریاضی انجام دهند، اما چیزهای بیشتری وجود دارد که آنها باید بدانند تا بتوانند در دنیای پیچیده ای که قرار است با آن روبرو شوند، حرکت کنند.”

بازگشت لچه به اصول اولیه فقط کلمات نیست. او در حال گرفتن دندان های جدید است تا مطمئن شود که هیئت های مدرسه از این برنامه پیروی می کنند.

این لایحه به وزیر اختیارات جدیدی می دهد تا اولویت های استانی را برای پیشرفت دانش آموزان تعیین کند و هیئت های مدرسه را ملزم می کند که به طور عمومی در مورد عملکرد خود گزارش دهند.

چه اتفاقی برای تابلوهایی می‌افتد که اهداف دستیابی را برآورده نمی‌کنند؟ لچه به اختیارات موجود خود برای پاسخگویی به هیئت مدیره مدارس اشاره کرد. این شامل توانایی انحلال هیئت مدیره و انتصاب یک ناظر استانی به جای متولیان است.

کلاس درس خواندن.
چه اتفاقی برای تابلوهایی می‌افتد که اهداف دستیابی را برآورده نمی‌کنند؟ لچه به اختیارات موجود خود برای پاسخگویی به هیئت مدیره مدارس اشاره کرد. (بن نلمز/سی بی سی)

لچه گفت: «وزارت به شدت علاقه مند به پایبندی هیئت مدیره هر مدرسه خواهد بود و با آنها همکاری خواهد کرد… تا استانداردهای آنها را بالا ببرد. اگر این کار را نکنند، ما اقدام خواهیم کرد».

کتی آبراهام، رئیس انجمن هیئت‌های مدارس دولتی انتاریو، می‌گوید که این حرکت باعث تضعیف روحیه معتمدان در سراسر استان شده است.

آبراهام روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: “تلفن من امروز منفجر شد و متولیان گفتند: “احساس می کنم خیلی بی احترامی می کنم.” دلالت بر این دارد که ما آن را درست انجام نمی دهیم.”

مدارسی که «عمداً» بودجه‌شان کم است: OSSTF

لچه به متولیان امر دستور می دهد تا آموزش های استانداردی را در مورد حکمرانی بگذرانند و یک کد رفتار استانی را بر آنها تحمیل کنند.

این لایحه به چند موضوع دیگر نیز می پردازد، از جمله ساده سازی فرآیند فروش املاکی که دیگر به آن ها نیاز ندارند توسط هیئت مدیره مدارس.

دولت استانی در مورد مدارسی که در معرض خطر قرار گرفته اند، حق امتیاز می گیرد. ابتدا به وزارت آموزش و پرورش مراجعه می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا ملکی باید (به ارزش بازار منصفانه) به هیئت مدیره مدرسه دیگری فروخته شود یا خیر. در غیر این صورت، استان می تواند زمین را برای مواردی مانند مراقبت طولانی مدت یا مسکن مقرون به صرفه خریداری کند.

فروش مدرسه مازاد در بازار آزاد گزینه نهایی خواهد بود.

پرتره آنی کیدر
آنی کیدر مدیر اجرایی و بنیانگذار People for Education است. او معتقد است که انتاریو در زمینه آماده سازی دانش آموزان برای آینده از استان های دیگر عقب افتاده است. (Muriel Draaisma/CBC)

کارن لیتل وود، رئیس فدراسیون معلمان مدارس متوسطه انتاریو (OSSTF)، می گوید که به نظر می رسد قانون پیشنهادی در درجه اول بر نحوه عملکرد هیئت مدیره مدارس متمرکز است، نه اینکه چگونه می توانیم بهتر از دانش آموزان حمایت کنیم و فقدان یادگیری را که در طول همه گیری تجربه کرده ایم، جبران کنیم. ” گفت

لیتل وود در یک بیانیه خبری گفت: «این دولت دوست دارد تقصیر را به گردن دیگران بیندازد و بگوید مدارس ضعیف عمل می‌کنند، در حالی که در واقع این مدارس عمداً توسط دولت فورد کم‌بودجه می‌شوند.»

این تازه‌ترین قسمت از بحث‌های چند دهه‌ای است که در مورد مدارسی که باید تدریس کنند و چگونه هستند.

لچه می‌گوید هدف او ارائه مهارت‌هایی برای آماده‌سازی بچه‌ها برای زندگی و کمک به آنها برای انتقال به حرفه‌های پس از متوسطه یا حرفه‌ای است.

لچه گفت: “بچه ها احساس اعتماد به نفس یا آمادگی نمی کنند.” “این بازتابی در مورد آنها نیست، بلکه بازتابی است در مورد سیستم.”

انتاریو تقریباً از همه کشورهای G7 بهتر عمل کرد

پیام او به والدین: “ما شما را می شنویم، مشکل را درک می کنیم و با تمرکز مجدد سیستم بر روی آنچه واقعاً به موفقیت فرزندان شما کمک می کند، برای مقابله با چالش سرمایه گذاری می کنیم.”

استدلال لچه بر این تصور استوار است که مدارس انتاریو در تدریس ریاضی و سواد ضعیف عمل می کنند.

در حالی که او به نمرات آزمون های استاندارد استانی به عنوان مدرک اشاره می کند، می توان به همان اندازه به آن اشاره کرد تست های بین المللی به عنوان شاهدی بر این که انتاریو یکی از بهترین سیستم‌های جهان را دارد، که از همه کشورهای دیگر G7 در خواندن عملکرد بهتری دارد و همه کشورهای G7 به جز ژاپن را در ریاضیات و علوم شکست می‌دهد.

ساختمان هیئت مدرسه ناحیه تورنتو (TDSB) در خیابان یونگ 5050 در 1 فوریه 2023 تصویر شده است.
ساختمان هیئت مدرسه ناحیه تورنتو (TDSB) در 5050 خیابان یونگ در 1 فوریه 2023. (مایکل ویلسون/سی بی سی)

آبراهام گفت: «هیئت‌های مدرسه در سراسر انتاریو هیچ مشکلی با تمرکز روی حساب و خواندن و نوشتن ندارند، زیرا این همان کاری است که ما قبلاً انجام می‌دهیم.

او گفت که نگران تأکید بیش از حد بر این اصول است.

آبراهام گفت: “به عنوان هیئت مدیره مدارس، ما معتقدیم که وظیفه ما بسیار بیشتر از این است.” “این اساساً بخشی از مسئولیت ما است که اطمینان حاصل کنیم که فارغ التحصیلان موفق ما اعضای موفق جامعه هستند.”