دولت فدرال برنامه جدیدی را برای تسهیل امنیت فرودگاه اعلام می کند

با هدف اجتناب از هرج و مرج سفری که تابستان گذشته کشور را فرا گرفت، دولت فدرال در حال اجرای برنامه مسافر تایید شده جدیدی است که می گوید روند بررسی امنیتی فرودگاه را ساده می کند.

از ماه آینده، مسافران واجد شرایط خطوط هوایی می‌توانند لپ‌تاپ، لوازم الکترونیکی و مایعات خود را در کیف دستی خود نگه دارند و اجازه خواهند داشت بدون درآوردن کفش‌ها، کمربندها و کاپشن‌های خود، امنیت فرودگاه را پاک کنند.

تغییرات در شیوه های غربالگری امنیتی سازمان امنیت حمل و نقل هوایی کانادا (CATSA) شش فرودگاه بین المللی در سراسر کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. آنها روز سه شنبه توسط عمر الغبره وزیر حمل و نقل اعلام شد.

الغبرا در رویدادی در فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو گفت: «با افزایش عضویت در طول زمان، برنامه جدید مسافر تأیید شده به بهبود تجربه غربالگری بیشتر و بیشتر مسافران و در عین حال حمایت از بالاترین استانداردهای ایمنی و امنیت کمک می‌کند.

طبق بیانیه دولت در مورد سیستم جدید، برنامه جدید مسافر تأیید شده تا 21 ژوئن راه اندازی می شود و جایگزین برنامه مسافر معتمد فعلی خواهد شد.

اعضای NEXUS و Global Entry واجد شرایط جریان امنیتی کارآمد خواهند بود، همانطور که اعضای فعال نیروهای مسلح کانادا و اعضای ارتش ایالات متحده، از جمله نیروهای ذخیره با شناسه معتبر، واجد شرایط هستند.

خدمه هواپیمای کانادایی، کارکنان فرودگاه و خدمه هوایی بین‌المللی با یونیفرم با کارت شناسایی معتبر نیز می‌توانند به سرعت از طریق پست‌های بازرسی امنیتی فرودگاه، و همچنین پلیس RCMP و سایر نیروها، ردیابی کنند.

برنامه Verified Traveler همچنین به کودکان 17 سال و زیر و کانادایی های 75 سال و بالاتر اجازه می دهد تا در صورت رزرو یکسان از امنیت ساده با مسافران واجد شرایط عبور کنند.

سال سختی برای مسافران

سرویس جدید غربالگری سریع در فرودگاه های منتخب در سراسر کشور از جمله فرودگاه بین المللی تورنتو-پیرسون، فرودگاه بین المللی ونکوور، فرودگاه بین المللی ادمونتون، فرودگاه بین المللی کلگری، فرودگاه بین المللی وینیپگ و فرودگاه بین المللی مونترال-ترودو در دسترس خواهد بود.

الغبرا گفت: «می دانم که سال گذشته برای مسافران بسیار سخت بوده است. “من می دانم که بسیاری از مردم اکنون اعتماد خود را از دست داده اند … در مورد توانایی های مؤسسات برای خدمات رسانی به آنها تردید دارند.

همه ما – دولت ها، بخش خصوصی، خطوط هوایی، فرودگاه ها – سخت کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه مسافران بهترین تجربه را دارند.

تابستان گذشته، فرودگاه‌های کانادا برای کنار آمدن با سالن‌های مملو از چمدان، مسافران سرگردان، تأخیر در پروازها و لغو پروازها به دلیل بازگشت مسافران به فرودگاه‌ها پس از بیماری همه‌گیر تلاش کردند.

و با برداشته شدن تقریباً تمام محدودیت‌های سفر مرتبط با کووید-۱۹، انتظار می‌رود که این تمایل فروخورده برای فرار منجر به سفر بیشتر کانادایی‌ها از طریق هوا در ماه‌های آینده شود.

تابستان گذشته در پیرسون، بزرگترین فرودگاه کانادا، طبق گفته اداره فرودگاه های تورنتو بزرگ، عملکرد به موقع فقط 35 درصد بود.

برای جلوگیری از تکرار آن تجربه، پیرسون 10000 کارمند جدید – افزایش تقریبا 22 درصدی – برای مجموع 50000 کارگر استخدام کرده است که تقریباً برابر با سطوح سال 2019 است.

استخدام‌های جدید شامل 130 کارمند جدید است که هفته گذشته برای کمک به بخش‌های حیاتی پیرسون مانند اتوبوس، حمل و نقل چمدان و عملیات ترمینال اعلام شد.

شورای فرودگاه های کانادا بیانیه ای صادر کرد و گفت که از برنامه جدید حمایت می کند و انتظار دارد که به کاهش زمان پردازش کمک کند.

در بیانیه آمده است: “فرودگاه های کانادا سال ها است که درخواست غربالگری مبتنی بر ریسک کرده اند. ما از پیشرفتی که امروز اعلام شد، دلگرم هستیم.”