دولت فدرال تاکتیک را در مذاکرات اعتصاب تغییر می دهد، مسائل حل نشده را در نامه سرگشاده توصیف می کند

دولت فدرال در نامه‌ای سرگشاده خطاب به کانادایی‌ها، موضع خود را در مورد چهار حوزه کلیدی در مذاکرات جاری خود با اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) مشخص کرد که نشان‌دهنده تغییر در استراتژی چانه‌زنی آن است.

مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه داری نوشت، افزایش دستمزد، کنترل بر ترتیبات دورکاری، ممنوعیت قرارداد کاری و اولویت برای کارکنان ارشد در صورت کوچک سازی، چهار خواسته «کلیدی» باقی مانده است.

او در این نامه گفت: «این دور از مذاکره برای هر دو طرف یک موفقیت بزرگ بود.

دبیرخانه هیئت خزانه داری کانادا، اداره دولتی که اسماً کارفرمای بوروکرات ها است، جزئیات موقعیت چانه زنی خود را در هر یک از چهار حوزه در نامه به روز کرده یا مجدداً تکرار کرده است.

در CBC قدرت و سیاست روز دوشنبه، کریس آیلوارد، رئیس PSAC، صحت اطلاعات موجود در نامه را تایید کرد و گفت که آن را به عنوان یک “سیگنال خوب” در نظر می گیرد.

او گفت: “من در واقع از وزیر برای انتشار این نامه تحسین می کنم.” “این اولین بار است که [Fortier’s] در واقع مسائل اولویت ما را روی میز قرار دهیم.”

خواسته های کلیدی

در این نامه، هیئت خزانه داری پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش 9 درصدی دستمزد طی سه سال تکرار کرده است، در مجموع هیئت مدیره می گوید که به طور متوسط ​​سالانه 6250 دلار اضافی به کارمند ارائه می دهد و با توصیه های کمیسیون منافع عمومی شخص ثالث مطابقت دارد.

طبق این نامه، دولت همچنین با پاداش امضای هر عضو موافقت کرد، اما ارزش پاداش ذکر نشد.

تماشا | دولت فدرال در مذاکرات با PSAC خط قرمز را بر دورکاری می کشد:

دولت فدرال در مذاکرات با PSAC خط قرمز را بر دورکاری می کشد

در مورد موضوع دورکاری در مذاکرات با PSAC، رئیس هیئت خزانه داری مونا فورتیه می گوید که این حق مدیریت است که به ارزیابی نحوه ارائه بهترین خدمات ادامه دهد و بخشی از یک قرارداد جمعی نخواهد بود.

PSAC قبلاً درخواست افزایش 4.5 درصدی دستمزد در سال‌های 2021، 2022 و 2023 را داشت. اما آیلوارد روز دوشنبه گفت که اتحادیه از افزایش 13.5 درصدی کاهش یافته است. آیلوارد تقاضای جدید را روشن نکرد.

در مورد دورکاری، هیئت خزانه داری در نامه سرگشاده اعلام کرد که پیشنهاد می کند دستورالعمل دورکاری موجود با اتحادیه به طور مشترک بررسی شود.

صحبت در CBC قدرت و سیاست روز دوشنبه، فورتیه موضع دولت را تکرار کرد که تصمیمات پیرامون دورکاری حق مدیریت است.

فورتیه گفت: «این یک خط قرمز است. ما راه‌های خلاقانه‌ای برای تعامل با کارمندان پیدا کرده‌ایم – و من معتقدم که این بسیار مهم است که ما برای مدیران انعطاف‌پذیری داشته باشیم تا ببینند چگونه می‌توانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم.»

با این وجود آیلوارد گفت که مطمئن است توافقی در مورد دورکاری ممکن است حاصل شود.

وی گفت: ما در اینجا سعی نمی کنیم حقوق مدیریتی را نفی کنیم.

تماشا | رئیس PSAC می گوید: ما هنوز با فدرال رزرو در مورد مسائل اصلی معامله ای نداریم:

رئیس PSAC می گوید که فدرال رزرو هنوز به «مسائل اولویت دار» رسیدگی نکرده اند

کریس آیلوارد، رئیس اتحادیه خدمات عمومی کانادا، می‌گوید که مسائل کلیدی هنوز باید قبل از توافق با دولت فدرال مورد بررسی قرار گیرند.

فورتیه در این نامه نوشت که هیئت خزانه داری قصد دارد تا روند قرارداد کاری را کاهش دهد، اما گفت که کاهش این عمل به صفر، توانایی دولت برای ارائه خدمات را “به خطر انداخته است”.

آیلوارد گفت که اتحادیه خواستار ممنوعیت مطلق نیست، اما می خواهد این عمل کاهش یابد، و گفت که وقتی مشاغل در خدمات عمومی تکمیل می شوند، کار مقرون به صرفه تر و شفاف تر است.

دولت همچنین پیشنهاد کرد که کمیسیون خدمات عمومی، یک سازمان دولتی که به توسعه سیاست‌های استخدام برای خدمات عمومی فدرال کمک می‌کند، در صورت کوچک‌سازی آینده، شایستگی را بر ارشدیت اولویت دهد.

اکثر 570 خواسته برآورده شده است

به گفته هیئت خزانه داری، زمانی که مذاکرات آغاز شد، PSAC با حدود 570 تقاضا به روی میز آمد.

آیلوارد روز دوشنبه این عدد را تایید کرد و گفت که بیشتر این خواسته ها رسیدگی شده است. وی گفت: چهار موضوعی که در نامه سرگشاده ذکر شده است، اصلی ترین نقطه گیرهایی هستند که مانع از یک معامله می شوند.

این اعتصاب ملی برای بیش از 155000 کارمند دولتی فدرال تحت PSAC در 19 آوریل در ساعت 12:01 صبح آغاز شد و وارد دومین هفته کاری خود شده است.

دو گروه تحت پوشش اتحادیه همچنان در اعتصاب هستند: یکی شامل تقریباً 120000 کارمند که زیر نظر هیئت خزانه داری هستند و چندین اداره و سازمان دولتی را تشکیل می دهند و دیگری یک گروه مالیاتی کوچکتر با بیش از 35000 کارگر در آژانس درآمد کانادا (CRA) است. ).

صف های تبلیغات در سراسر کشور بالا رفته است در حالی که برخی از خدمات دولتی – از جمله مالیات، گذرنامه و مهاجرت – مختل شده است.