رهبران بومی ملی امیدوارند پس از ملاقات با پادشاه چارلز، روابط خود را با تاج تجدید کنند

رهبران ملی بومیان می گویند دیدار تاریخی آنها با پادشاه چارلز در روز پنجشنبه، دو روز قبل از تاجگذاری او، آغاز فصل جدیدی در روابط بین ولیعهد و مردم بومی است.

این اولین باری بود که یک پادشاه بریتانیا با نمایندگان ملل اول، اینوئیت و متیس کنار هم می نشست. همچنین این تنها مخاطبی بود که پادشاه به کانادایی‌ها در طول مراسم تاج‌گذاری خود که در روز شنبه برگزار می‌شود، اعطا کرد.

ملاقات در کاخ باکینگهام توسط فرماندار ژنرال مری سیمون، اولین فرد بومی که به عنوان نماینده پادشاه در کانادا خدمت می کرد، ترتیب داده شد. او نیز در این جلسه شرکت کرد.

رهبران مجمع ملل اول، شورای ملی متیس و اینویت تاپیریت کاناتامی در مصاحبه ای با رنه فیلیپون از سی بی سی در خانه کانادا پس از آن، این بحث را “مثبت” و “مولد” خواندند. آنها قرار بود 45 دقیقه صحبت کنند اما گفتگو تقریبا یک ساعت طول کشید.

ناتان اوبد، رئیس Inuit Tapiriit Kanatami (ITK) گفت: “این روز بسیار مهمی است و ما امیدواریم که به کارهای رسمی بیشتر منجر شود، اما همچنین به یک رابطه مثبت بیشتر بین پادشاه و نمایندگان مردم بومی در کانادا منجر شود.”

تماشا | رهبران بومی ملی دیدار خود با شاه چارلز را توصیف می کنند

دیدار رهبران بومی با پادشاه جدید

روزآن آرچیبالد، رئیس مجمع ملی ملل اول، کسیدی کارون، رئیس شورای ملی متیس، و ناتان اوبد، رئیس شورای ملی متیس، ناتان اوبد، رئیس شورای ملی متیس، در مورد ملاقات خود با پادشاه چارلز قبل از تاجگذاری او صحبت می کنند.

کسیدی کارون، رئیس شورای ملی متیس، گفت که به هر سه رهبر فضایی داده شد تا به طور جداگانه در مورد اینکه چه کسانی به عنوان ملت های اول، اینویت و متیس هستند صحبت کنند، اولویت های خود را به اشتراک بگذارند، نظرات پادشاه را بشنوند و مسیری رو به جلو ترسیم کنند.

کارون می‌گوید: «وقتی امروز با پادشاه صحبت می‌کردم، به چیزی از یکی از بزرگانم اشاره کردم که می‌گفت روابط بیش از 100 فنجان چای ایجاد می‌شود.

“امروز، ما اولین فنجان چای خود را نوشیدیم تا این رابطه را ایجاد کنیم، اولویت های مشترک و مشترک خود را در حال حرکت رو به جلو مشخص کنیم، تا راه هایی برای کار با هم پیدا کنیم که تغییرات واقعی و ملموس را در جوامع ما ایجاد کند.”

روزآن آرچیبالد، رئیس ملی مجمع ملل اول (AFN) گفت که او جلسه را با دعایی که توسط یکی از مشاوران ویژه اش نوشته شده بود، آغاز کرد. او گفت که این دعا درباره هفت نسل آینده است و قرار است جلسه را بر ایجاد تغییرات مثبت برای آینده متمرکز کند.

او گفت که رهبران چارلز سوم را دعوت کردند تا در سفر بعدی خود به کانادا از جوامع آنها بازدید کند.

آرچیبالد گفت: «ما واقعاً باید با تاج کامل دور شویم تا به آن مکان با احترام و قدردانی عمیق بازگردیم.

این شروع آن جنبش است و بله، مدتی طول خواهد کشید.»

تماشا | رئیس ملی AFN در مورد پیشرفت با کرون

رئیس ملی AFN پس از نشست کینگ می گوید که تمرکز باید روی شفا باشد

روزآن آرچیبالد، رئیس ملی مجمع ملل اول پس از نشست رهبران بومی کانادا با پادشاه چارلز پیش از تاجگذاری وی، گفت که رفع آسیب استعمار ده ها، شاید حتی قرن ها طول خواهد کشید.

آرچیبالد گفت که کاخ را ترک کرد و با خوش‌بینی نسبت به احتمال عذرخواهی پادشاه به زودی برای استعمار و نقش کلیسای انگلیکن در مدارس مسکونی خوش‌بین بود.

آرچیبالد گفت: “من معتقدم که ما یک روز – شاید نه در سال آینده یا شاید نه در پنج سال آینده – اما عذرخواهی خواهیم کرد به همان روشی که از پاپ عذرخواهی کردیم.”

کلیسای انگلیکن بیش از سه دوجین مدرسه مسکونی را در کانادا اداره می کرد. به گفته کمیسیون حقیقت و آشتی، آنها برای جدا کردن کودکان بومی از خانواده هایشان و تلقین آنها به فرهنگ جامعه مسلط اروپایی-مسیحی ایجاد شدند.

اگرچه کلیسای انگلیکن از بازماندگان مدارس مسکونی عذرخواهی کرده است، پادشاه – به عنوان فرماندار عالی کلیسای انگلیس، که بخشی از انجمن انگلیکن است – این کار را نکرده است.

یک رهبر بومی با شورای ملی متیس با پادشاه چارلز در کاخ باکینگهام صحبت می کند.
شاه چارلز بریتانیا از کسیدی کارون، رئیس شورای ملی متیس در حین حضور در کاخ باکینگهام پذیرایی کرد. (گرت فولر/رویترز)

کارون گفت که او موضوع به رسمیت شناختن بازماندگان مدارس مسکونی متیس را که بخشی از توافقنامه 1.9 میلیارد دلاری اسکان مدارس مسکونی هند نبودند و عذرخواهی رسمی از نخست وزیر به آنها داده نشد، با پادشاه مطرح کرد.

کارون گفت: «امیدواریم که بتوانیم با هم از نفوذ اخلاقی خود برای ادامه افزایش آگاهی در مورد آن موضوع استفاده کنیم و با هم برای یافتن راه حل کار کنیم.

MMIWG، بازگرداندن مصنوعات بومی نیز مورد بحث قرار گرفت

اوبد گفت که می خواهد با پادشاه و دولت بریتانیا برای بازگرداندن اموال فرهنگی بومی به جوامع محلی خود و اطمینان از اینکه با آنها با احترام رفتار می شود، همکاری کند.

اوبد گفت: «این چیزی است که ما همچنین می‌خواهیم منتظر کار تدریجی با آن باشیم، نه تنها با پادشاه، بلکه دولت بریتانیا در مورد بازگرداندن یا اسناد مناسب اقلامی که نگهداری می‌شوند.»

در حالی که شرکت کنندگان در جلسه گفتند که پادشاه هیچ تعهدی نداشته است، آنها گفتند که او درباره منافع خود در مورد تغییرات آب و هوا، دانش بومی، مسکن و آشتی صحبت کرده است.

تماشا | رئیس ITK در مورد دیدار با کینگ فکر می کند

دیدار رهبران بومی با پادشاه “یک روز بسیار مهم”

پس از دیدار با شاه چارلز، رئیس‌جمهور اینویت تاپیریت کاناتامی، ناتان عبد، گفت که او معتقد است که پادشاه برای یادگیری باز است و از پادشاه دعوت کرد تا از کانادا دیدن کند تا از جوامع بومی مطلع شود و به کار آشتی ادامه دهد.

آرچیبالد گفت که او با چارلز سوم درباره موضوع زنان، دختران و افراد دو روح بومی گم شده و کشته شده صحبت کرده است.

او گفت که این موضوع را در هر جلسه بین‌المللی که می‌گیرد مطرح می‌کند، و فکر می‌کند که بحث کردن با شاه چارلز، که کمیسر کل جدید RCMP است، بسیار مهم است.

آرچیبالد گفت که از چارلز سوم خواسته است که از درخواست‌های عدالت در تحقیقات ملی در مورد زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده حمایت کند و آنها را تصدیق کند.

آرچیبالد گفت: «نسل‌کشی یک فعالیت مداوم است.

شاه چارلز با یک اسب جدید به نام نوبل در تصویر دیده می شود.
شاه چارلز، مرکز، با رالف گودیل، کمیساریای عالی کانادا در بریتانیا، و کمیسر پلیس سواره سلطنتی کانادا (RCMP) مایک دوهم، پس از اینکه به طور رسمی به او “نجیب”، اسبی که توسط سوار سلطنتی کانادا به او هدیه داده شد، قدم می‌زند. پلیس (RCMP) در اوایل سال جاری. (اندرو متیوز/پول از طریق AP Photo)

نیگان سینکلر، استاد مطالعات بومی در دانشگاه مانیتوبا، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که دیدار رهبران بومی با پادشاه مهم است زیرا کشورهای آنها و ولیعهد شرکای برابر در معاهدات امضا شده قبل از کنفدراسیون هستند.

بسیاری از رهبران بومی از ملکه الیزابت دوم خواستند تا در نقض این معاهدات مداخله کند، اما هیچ کاری انجام نشد.

سینکلر، یک ستون نویس برای وینیپگ فری پرس، گفت: «متاسفانه، تاج در گذشته گوش نداده است، بنابراین من خیلی خوشبین نیستم که این تاج یا پادشاه گوش کند.

اما در عین حال، این پادشاه بیشتر از مادرش علاقه نشان داده است.»

سینکلر گفت که پادشاه می تواند به درخواست اوبد برای بازگرداندن آثار دزدیده شده پاسخ دهد.

سینکلر گفت: «اینجاست که عمل واقعی می تواند انجام شود.

پاسخگویی به دعوت به اقدام TRC

سینکلر گفت، یکی دیگر از گام های مهم دیگری که چارلز سوم می تواند به سوی آشتی بردارد، دست کشیدن از دکترین کشف است. او گفت که این امر دولت فدرال را مجبور می کند تا با ادعاهای برجسته زمین های بومی مقابله کند.

فرامین پاپ چند صد ساله – صادر شده در سال های 1455 و 1493 – برای توجیه تصرف سرزمین های بومی در قاره آمریکا توسط قدرت های استعماری مورد استفاده قرار گرفت.

این دکترین پادشاه جورج سوم را بر آن داشت تا اعلامیه سلطنتی 1763 را صادر کند که در آن تمام سرزمین های آمریکای شمالی به عنوان سرزمین تاج و تخت اعلام می شد.

فرماندار کل کانادا با پادشاه چارلز در کاخ باکینگهام صحبت می کند.
فرماندار ژنرال مری سایمون ملاقات بین پادشاه چارلز و رهبران بومی ملی را قبل از تاجگذاری ترتیب داد. (گرت فولر/آسوشیتدپرس)

پاپ فرانسیس در ماه مارس گذشته به طور رسمی دکترین کشف را رد کرد – کاری که سینکلر امیدوار است شاه چارلز نیز انجام دهد.

سینکلر گفت: «این یک گام بزرگ خواهد بود.

کمیسیون حقیقت و آشتی، که موری سینکلر پدر سینکلر ریاست آن را بر عهده داشت، از دولت کانادا خواست تا به طور مشترک با مردم بومی اعلامیه آشتی سلطنتی را که توسط ولیعهد صادر می شود، تهیه کند.

این امر مجدداً بر رابطه ملت به ملت بین مردم بومی و ولیعهد تاکید می‌کند، مفاهیمی را که برای توجیه حاکمیت اروپا بر سرزمین‌ها و مردمان بومی به کار می‌رود، رد می‌کند و تضمین می‌کند که قوانین بومی در فرآیندهای مذاکره و اجرای معاهدات به رسمیت شناخته می‌شوند.