زلنسکی در اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما شرکت خواهد کرد، زیرا رهبران به تحریم های جدید علیه روسیه چشم دوخته اند

کانادا، ایالات متحده و بقیه متحدان گروه هفت قصد داشتند از تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدید علیه افراد و شرکت‌هایی که از تلاش‌های جنگی روسیه در اوکراین حمایت می‌کنند، رونمایی کنند.

به گفته یک مقام ارشد اوکراینی، در گردهمایی اقتصادهای دموکراتیک بزرگ جهان از سخنان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز شنیده خواهد شد که شخصاً در آن شرکت خواهد کرد.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین روز جمعه در تلویزیون ملی تایید کرد که زلنسکی در نشست روز یکشنبه شرکت خواهد کرد.

زلنسکی در سخنرانی شبانه خود خطاب به مردم خود در روز پنجشنبه گفت که به دنبال سلاح های مدرن تر از متحدان این کشور است.

زلنسکی گفت: «اولویت‌های ما برای این هفته، هفته آینده و برای آینده نزدیک، سامانه‌های دفاع هوایی، موشک‌های اضافی، آموزش و هواپیما و سلاح‌های دوربرد است.

«و این محقق خواهد شد».

مردی با ریش که ژاکت خاکی پوشیده است، پشت تریبون میکروفون ایستاده است.
بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌های بین‌المللی، نشست اقتصادهای دموکراتیک بزرگ جهان از سخنان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که قرار است شخصاً در آن شرکت کند، بشنوند. (عمر مارکز/گتی ایماژ)

سی ان ان اواخر پنجشنبه در آستانه اجلاس سران جی 7 در هیروشیما ژاپن گزارش داد که دولت بایدن به متحدان اروپایی این سیگنال را داده است که ایالات متحده به آنها اجازه می دهد جنگنده های اف-16 به اوکراین صادر کنند.

این شبکه به نقل از مقامات ارشد دولت که نامشان فاش نشده است، اضافه کرد که آنها از هیچ کشور متحدی که درخواست مجوز برای صادرات هواپیماهای جنگی نسل چهارم کرده باشد، که پیشرفته تر از آنچه خلبانان اوکراینی در حال حاضر پرواز می کنند، اطلاعی ندارند.

رهبران وارد شده‌اند و جاستین ترودو، نخست‌وزیر، مجموعه‌ای از دیدارهای دوجانبه از جمله با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، نخست‌وزیر ژاپن و جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، برگزار کرده است. .

ترودو گفت: «بدیهی است که کانادا نگران برخی از موقعیت هایی است که ایتالیا در زمینه حقوق دگرباشان جنسی اتخاذ می کند، اما من مشتاقانه منتظر صحبت در مورد آن هستم.

مردی با کت و شلوار تیره پشت میز نشسته و با خودکار سندی را امضا می کند.  در سمت راست او، زنی با کت و شلوار آبی کم رنگ، دستانش را به هم قلاب می کند.
ترودو موضوع محدودیت ها و تبعیض علیه زوج های همجنس گرا در ایتالیا را با نخست وزیر این کشور، جورجیا ملونی، در بالا سمت چپ مطرح کرد. (وزارت امور خارجه ژاپن/رویترز)

ملونی پاسخ داد که دولت او از تصمیمات دادگاه پیروی می کند و از دولت های قبلی منحرف نمی شود.

کانادا از تحریم های بیشتر رونمایی می کند

جنگ در اوکراین، اما موضوع اصلی روز جمعه بود.

یک مقام ارشد کانادایی در اوایل روز جمعه گفت که تحریم هایی که کانادا در نظر دارد از آن رونمایی کند، 17 نفر و 18 شرکت روسی را هدف قرار می دهد که “فناوری نظامی ارائه می کنند.” 30 نفر دیگر نیز به دلیل نقض حقوق بشر تحریم شده اند.

این در زمان حیاتی رخ می دهد، زیرا ناظران نظامی متفقین به افزایش استفاده روسیه از موشک های مافوق صوت جدید در حملات هوایی به اوکراین اشاره کرده اند که نشانه احتمالی افزایش تولید است.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس پیش از اجلاس گفت که بریتانیا قصد دارد واردات الماس روسیه را – صنعتی به ارزش حدود 4 میلیارد دلار در سال – به عنوان بخشی از آخرین بسته تحریمی خود ممنوع کند. کانادا قبلاً صنعت الماس روسیه را تحریم کرده است.

تماشا | دریاسالار بازنشسته آمریکا فکر می کند که غرب به اوکراین هواپیماهای جنگنده می دهد:

جت های جنگنده برای اوکراین احتمالا به زودی می آیند: دریاسالار بازنشسته ایالات متحده

دریاسالار بازنشسته مایک مولن، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، می‌گوید که فکر می‌کند این احتمال وجود دارد که غرب برای دفاع از حریم هوایی خود، هواپیماهای جنگنده را در اختیار اوکراین قرار دهد.

سایر کشورها کند عمل کرده اند. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به رویترز گفت که انتظار می‌رود رهبران گروه 7 در مورد چگونگی ردیابی بهتر تجارت الماس با هدف اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها در آینده گفتگو کنند.

این پیام توسط رئیس شورای اروپا تقویت شد.

چارلز میشل در حاشیه این اجلاس به خبرنگاران گفت: الماس های روسیه برای همیشه نیستند.

از زمان آغاز حمله به اوکراین در فوریه 2022، متحدان به تشدید تحریم ها و فشارهای کنترل صادرات بر روسیه ادامه داده اند.

کانادا می گوید تحریم ها کارساز هستند

هزاران هدفی که تاکنون توسط واشنگتن مورد تحریم قرار گرفته اند شامل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بخش مالی و الیگارش ها بوده است.

کارشناسان گفته اند که انتظار می رود رهبران گروه ۷ بر تشدید تحریم های موجود و اتخاذ تدابیری برای مقابله با فرار از تحریم ها تمرکز کنند. گزارش اخیر وزارت خزانه داری ایالات متحده نشان می دهد که چگونه نخبگان روسی مالکیت شرکت ها و دارایی ها را به اعضای خانواده – یا سایر نمایندگان – در تلاش برای پنهان کردن ثروت منتقل کرده اند.

ملانی جولی وزیر امور خارجه در سخنانی پیش از این اجلاس تاکید کرد که رژیم تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه کارساز است.

او گفت: «ما دیده‌ایم که تأثیر تحریم‌های گروه ۷ علیه روسیه واقعاً تأثیر منفی بر ارتش آن‌ها داشته است، به‌ویژه امکان دسترسی ارتش روسیه به فناوری‌های کلیدی که از غرب می‌آیند.»

در همین حال، ما می دانیم که باید به مسئله فرار از تحریم ها نگاه کنیم [G7] وزرای دارایی این موضوع را بررسی کرده اند و وزرای خارجه به این موضوع رسیدگی کرده اند و رهبران نیز این موضوع را بررسی خواهند کرد.