ساختمان قدیمی مونترال به دلیل تخلفات قبل از آتش‌سوزی که ۷ نفر را کشت

ساختمان قدیمی مونترال که در ماه مارس گذشته در شعله های آتش شعله ور شد و هفت نفر را برجای گذاشت، در سال های منتهی به این حادثه بارها به دلیل نقض ایمنی آتش نشانی علامت گذاری شد.

اسناد به دست آمده توسط CBC News تحت قانون دسترسی به اطلاعات نشان می دهد که مالک، امیل بنامور، سابقه تخلفاتی از سال 2009 داشته است، مدت کوتاهی پس از خرید سنگ خاکستری تاریخی واقع در تقاطع Place d’Youville و du Port Street.

بر اساس گزارش های بازرسی توسط سازمان، مشکلات در این ساختمان در دهه بعد ادامه یافت خدمات امنیتی incendie de Montréal.

در ماه مه 2018، سینتیا مک دوگال، بازرس آتش نشانی، طی بازدید از ساختمان، 10 مورد تخلف از جمله فقدان هشدار آتش سوزی، نداشتن علائم واضح برای خروجی های اضطراری و ردیاب دود مفقود شده در راه پله را کشف کرد.

با بازگشت بازرس در سپتامبر همان سال، به مشکلات رسیدگی نشده بود.

Geneviève Tremblay، بازرس آتش نشانی دیگری که در فوریه 2019 از آن بازدید کرد، متوجه شد که زنگ هشدار حریق مطابق با کد نیست و به اندازه کافی بلند نیست تا اطمینان حاصل شود که مستاجران می توانند آن را در داخل واحد خود بشنوند.

خدمات امنیتی incendie de Montréal
یک بازرسی در سال 2020 چندین تخلف را در ساختمان قدیمی مونترال پیدا کرد، از جمله یک زنگ هشدار آتش نشانی که کد اعلام نشده بود. (Service de sécurité incendie de Montréal)

زمانی که بازرس برای پیگیری در اکتبر 2020 بازگشت، این مشکلات نیز برطرف نشده بود.

بازرسان همچنین در موارد متعددی در ملاقات با بنامور با مشکل مواجه شدند.

به عنوان مثال، در طول آن دیدار در سال 2019، ترمبلی سعی کرد با بنامور ملاقات کند اما در عوض تنها توانست با منشی خود صحبت کند. او همچنین برای بازدید بعدی حضور نداشت.

بر اساس گزارش های بازرسی، مشخص نیست که آیا تمام مشکلات ذکر شده در نهایت برطرف شده است یا خیر.

راه پله چوبی، نمای از بالا
یکی از راه پله های چوبی داخل ساختمان، که در سال 2018 توسط یک بازرس با Service de securité incendie de Montréal عکاسی شده است. (Service de sécurité incendie de Montréal)

بنامور بلافاصله از طریق وکیلش الکساندر برگوین درخواستی برای اظهار نظر نکرد.

شهر مونترال نیز درخواستی برای اظهار نظر نداد. به نظر می رسد آخرین بازرسی ثبت شده از ساختمان در سال 2019 بوده است، اگرچه به نظر می رسد مقامات پرونده پرونده را در سال های 2021 و 2022 پیگیری کرده اند.

نمایی از یک اعلام حریق قرمز
سیستم اعلام حریق، که در سال 2018 در اینجا مشاهده شد، توسط یک بازرس با سرویس de securité incendie de Montréal علامت گذاری شد. (Service de sécurité incendie de Montréal)

مستاجران و مهمانان سابق ساختمان به CBC گفته اند که نگرانی های ایمنی دارند. یکی گفت که این حس شبیه “تله آتش” است.

این ساختمان دارای اجاره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت از جمله Airbnbs بود که طبق آیین‌نامه‌ای که در سال 2018 تصویب شد در این منطقه از مونترال قدیمی ممنوع است. یکی از واحدها فاقد پنجره بود.

(هیچ یک از بازرسی های به دست آمده توسط CBC به یک آپارتمان بدون پنجره اشاره نکرد.)

Airbnb از آن زمان گفته است که همه فهرست‌های کبک را که توسط دولت استانی مجاز نبوده است، حذف خواهد کرد.

دولت کبک دستور تحقیقات عمومی در مورد آتش سوزی را صادر کرده است.

تماشا | خواهر داغدار روزهای پس از آتش سوزی مرگبار مونترال قدیمی را شرح می دهد:

خواهر داغدار روزهای پس از آتش سوزی مرگبار مونترال قدیمی را توصیف می کند

ناتان سیرز یکی از هفت نفری بود که در آتش سوزی که در ماه مارس یک ساختمان میراثی مونترال را ویران کرد جان باختند. خواهرش، بریتنی سیرز، روزهای دردناکی را که خانواده در انتظار پاسخ و بسته شدن سپری کردند، توصیف می کند.

رندی سیرز، پدر یکی از قربانیان، درخواست داده است تا یک دعوای دسته جمعی علیه مالک ساختمان، اپراتورهای واحدهای اجاره کوتاه مدت و Airbnb به راه بیندازد.

سیرز ادعا می کند که کمبود تجهیزات ایمنی در ساختمان وجود داشته و واحدها استانداردهای ایمنی شهرداری را رعایت نکرده اند. ادعاهای او در دادگاه مورد بررسی قرار نگرفته است.