سرباز ناشناس دیگر وجود ندارد: قبر پیش از این بی نشان جنگ جهانی اول در بلژیک، قهرمان وینیپگ را در خود جای داده است.

قبر یک سرباز ناشناس در بلژیک به تازگی شناسایی شده است که متعلق به یک سرباز جنگ جهانی اول از وینیپگ است که در تلاش برای آوردن مجروحان به مکان امن کشته شد.

کارکنان برنامه شناسایی تلفات نیروهای مسلح کانادا تایید کردند که قبر متعلق به Cpl است. در بیانیه خبری وزارت دفاع ملی کانادا روز چهارشنبه گفت که فردریک پرسیوال (پرسی) بوسفیلد، که در سال 1916 درگذشت 20 ساله بود، از طریق تحقیقات تاریخی و آرشیوی.

کاپیتان اسکات مک داول برادرزاده بزرگ بوزفیلد است و با شنیدن زمان حضور او در میدان نبرد بزرگ شد، اما مک داول تمام اطلاعات را در کنار هم قرار نداد تا اینکه در اداره تاریخ و میراث که بر برنامه شناسایی قربانیان نظارت دارد شروع به کار کرد. گفته شد که بقایای عموی بزرگش را پیدا کرده اند.

مک داول در مصاحبه ای در روز چهارشنبه گفت: “در طی یک کنفرانس تلفنی همه جانبه در محل کار که آنها گفتند که شرکت فردریک (پرسی) بوسفیلد را شناسایی کرده اند، و جهان برای لحظه ای از چرخش خودداری کرد زیرا من متوجه شدم دقیقاً چه چیزی شنیده بودم.” .

“این لحظه باورنکردنی از شانس همه اینها بود، که همه کانادایی هایی که در جنگ بزرگ کشته شدند، آنها را شناسایی کردند. [my great uncle]”

سه سرباز یونیفرم پوش در یک عکس آرشیو سیاه و سفید در حالی که روی زمین سنگی دراز کشیده اند به دوربین لبخند می زنند.
Cpl. فردریک پرسیوال بوسفیلد، سمت راست، در یک عکس بایگانی بدون تاریخ، با سربازان دیگر به استراحت نشسته است. بوسفیلد توسط افراد گردانش به عنوان مردی با شجاعت به یاد می‌آورد. (آرشیو/وزارت دفاع ملی)

بوسفیلد در انگلستان متولد شد، اما خانواده او در سال 1912 به کانادا مهاجرت کردند و در نهایت در وینیپگ ساکن شدند.

بوسفیلد در 79مین یگان شبه نظامی کامرون هایلندر کانادا نام نویسی کرد و به مدت یک سال با آنها خدمت کرد – همان واحد شبه نظامی که برادر بزرگترش استافورد سال قبل به آن ملحق شده بود.

او در شهر کبک و هالیفاکس و در وینیپگ به عنوان نجار مشغول بازرسی کشتی ها بود.

در 29 ژانویه 1915، او دوباره به خدمت گرفت و به بخش سیگنال گردان 43 پیاده نظام کانادا منصوب شد.

پس از آموزش در انگلستان به درجه سرجوخه ارتقا یافت و در فوریه 1916 به فرانسه اعزام شد.

اولین نبرد بوسفیلد و گردانش نبرد کوه سورل در خارج از شهر یپرس در بلژیک از 2 تا 13 ژوئن 1916 بود.

کانادایی ها مأمور شدند تا از موقعیت خود در کوه سورل دفاع کنند، قطعه ای از زمین مرتفع که منظره ای از شهر Ypres و منطقه اطراف داشت.

بوسفیلد در 7 ژوئن بر اثر اصابت گلوله دشمن کشته شد.

عکس سیاه و سفید یک سرباز یونیفرم پوش.  او را دیده‌اند که روی یک بلوک با دست‌هایش روی هم نشسته است.
Cpl. فردریک پرسیوال (پرسی) بوسفیلد در یک عکس آرشیوی بدون تاریخ به تصویر کشیده شده است. تحقیقات تاریخی و آرشیوی اخیراً منجر به شناسایی قبر وی در بلژیک شد. (آرشیو/وزارت دفاع ملی)

طبق نامه‌هایی که خانواده‌اش از اعضای گردانش دریافت کرده بودند، او مجروحان را به محل امن می‌برد و برای برانکارد دیگری برمی‌گشت که مورد اصابت قرار گرفت و جان باخت.

بسیاری از سربازان گفتند که او در لحظات قبل از مرگش شجاعت زیادی از خود نشان داد.

آنیتا آناند، وزیر دفاع ملی، مرگ بوسفیلد در روند کمک به رفقای مجروح برای ایمنی را “فداکاری نهایی” در نبردی خواند که جان 8000 نفر را گرفت.

آناند در بیانیه خبری گفت: “داستان تعهد فداکارانه او بیش از یک قرن بعد برای ما اندوه و الهام می بخشد. ما هرگز نباید این جوان و دیگرانی مانند او را که با چنین شجاعت به کشور خود خدمت کردند را فراموش کنیم.”

فرآیند حذف

رنه دیویس، مورخ اداره تاریخ و میراث که به تایید قبر بوسفیلد کمک کرد، می‌گوید که خانواده زنده اسناد آرشیوی، نامه‌های سربازان و عکس‌ها را نگه داشته‌اند. آنها همچنین با داستان او بسیار آشنا بودند، که بررسی این پرونده را بیش از یک قرن پس از مرگ او بسیار آسان کرد.

از طریق تحقیقات سنگین و روند حذف، دیویس تشخیص داد که فردی که در قبر است فقط می تواند بوسفیلد باشد.

او گفت: “هر زمان که بتوانیم نامی را روی سنگ قبر بگذاریم، بهترین روز است.”

گروهی از مردم که خشخاش بر روی یقه‌های خود می‌بندند، روی صندلی‌های چوبی نشسته‌اند و به کناری نگاه می‌کنند.
اعضای خانواده بوسفیلد و اعضای ارتش کانادا در مراسم یادبود بوسفیلد پس از تایید محل دفن وی شرکت کردند. (ارسال شده توسط کاپیتان اسکات مک داول)

در اکتبر 2019، کمیسیون جنگ Commonwealth War Graves یک شناسایی احتمالی برای قبر انجام داد که در گورستان خانه بدفورد در Ypres قرار دارد.

سپس سه محقق مستقل و جداگانه نیز این احتمال را مطرح کردند که گور متعلق به بوسفیلد است.

تحقیقات بیشتر توسط اعضای برنامه شناسایی مجروحان نیروهای مسلح کانادا انجام شد که اعضای ناشناس خدمات را هنگامی که بقایای آنها پیدا می شود یا سربازان ناشناس قبلاً دفن شده بودند شناسایی می کند. آنها شناسایی را در سال 2021 تأیید کردند.

وزارت دفاع ملی گفت که نزدیکان بوسفیلد که پس از دو سال جستجو پیدا شدند، از این کشف مطلع شده اند.

بیست و چهار سرباز ناشناس جنگ جهانی اول از طریق برنامه شناسایی قربانیان و همچنین 17 سرباز از جنگ جهانی دوم شناسایی شده اند.

مراسم تقدیم مجدد سنگ قبر در سپتامبر آینده در گورستان خانه بدفورد کمیسیون جنگ مشترک المنافع در ایپرس، نزدیک به سالگرد دفن بوسفیلد در آنجا برگزار خواهد شد.