سناتور می‌گوید RCMP باید شواهدی درباره ایستگاه‌های پلیس چینی در کانادا منتشر کند

یک سناتور کانادایی در حال دفاع از دو سازمان اجتماعی چین در منطقه مونترال است که توسط RCMP متهم به میزبانی از ایستگاه های پلیس مخفی دولت چین شده اند.

سناتور مستقل یوئن پاو وو از بریتیش کلمبیا به خبرنگاران در مونترال گفت که RCMP باید شواهد خود را ارائه دهد یا گروه ها را به حال خود رها کند.

وو گفت: “اطلاعات، شفافیت را ارائه دهید و در این میان، مشکلات بیشتری برای جامعه ایجاد نکنید.”

وو خواستار انصاف، روند قانونی و حاکمیت قانون شد. او گفت که دو گروه اجتماعی – که به گفته او به جامعه چینی کبک کمک می کنند – به اتهاماتی که توضیح داده نشده است، مجرم شناخته شده اند.

“این باعث شده است که اعضای جامعه از آمدن و جستجوی خدمات تردید کنند و آنها رنج می برند – نه شما… نه RCMP، بلکه افرادی که برای خدمات به اینجا می آیند و در آمدن مردد هستند زیرا نگران هستند که چه اتفاقی می افتد. اگر آنها به اینجا بیایند، “وو گفت.

وو این اظهارات را در طی یک کنفرانس خبری با اعضای جامعه چینی مونترال در دفتر یکی از گروه‌های هدف RCMP، Service à la Famille Chinoise du Grand Montréal بیان کرد. اعضا خواستار پایان دادن به تحقیقات شدند و آن را به عنوان شمشیر داموکلس که بر روی جامعه آویزان شده است توصیف کردند. برخی در مورد مطالبه خسارت در دادگاه فکر کردند.

در اواسط ماه مارس، RCMP گفت که این سازمان به همراه مرکز سینو-کبک د لا ریو-سود، واقع در ساحل جنوبی مونترال، میزبان عوامل دولت چین بودند که ظاهراً اعضای جامعه چینی شهر را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

مارکو مندیچینو، وزیر ایمنی عمومی هفته گذشته به یک کمیته پارلمانی گفت که RCMP به اصطلاح ایستگاه های پلیس در مونترال، تورنتو و ونکوور را تعطیل کرده است.

RCMP روز جمعه گفت که آنها به طور فعال به بررسی گزارش های مربوط به فعالیت های جنایی در رابطه با به اصطلاح “ایستگاه های پلیس” ادامه می دهند.

Cpl گفت: «توجه به این مهم است که برخی از فعالیت‌هایی که RCMP در حال بررسی است در مکان‌هایی رخ می‌دهد که سایر خدمات قانونی دیگر به جامعه چینی کانادا ارائه شده یا در حال ارائه است. کیم چمبرلند در بیانیه ای ایمیلی.

“RCMP در مورد مکان های خاص اظهار نظر نمی کند زیرا تحقیقات در حال انجام است. با این حال، RCMP می تواند تأیید کند که واکنش ملی ما فعالیت غیرقانونی را مختل کرده است.”

گروه حقوق بشر: ایستگاه ها مردم را متقاعد می کنند که به چین بازگردند

سازمان حقوق بشر اسپانیایی Safeguard Defenders، که بیش از 100 ایستگاه پلیس ادعایی را در بیش از 50 کشور شناسایی کرده است، گفته است که این ایستگاه ها برای “متقاعد کردن” افرادی که مقامات چینی ادعا می کنند فراری هستند، به منظور رسیدگی به اتهامات وارده به چین بازگردند.

دولت چین این ادعاها را رد کرده است.

وو روز جمعه علیه آن گروه اسپانیایی عقب نشینی کرد و پرسید که چرا مقامات به حرف یک سازمان خارجی می پردازند، “اظهاراتی را مطرح می کنند، اتهامات سنگینی که بر کانادایی ها تاثیر می گذارد.”

او گفت که نه او و نه گروه‌های تحت تحقیق RCMP از جزئیات آنچه متهم هستند یا حتی یک ایستگاه پلیس مخفیانه می‌دانند.

وو افزود: «همه ما در اینجا با مداخله خارجی مخالفیم، همه ما، همه ما در برابر آزار و اذیت، ارعاب کانادایی ها هستیم و باید از هر ابزاری که در اختیار داریم، ابزار قانونی برای جلوگیری از دخالت خارجی، آزار و اذیت و ارعاب استفاده کنیم.» اما ما نمی‌توانیم این کار را به قیمت از دست دادن حقوق و امتیازات شهروندانمان انجام دهیم.»

گناه توسط انجمن؟

والتر تام، یک وکیل مهاجرت، ارتباط دادن سازمان‌های اجتماعی به اقدامات غیرقانونی بدون حمایت از آن را غیرمسئولانه خواند.

تام گفت: «با ارتباط دادن این دو سازمان به گونه ای غیرمسئولانه با ایستگاه های پلیس مخفی، و به ویژه با فلش کردن نام این دو سازمان هر بار که تیترهایی درباره پلیس مخفی منتشر می شود، فضای ترس ایجاد می کند.

می چیو، وکیل خانواده و رئیس میزگرد محله چینی ها، گفت که همه اعضای هیئت مدیره دو سازمان با RCMP همکاری کرده اند اما از اواسط ماه مارس چیزی از پلیس نشنیده اند. چیو، مدیر اجرایی سابق مرکز مونترال، گفت که در زمان خود از هیچ گونه فعالیت غیرقانونی بی اطلاع بوده است.

او گفت که کارکنان عمدتاً از زنانی تشکیل شده است که مددکار اجتماعی هستند، و افزود که بسیاری از آنها از دست دادن معیشت خود می ترسند و استرس دارند.

چیو می‌گوید: «دلم را می‌شکند که آنها خودشان در حال حاضر بسیار بسیار متزلزل زندگی می‌کنند.