سینگ افزایش مالیات شرکتی را پیشنهاد می کند که به شکاف دستمزد مدیران عامل و کارکنان مرتبط است

جگمیت سینگ، رهبر NDP، روز سه‌شنبه طرحی را برای افزایش مالیات شرکت‌ها بر اساس میزان شکاف بین دستمزد کارگران و مدیرعامل ارائه کرد – اما این قانون ممکن است با قوانین مجلس عوام در مورد اینکه چه کسی می‌تواند اقدامات مالیاتی را ارائه کند، مغایرت داشته باشد.

سینگ گفت که از قوانینی که الیزابت وارن و برنی سندرز سناتورهای ایالات متحده دو سال پیش در کنگره مطرح کردند الهام گرفته است.

سینگ روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «در حال حاضر، زمانی که تورم بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنیم، مردم را می‌بینیم که احساس فشار می‌کنند.

در عین حال، مدیران عامل شرکت‌هایی که در آنها کار می‌کنند، حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و غرامت بیشتری نسبت به گذشته دریافت می‌کنند.»

این طرح بسته به نسبت بین دستمزد مدیر عامل شرکت و متوسط ​​دستمزد کارگران شرکت، مالیات بر درآمد شرکتی را در مقیاس کشویی افزایش می دهد. بر اساس یک خبر NDP، اگر یک مدیر عامل 50 تا 100 برابر متوسط ​​درآمد کارگران باشد، افزایش مالیات 0.5 درصد خواهد بود و اگر یک مدیر عامل حقوقی 500 برابر یا بیشتر از آن حقوق بگیرد، به پنج درصد افزایش خواهد یافت. متوسط ​​درآمد کارگران

قوانین مجلس عوام، لایحه‌های اعضای خصوصی را از ایجاد تغییرات در مالیات منع می‌کند، به استثنای لوایحی که معافیت‌هایی از مالیات‌های جدید یا افزایش مالیات جدید ایجاد می‌کنند.

راهنمای عمل و رویه مجلس عوام می‌گوید: «لایحه یک عضو خصوصی نمی‌تواند اعمال مالیات را تحمیل، افزایش یا تمدید کند».

سینگ نگفت که چگونه این قانون را دور می‌زند و اضافه کرد که هنوز این لایحه را تهیه نکرده است.

سینگ بارها به شرکت ها و مدیران خواربار فروشی حمله کرده و گفته است که طمع عامل افزایش قیمت مواد غذایی است. نمایندگان زنجیره‌های خواربارفروشی، از جمله مدیران ارشد، به کمیته مجلس عوام گفته‌اند که هزینه‌های تامین‌کننده بالاتر و عوامل دیگر عامل افزایش قیمت مواد غذایی است و سایر محصولات مانند داروها و محصولات بهداشتی حاشیه سود بیشتری دارند.

رئیس جمهور لوبلاو، گالن وستون جونیور، بیشترین هدف انتقاد سینگ بوده است. این دو در ماه گذشته در جلسه کمیته مجلس عوام به مبادله خار پرداختند. لوبلاو روز سه‌شنبه اعلام کرد که وستون از سمت خود کناره‌گیری می‌کند – اقدامی که تنها چند هفته پس از انتشار اخباری مبنی بر دریافت 3 میلیون دلار افزایش حقوق در سال 2022 انجام شد.

گالن وستون، با کت و شلوار آبی و عینک، در حالی که در کمیته ای در اتاوا در 8 مارس در مورد تورم غذا شهادت می دهد، نشسته پشت میزی با یک کارت نام در مقابل او نشان داده می شود.
Galen G. Weston، رئیس و رئیس Loblaw Companies Limited، منتظر است تا به عنوان شاهد در کمیته دائمی کشاورزی و مواد غذایی کشاورزی (AGRI) در روز چهارشنبه، 8 مارس 2023 ظاهر شود. لوبلاو سه شنبه اعلام کرد که وستون از سمت خود کنار می رود. به عنوان رئیس شرکت (اسپنسر کولبی/کانادین پرس)

آمار کانادا روز سه شنبه گزارش داد که قیمت مواد غذایی نسبت به سال گذشته 9.7 درصد افزایش یافته است. نرخ تورم کلی 4.3 درصد بود.

سینگ از سایر احزاب خواست از پیشنهاد او حمایت کنند.

او گفت: “این برای کاهش نابرابری است. این برای مجبور کردن شرکت ها برای متوقف کردن نابرابری است که همچنان در حال رشد است.”

این یک راه مشخص، اقدامی است که می‌خواهد کارگران را بالا ببرد و به شرکت‌ها پیام روشنی بدهد که نابرابری که در آن شرکت‌ها وجود دارد اشتباه است و ما انگیزه‌ای برای نابرابری کمتر خواهیم داشت.»

برنامه NDP مالیات بر درآمد شرکت ها را بر اساس این مقیاس افزایش می دهد:

  • 0.5 درصد اگر نسبت دستمزد مدیرعامل به متوسط ​​کارگر بین 50 تا 100 باشد.
  • 1 درصد اگر نسبت دستمزد مدیرعامل به متوسط ​​کارگر بین 100 تا 200 باشد.
  • 2 درصد اگر نسبت دستمزد مدیرعامل به متوسط ​​کارگر بین 200 تا 300 باشد.
  • 3 درصد اگر نسبت دستمزد مدیرعامل به متوسط ​​کارگر بین 300 تا 400 باشد.
  • 4 درصد اگر نسبت دستمزد مدیرعامل به متوسط ​​کارگر بین 400 تا 500 باشد.
  • 5 درصد اگر نسبت دستمزد مدیرعامل به متوسط ​​کارگر 500 یا بیشتر باشد.