شامپاین می گوید انتاریو برای پایان دادن به بن بست با استلانتیس باید «سهم عادلانه» بپردازد

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، از دولت انتاریو داگ فورد می‌خواهد تا «سهم منصفانه» یارانه‌های خود را بپردازد تا «بن بست» را که باعث توقف ساخت کارخانه باتری خودروهای برقی استیلانتیس در ویندزور، اونت، این هفته شد، بشکند.

استلانتیس گفت که ساخت بخشی از نیروگاه را متوقف کرده است زیرا دولت فدرال به آنچه که وعده داده بود عمل نکرده است و در صورتی که اتاوا به تعهدات مذاکره خود عمل نکند، به سمت “برنامه های احتمالی” حرکت خواهد کرد.

شامپاین روز سه شنبه به خبرنگاران در سئول، کره گفت: “پیام به همکاران ما در انتاریو این است: “سهم خود را بپردازید و اگر بخواهید ما این بن بست را به نتیجه خواهیم رساند.”

شامپاین، ملانی جولی، وزیر امور خارجه و جاستین ترودو، نخست وزیر، پیش از اجلاس سران G7 در هیروشیما، ژاپن، در 19 و 21 می در کره هستند.

ترودو در حال دیدار با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی است تا در مورد امنیت اقتصادی گفتگو کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا نخست وزیر همچنین با مدیران شرکت LG متعلق به کره جنوبی و شریک آن Stellantis در مورد سرمایه گذاری NextStar Energy در ویندزور، اونت، صحبت خواهد کرد یا خیر.

شامپاین گفت که او آنجاست تا به شرکای کره‌ای اطمینان دهد که دولت لیبرال خوشبین است که سرمایه‌گذاری رو به جلو پیش خواهد رفت، اما انتاریو باید برای تحقق این امر پول نقد جمع کند.

او گفت: “من بسیار مطمئن هستم که ما با ال جی و استلانتیس به توافق خواهیم رسید.” “من فکر می کنم که کانادایی ها می خواهند ما به توافق خوبی برای کارگران خودرو، صنعت خودرو و به طور کلی برای کانادایی ها برسیم.

“آنچه که ما اکنون در آن قرار داریم، این است که ما به دوستان و شرکای خود در انتاریو نیاز داریم تا همانطور که همیشه در هر معامله ای که انجام داده ایم، سهم خود را بپردازند.”

تماشا کنید: دولت «بسیار مطمئن» وزیر با ال‌جی و استلانتیس به توافق خواهد رسید:

وزیر “بسیار مطمئن” دولت به معامله با LG و Stellantis خواهد رسید

وزیر نوآوری، علم و صنعت فرانسوا فیلیپ شامپاین در مورد تلاش های دولت فدرال برای دستیابی به توافق با خودروساز Stellantis و باتری ساز کره جنوبی LG Energy Solution پس از توقف ساخت بخشی از کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در ویندزور، اونت، صحبت می کند. .

شامپاین گفت امیدوار است با رئیس ال جی در یک شام دولتی که توسط رئیس جمهور کره جنوبی برگزار می شود صحبت کند و تاکید کرد که مذاکرات هنوز ادامه دارد.

او گفت: من هر روز با این افراد مذاکره می کنم. “مدیر عامل هر روز با من تماس می گیرد، آنها هر روز به من پیام می دهند. مذاکره وجود دارد، این عادلانه است. اما وظیفه من و کار ما این است که برای کانادایی ها بجنگیم. به همین دلیل است که برای من پول می دهند – این مبارزه برای کانادایی ها است؛ جنگیدن برای منافع عمومی.”

قانون کاهش تورم آمریکا

این خودروساز – که خودروهای کرایسلر، رم و فیات را از جمله خودروهای دیگر تولید می کند – و باتری ساز کره جنوبی ال جی انرژی سولوشن، کارخانه 5 میلیارد دلاری را در سال گذشته اعلام کردند و گفتند که انتظار می رود برای 2500 شغل ایجاد شود.

این کارخانه قرار است سال آینده افتتاح شود. سهم اتاوا حدود 500 میلیون دلار بود. قوانینی که اخیراً تصویب شده است، این توافق را پیچیده می کند.

قانون کاهش تورم ایالات متحده (IRA) که توسط ایالات متحده معرفی شده است، یک برنامه چند میلیارد دلاری است که هدف آن تقویت بخش تولید آمریکا از طریق تقویت زنجیره تامین فناوری انرژی پاک است.

شامپاین روز سه‌شنبه توضیح داد که چون قرارداد ویندزور قبل از برقراری IRA اعلام شده بود، شامل توافقی برای یارانه دادن به تولید در کارخانه مانند قرارداد 13 میلیارد دلاری فولکس واگن نیست.

او گفت: «زمانی که ما با فولکس واگن شروع کردیم، IRA قبلاً برقرار بود. “چه زمانی [Stellantis] به نظرم با حسن نیت نزد ما آمد، ما با آنها نشستیم و گفتیم: “ما شما را می شنویم” … اکنون به دوستان استانی خود در انتاریو می گوییم: “همانطور که همیشه با ما همراه باشید.”

شامپاین گفت کارخانه هایی مانند کارخانه هایی که توسط فولکس واگن و استلانتیس ساخته می شوند برای 50 تا 100 سال فعال خواهند ماند و برای نسل ها مزایای اقتصادی برای استان فراهم می کند.

به همین دلیل است که فکر می کنیم فقط در یک فدراسیون عادلانه است که استان سهم خود را در مورد این سرمایه گذاری های استراتژیک بپردازد.

بر اساس جزئیات قرارداد با فولکس واگن، انتظار می‌رود حمایت فدرال برای تولید این کارخانه از 8 تا 13 میلیارد دلار طی 10 سال متغیر باشد. اتاوا همچنین حدود 700 میلیون دلار کمک هزینه سرمایه به فولکس واگن از طریق صندوق نوآوری استراتژیک خود ارائه می دهد.

یارانه های تولید کانادا تنها تا زمانی که قانون کاهش تورم ایالات متحده به قوت خود باقی بماند، باقی خواهد ماند. یارانه های تولید پس از ساخت کارخانه 7 میلیارد دلاری توسط شرکت و شروع تولید، اجرایی خواهد شد.