شاهد تبعیض در کمیسیون حقوق بشر را رسوایی ملی می خواند

سناتورها از یکی از شاهدان دوشنبه شب شنیدند که کمیسیون حقوق بشر کانادا تبعیض علیه کارمندان سیاه پوست و نژادپرستانه را “ننگ ملی” خواند.

روبین «راکی» کوارد، یکی از چندین شاهدی که روز دوشنبه در برابر کمیته حقوق بشر سنا حاضر شد، گفت: «همه اینها غیر وجدان، یک رسوایی ملی است.

در ماه مارس، دولت فدرال گزارش داد که کمیسیون حقوق بشر کانادا علیه کارمندان سیاه پوست و نژادپرستان خود تبعیض قائل شده است. بازوی منابع انسانی دولت، دبیرخانه هیئت خزانه داری کانادا (TBCS)، پس از آن که 9 کارمند شکایت خود را از طریق اتحادیه های خود در اکتبر 2020 ثبت کردند، به این نتیجه رسید.

شکایت آنها این بود که “کارمندان سیاه پوست و نژادپرستانه در CHRC با نژادپرستی سیستماتیک ضد سیاه پوستان، تبعیض جنسیتی و تبعیض سیستمیک روبرو هستند.”

CBC News حکم ماه مارس TBCS را به دست آورد، اسناد مرتبط را بررسی کرد و با گروهی از کارمندان فعلی و سابق کمیسیون صحبت کرد.

آنها آنچه را که محل کار خصمانه و نژادپرستانه نامیدند توصیف کردند که در آن کارمندان سیاه پوست و نژادپرستانه از فرصت های شغلی و آموزشی کنار گذاشته می شوند و از شبکه های رسمی و غیررسمی محروم می شوند.

تماشا | کارمند سابق تجربه خود را از کار در کمیسیون به اشتراک می گذارد:

سازمان دیده بان حقوق بشر علیه کارگران خود تبعیض قائل شد: گزارش

یک بررسی داخلی که توسط CBC News به دست آمده است، می گوید که کمیسیون حقوق بشر کانادا علیه حقوق سیاه پوستان و کارمندان رنگین پوست خود تبعیض قائل شده است. کارمندان فعلی و سابق محل کار را خصمانه توصیف کرده و می گویند که سلامت آنها در نتیجه آسیب دیده است.

آنها ادعا می کنند که شغل کارمندان سیاه پوست و نژادپرستان راکد باقی می ماند در حالی که همکاران سفیدپوست پیشرفت می کنند و می گویند که رده های مدیریت ارشد عمدتاً سفیدپوست هستند. کارمندان فعلی و سابق که با CBC صحبت کردند می گویند که سلامت آنها در نتیجه تبعیض در محل کار آسیب دیده است.

کارمندان همچنین نرخ بالای اخراج را برای شکایات مبتنی بر نژاد – ادعایی که داده‌های خود CHRC پشتیبان می‌دهد – علامت‌گذاری کردند و گفتند که معمولاً تیم‌های کاملاً سفید پوست برای بررسی آنها تعیین می‌شوند.

کوارد به این دلیل در کمیته حاضر شد که چندین شکایت حقوق بشری را به نمایندگی از دیگران و خود به کمیسیون ارائه کرد.

عضو سابق نیروی هوایی سلطنتی کانادا در سال 1993 شکایتی را به کمیسیون تسلیم کرد و ادعا کرد که نژادپرستی را تجربه کرده است. او گفت که در زمانی که در CFB Greenwood در نوا اسکوشیا مستقر بود، بارها به او کلمه N گفته می شد. ادعای او رد شد.

او اکنون یک مدافع جامعه محور برای اعضای ارتش، افسران RCMP و افراد ارشد در نوا اسکوشیا است و به مردم کمک می کند تا شکایات حقوق بشری را ثبت کنند. او گفت که متوجه شده است که شکایاتی که ربطی به نژاد ندارند بیشتر موفق هستند.

داده‌های کمیسیون نشان می‌دهد که شکایات مبتنی بر نژاد را با نرخ بالاتری نسبت به سایر شکایات در گذشته رد کرده است.

کوارد گفت که هیچ مقدار آموزش یا برنامه ضد نژادپرستی نمی تواند رهبری در کمیسیون را اصلاح کند. در عوض، او از دولت فدرال خواست تا رویکردی بدون تساهل در قبال کارمندان دولتی اتخاذ کند که اجازه می دهند تبعیض سیستماتیک تحت نظارت آنها اتفاق بیفتد.

کوارد گفت: «ما باید به این نژادپرستان در این مؤسسات پیام بدهیم. و پیامی که باید به آنها بفرستیم این است که اگر می‌خواهید نژادپرستی را در خانه تمرین کنید، چکمه‌های خود را پر کنید.

اما اگر با آن سرکار بیایید، ما برای شما جایی داریم. و به آن بیکاری می گویند.

کوارد به سناتورها گفت که برای اصلاح کمیسیون، دولت باید مجموعه متنوع تری از مدیران ارشد را منصوب کند.

کوارد می گوید: «به نظر من، باید فردی را در آنجا قرار داد که از نظر فرهنگی صلاحیت داشته باشد و از آسیب آگاه باشد.

رئیس کمیسیون عذرخواهی می کند

شارلوت-آن مالیشفسکی، کمیسر موقت در دفتر او در اتاوا، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که در حالی که کمیسیون به اهداف برابری اشتغال بخش دولتی می‌رسد، ماهیت کار آن به نیروی کار متنوع‌تری نیاز دارد.

او گفت: “ما می دانیم که تنوعی که داریم کافی نیست.” و ما در حال کار بر روی گام های مشخصی به عنوان بخشی از فعالیت ضد نژادپرستی خود هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که افراد مختلف و به ویژه افراد سیاهپوست و نژادپرستانه را استخدام، حمایت و ارتقاء می دهیم.

CBC از مالیشفسکی پرسید که چه تعداد از کارمندان سیاه پوست و نژادپرستانه در پست های دائمی در رده های اجرایی سازمان هستند.

او پاسخ داد: «با توجه به اندازه سازمان، من در موقعیتی نیستم که بتوانم اطلاعات شخصی افراد خاصی را شناسایی کنم.

مالیشفسکی گفت که CHRC متعهد است اطمینان حاصل کند که “جایی برای نژادپرستی” در سازمانش وجود ندارد. او گفت که کمیسیون شکایات کارمندان را جدی گرفته و ظرف چند روز تحقیقات را آغاز کرد.

تماشا | کمیسر موقت عذرخواهی کرد:

کمیسیون حقوق بشر از کارمندان بخاطر تبعیض عذرخواهی می کند

سی‌بی‌سی چندین بار پرسید که آیا کمیسیون حقوق بشر کانادا از کارمندانی که در محل کار شکایت خود را مبنی بر ضد نژادپرستی سیاه‌پوستان ارائه کرده‌اند عذرخواهی کرده است. شارلوت-آن مالیشفسکی، رئیس موقت کمیسیونر، گفت که کمیسیون یافته های هیئت خزانه داری را تایید کرد که به این نتیجه رسید که این کمیسیون علیه کارگران تبعیض قائل شده است. پس از چندین سوال پیگیری، کمیسر موقت مستقیماً از کارمندان درگیر عذرخواهی کرد.

او گفت که این شکایات باعث شد که کمیسیون کارشناسان مستقل را بیاورد، یک حسابرسی عدالت استخدامی راه اندازی کند، شیوه های استخدام و نگهداری را بررسی کند، کارکنان را آموزش دهد و یک کمیته استعمار زدایی و ضد نژادپرستی ایجاد کند.

اما کمیسیون هنوز با درخواست اصلی کارکنانی که شکایت را مطرح کرده‌اند موافقت نکرده است – برای یک تحقیق مستقل، به رهبری یک فرد معتبر و متخصص در مبارزه با نژادپرستی سیاه‌پوستان، در مورد شیوه‌های استخدام، ارتقاء و حفظ CHRC مربوط به سیاه‌پوستان. کارکنان، با گزارش عمومی نهایی پیگیری شود.

مالیشفسکی در حالی که کمیسیون و اتحادیه های بخش دولتی برای میانجی گری برای حل این شکایت آماده می شوند، گفت: «ما برای بررسی این درخواست خاص بسیار آماده هستیم.

CBC چندین بار پرسید که آیا کمیسر موقت از کارمندانی که شکایت را ثبت کرده اند عذرخواهی کرده است یا خیر. مالیشفسکی گفت که کمیسیون یافته های تصمیم هیئت خزانه داری را برای کارمندان تایید کرد.

او گفت: «من شخصاً به دلیل مواردی که کمیسیون حقوق بشر کانادا، به عنوان یک کارفرما یا ارائه دهنده خدمات، از تعهدات ما کوتاهی کرده است، عمیقا متاسفم و عذرخواهی می کنم.

“جوجه ها برای جوجه کشی به خانه آمده اند”

گروهی از کارمندان فعلی و سابق کمیسیون در پاسخ به اظهارات کمیشنر موقت گفتند: «عذرخواهی بدون اقدام اصلاحی فردی و سیستمی کافی توخالی است».

CBC News موافقت کرده است که کارمندان را شناسایی نکند زیرا آنها از تلافی در محل کار، عواقب شغلی و افزایش خصومت می ترسند.

یکی از بنیانگذاران گروهی که نماینده کارمندان دولتی فدرال سیاه‌پوست است، در سال 2019 شروع به علامت‌گذاری مشکلات در کمیسیون کرد. انجمن کارمندان سیاهپوست فدرال، ریچارد شارپ، مسائل مربوط به نرخ بالای اخراج شکایات نژادی و نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان را در کمیسیون مطرح کرد. اما او به سناتورها گفت که نگرانی آنها برطرف نشد.

شارپ گفت: «حالا جوجه ها به خانه آمده اند تا جوجه کشی کنند.

کمیسیون حقوق بشر کانادا خود را به عنوان ناظر حقوق بشر کانادا معرفی می کند.
کمیسیون حقوق بشر کانادا خود را به عنوان ناظر حقوق بشر کانادا معرفی می کند. این سازمان شکایات ادارات و آژانس های فدرال، شرکت های سلطنتی و بسیاری از سازمان های بخش خصوصی مانند بانک ها، خطوط هوایی و شرکت های مخابراتی را دریافت و بررسی می کند. تصمیم می گیرد که کدام پرونده ها به دادگاه حقوق بشر کانادا رسیدگی شود. (دیوید تورتون/ سی بی سی)

شارپ و شاهدان دیگر به سناتورها توصیه کردند که از دولت بخواهند تعدادی اصلاحات را تصویب کند که از کارگران سیاه پوست در برابر نژادپرستی نهادینه شده در کمیسیون در داخل دولت محافظت کند.

آنها خواستار اصلاح قانون عدالت استخدامی شدند که هدف اعلام شده آن “اصلاح شرایط نامناسب شغلی است که توسط زنان، بومیان، افراد دارای معلولیت و اعضای اقلیت های مشهود تجربه می شود.”

استدلال می‌شود که جمع کردن همه اقلیت‌های قابل مشاهده با هم، اشکال منحصربه‌فرد تبعیض را که کارمندان سیاه‌پوست با آن‌ها مواجه می‌شوند، «نامرئی» می‌کند و اشکال منحصربه‌فردی از تبعیض را که برخی افراد با آن مواجه می‌شوند، در نظر نمی‌گیرد.

همراه با چنین اصلاحات قانونی، شاهدان همچنین خواستار مطالعه گسترده تر در مورد نژادپرستی ضد سیاهپوستان در نهادهای فدرال و انتصاب یک کمیسیونر سهام سیاهپوستان شدند. چنین کمیسری یک افسر مستقل پارلمان خواهد بود و نقش ناظر نحوه رفتار دولت فدرال با سیاه پوستان کانادایی در داخل و خارج از دولت فدرال را بر عهده خواهد داشت.

شاهدان همچنین خواستار حذف نقش نگهبانی کمیسیون و اتخاذ یک مدل دسترسی مستقیم شدند که در آن شکایات مستقیماً به دادگاه ارسال شود.

نیکلاس مارکوس تامپسون، مدیر اجرایی دعوی دعوای کلاس سیاه که همچنین به عنوان شاهد در کمیته حاضر شد، گفت: «ما به کمیسیون حقوق بشر کانادا اعتمادی نداریم.

این کمیسیون خود را به عنوان ناظر حقوق بشر کانادا معرفی می کند. این سازمان شکایاتی را که از ادارات و آژانس‌های فدرال، شرکت‌های سلطنتی و بسیاری از سازمان‌های بخش خصوصی مانند بانک‌ها، خطوط هوایی و شرکت‌های مخابراتی می‌آیند، دریافت و بررسی می‌کند. تصمیم می گیرد که کدام پرونده ها به دادگاه حقوق بشر کانادا رسیدگی شود.