شرکت تورنتو خود را در مرکز ادعاهای بی اساس کلاهبرداری در آرا Trump ترامپ قرار می دهد

Dominion Voting Systems ، یک شرکت فناوری انتخاب در تورنتو تأسیس شده است ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده و متحدانش او را هدف قرار می دهند زیرا آنها ادعا می کنند نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری توسط این شرکت جعل شده است – ادعا می کند این شرکت کاملاً بی اساس است.

ترامپ طی چند روزی که جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب 270 رأی انتخاباتی مورد نیاز برای گرفتن دفتر بیضی شکل ، یک سری توییت درباره Dominion ارسال کرده است.

رئیس جمهور مستعفی این عملیات را – كه دارای دفاتر آمریكایی نیز در دنور كلرادو است – نامیده است یك شركت “چپ رادیكال” با “شهرت بد” كه ایالات متحده را با “تجهیزات خفاش” تأمین می كند.

وی ادعا می کند محصولات این شرکت “خوب و ایمن نیستند” و توسط دموکرات ها و سایر بازیگران بد نامی دستکاری شده اند تا انتخابات را برای بایدن تغییر دهند.

این شرکت تجهیزات رأی گیری و جدول بندی را به شهرستانهای 28 ایالت و پورتوریکو ارائه می دهد – دستگاههایی که برای شمارش آراots طولانی آمریکا استفاده می شوند. تجهیزات سلطه در چهار ایالت مورد استفاده قرار گرفت که مهم بود برای نتیجه نهایی: آریزونا ، میشیگان ، نوادا و جورجیا.

اما این اولین بار نیست که از ماشین های Dominion به طور گسترده ای در جریان انتخابات ایالات متحده استفاده می شود. براساس داده های محققان دانشگاه پنسیلوانیا ، این شرکت که بازیگر برتر بخش فناوری انتخابات است ، در انتخابات ریاست جمهوری 2016 که ترامپ برنده شد ، 70 میلیون رأی را در بیش از 1600 حوزه قضایی شمرد. ماشین های Dominion در پنسیلوانیا ، میشیگان و ویسکانسین آراots را شمارش می کردند – ایالت هایی که ترامپ در آن مسابقه به سختی انجام می شود.

ترامپ روز سه شنبه یک پست در رسانه های اجتماعی از انتخابات کانادا گرفت که گفت دستگاه های رای گیری Dominion مورد بحث برای انتخابات فدرال در این کشور استفاده نمی شود. او سعی کرد با استفاده از بیانیه انتخابات کانادا ادعای خود را مبنی بر اینکه مشکلی در نحوه تجارت شرکت رأی دهنده وجود دارد ، تقویت کند.

“انتخابات کانادا” ، یک آژانس مستقل فدرال ، گفت: “انتخابات کانادا از سیستم های رای گیری Dominion استفاده نمی کند. ما از برگه های برگه های کاغذی که با دست در مقابل بازرسان شمارش می شود استفاده می کنیم و در تاریخ 100 ساله ما هرگز از ماشین های رای گیری یا جدول های الکترونیکی برای شمارش آرا استفاده نکرده ایم.” در توییتر.

ترامپ در پاسخ به توئیت خود نوشت: “این همه می گوید”.

سخنگوی انتخابات کانادا گفت که این توئیت ارسال شده است زیرا سیستم عامل های رسانه های اجتماعی آن مملو از س questionsالاتی در مورد امنیت سیستم رأی گیری در اینجا شده است – و قرار نبوده است که توضیحی در مورد Dominion باشد.

“ناتاشا گوتیه” در گفت: “پیام ما در توییتر برای پاسخگویی به تعداد زیادی س questionsال بود که از افرادی دریافت کردیم که به اشتباه اعتقاد داشتند ما از سیستم های جدول بندی خودکار در انتخابات فدرال استفاده می کنیم. این نباید به غیر از این برداشت شود.” بیانیه به CBC News.

رأی دهندگان ایالات متحده کاندیداها را برای ده ها دفاتر سیاسی فدرال ، ایالتی ، ایالتی و محلی انتخاب می کنند – و در برخی از ایالت ها ، قضاوت می کنند – و اغلب در هر چرخه انتخابات به اصلاحات قانون اساسی ایالت رأی می دهند.

در نتیجه ، آرا American رایانه های آمریکایی ممکن است کار ناپذیری باشد و روند شمارش آرا در آنجا بسیار پیچیده تر از آن است که انتخابات کانادا در جریان انتخابات فدرال با آن دست و پنجه نرم می کند.

رای دهندگان کانادایی به سادگی “x” را در کنار نام کاندیدای مورد نظر خود برای انتخاب پارلمان نشان می دهند. تجهیزات Dominion انجام جدول بندی نتایج برای همه دفاتر مختلف در رای گیری در ایالات متحده را آسان تر می کند.

سخنان ضد سلطه ترامپ توسط تعدادی از طرفداران وی در شبکه های اجتماعی تقویت شده است و ادعاهای بی اساس مبنی بر اینکه Dominion – که توسط تاجر کانادایی و جان پولوس دریافت کننده جشن الماس کوئینز تاسیس شد – با ونزوئلا سوسیالیست و خانواده نانسی پلوسی رئیس مجلس و ابتکار جهانی کلینتون دارای سهام مالکیت است.

این سازمان غیرانتفاعی به آسوشیتدپرس گفت که دومینیون در یک جلسه ابتکار جهانی کلینتون یک بار تعهد خیرخواهانه کرد. اما بنیاد کلینتون هیچ مشارکت و دخالتی در عملیات دومینیون ندارد. یکی از دستیاران سابق Pelosi نماینده Dominion به عنوان یک لابیست بوده است – اما لابی هایی که برای جمهوریخواهان کار می کنند نیز همینطور هستند.

پولوس ، فارغ التحصیل مهندسی برق از دانشگاه تورنتو ، پس از ناکامی انتخابات ریاست جمهوری 2000 آمریکا – هنگامی که نتایج رای گیری کاغذی از فلوریدا برای هفته ها مورد بحث بود ، این شرکت را با شریک جیمز هوور تاسیس کرد.

“من در سال 2003 شرکت را در سه رکن اساسی تأسیس کردم: امنیت ، دسترسی و شفافیت. ما همچنان به این اصول تاسیس و ارائه بهترین راه حل های کلاس برای انتخابات امن ، شفاف و قابل دسترسی متعهد هستیم. سیستم های رای گیری که ما محصولات اطمینان بالایی دارند که نتایج انتخابات به طور دقیق و قابل اعتماد افزایش یافته است “، پولوئیز در بیانیه ای مکتوب در کنگره آمریکا در ژانویه گفت.

“کاملاً نادرست”

ترامپ همچنین ادعا کرده است – باز هم ، بدون هیچ مدرکی – که کشورهایی که از ماشین های دومینیون استفاده می کنند ، ده ها هزار رای ترامپ را به ستون بایدن منتقل کرده اند تا تلاش کنند انتخابات را تغییر دهند.

“این انتخابات تقلب شد ، از سلطه تا بالا و پایین!” وی در تاریخ 13 نوامبر توئیت کرد: “941،000 آراUM حذف شده است. ایالات با استفاده از سیستم های رأی دادن به سکونت 435،000 رأی از ترامپ را به مناقصه عرضه می کنند.”

“اکنون آموخته شده است که از سیستم رأی دهی وحشتناک Dominion در آریزونا (و بزرگ در نوادا) استفاده شده است. جای تعجب نیست که نتیجه یک ضرر بسیار نزدیک بود!” او گفت.

در حالی که این شرکت به دلیل اقدامات نادرست گذشته مورد انتقاد قرار گرفته است – یک خطای فنی در دستگاه های تولید کننده جدول که در تعداد انتخابات 2014 نیوبرانزویک استفاده شد و نتایج را ساعت ها به تأخیر انداخت – این شرکت می گوید این ادعا که می تواند رای ها را تغییر دهد “کاملاً نادرست” است.

این شرکت گفت: “Dominion توانایی بررسی آرا در زمان واقعی با ارسال آنها را ندارد.” “هیچ گزارش معتبر یا شواهدی در مورد مسائل نرم افزاری موجود نیست.”

در این عکس پرونده 16 سپتامبر 2019 ، یک محصول سیستم رای گیری دومینیون در جورجیا به تصویر کشیده شده است. (جان بازمور / عکس AP)

این شرکت روز سه شنبه بیانیه ای طولانی صادر کرد تا برخی از دروغ های مربوط به فعالیت های خود را از بین ببرد.

این شرکت گفت: “ادعاهای حذف 941،000 رأی رئیس جمهور ترامپ در پنسیلوانیا غیرممکن است”.

“چهارده شهرستان با استفاده از سیستم های Dominion در مجموع 1.3 میلیون رأی تولید كردند كه 76٪ از مشاركت كنندگان در انتخابات را شامل می شود. 52 درصد از آرا به رئیس جمهور ترامپ تعلق گرفت ، و این میزان 676000 رأی برای رئیس جمهور در پنسیلوانیا با استفاده از سیستم های شركت پردازش شد.”

این شرکت گفت اشتباهات شمارش در برخی از ایالت هایی که از فناوری آن استفاده می شود را می توان ناشی از خطای انسانی دانست. در یک ممیزی انتخاباتی در جورجیا ، 2،631 رأی بدون شمارش آرا در شهرستان فلوید پیدا شد ، چیزی که گابریل استرلینگ ، مدیر سیستم رأی گیری ایالت ، گفت “گاف شگفت انگیزی” است اما توسط Dominion انجام نشده است.

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده از ادعای دومنیون مبنی بر ایمن بودن روند شمارش آرا و اطمینان از نتایج اطمینان پشتیبانی کرده است.

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های وزارت امنیت میهن (CISA) هفته گذشته گفت که “هیچ مدرکی مبنی بر حذف یا از دست دادن رای گیری ، تغییر رای یا به هر طریقی خدشه دار شدن هیچ سیستم رای گیری” پیدا نکرده است.

آژانس تأیید کرد که برای بازیگر بد امکان تغییر نتایج انتخابات بدون شناسایی وجود ندارد.

کریس کربس ، منصوب ترامپ و مدیر این آژانس ، انتخابات 2020 را “امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا” خواند.

ترامپ روز سه شنبه کربس را اخراج کرد.