صاحبخانه تورنتو آپارتمانی را پیدا کرد که در AirBnb توسط شخصی که مستأجر او نبود، فهرست شده بود. او قوانین ضعیف شهر را مقصر می داند

یک مالک آپارتمان در تورنتو خواستار تغییراتی در نحوه اعطای مجوز اجاره کوتاه مدت توسط شهر تورنتو است که متوجه شد شخصی غیر از مستأجر مورد تایید او توانسته است مجوزی برای واحد خود دریافت کند.

آلیسون راسکوینها، یک مشاور املاک، می‌گوید این مجوز برای اجاره استودیوی مرکز شهر او در خیابان آدلاید غربی به چندین مهمان در Airbnb.com طی چند ماه بدون اطلاع یا اجازه او و با نقض قوانین آپارتمانش استفاده شده است. شرکت.

پس از آن که راسکوینیا به دلیل نقض شرایط اجاره نامه اقدامات تخلیه را آغاز کرد، مستاجر پیشنهاد داد ظرف یک هفته آن را ترک کند، اما فقط در ازای هزاران دلار غرامت. سی بی سی نامی از مستاجران نمی برد.

راسکوینها گفت: “او فقط به عنوان یک شرکت در آپارتمان من است، نه به عنوان یک خانه.” “شما احساس می کنید بسیار مورد تجاوز قرار گرفته اید.”

شکاف در مقررات اجاره کوتاه مدت: صاحبخانه

Rasquinha که اکنون هزینه های قانونی را متحمل می شود و برای به دست آوردن مجدد کنترل آپارتمان خود می جنگد، می گوید که این وضعیت شکاف هایی را در نحوه تنظیم اجاره های کوتاه مدت شهرداری برجسته می کند.

راسکینها گفت: «شهر باید مسئولیت و اقداماتی را برای حفاظت از مالکان آپارتمان‌ها انجام دهد.

آنها باید کاری انجام دهند تا حداقل مطمئن شوند که Airbnbs که آنها تنظیم می کنند واقعاً مجاز هستند و اجازه فعالیت دارند.”

راسکوینها می گوید کاندویی که در سال 2019 خریده بود، محل سکونت اصلی او بود، اما او تصمیم گرفت آن را سال گذشته اجاره کند، زیرا در حال ازدواج و نقل مکان با همسرش بود. او با استفاده از وب سایت Realtor.ca، زنی از بریتیش کلمبیا را پیدا کرد که گفت علاقه مند به اجاره این واحد است.

زن درخواست اجاره، شناسه، گزارش چک اعتباری، سایر اسناد و مراجع شخصی را ارائه کرد.

راسکوینها گفت: “او می گفت: “من یک صاحبخانه هستم، می دانم که چگونه است… من به خوبی از املاکی که در آن هستم مراقبت می کنم.” “پس این به من آرامش زیادی داد.”

طبق اسناد بررسی شده توسط CBC تورنتو، این دو قرارداد اجاره ای یک ساله را از اول جولای 2022 امضا کردند.

طبق اعلام اداره استاندارد و مجوز شهرداری شهر، این واحد در همان ماه برای اجاره کوتاه مدت ثبت شد.

تصویری از فهرست Airbnb.
تصویری از فهرست Airbnb برای آپارتمان استودیوی راسکوینها در مرکز شهر در خیابان آدلاید غربی. (ارسال شده توسط آلیسون راسکوینها)

مدیر املاک با صاحبخانه تماس گرفت

راسکوینها می‌گوید که شاید هرگز متوجه این وضعیت نمی‌شد، جز اینکه گزارش حادثه را از تیم امنیتی ساختمانش در 28 فوریه دریافت کرد.

«من به تازگی یک گزارش حادثه از طرف امنیتی در رابطه با فردی که به دنبال او بود دریافت کردم [unit number redacted] برای یک Air BnB،” مدیر املاک ساختمان در آن روز در ایمیلی به راسکوینیا نوشت.

فکر می کنم باید بدانید زیرا اجاره های کوتاه مدت مجاز نیستند، اجاره های فرعی نیز مجاز نیستند و حتی ممکن است ندانید که به نظر می رسد مستاجر شما واحد شما را اجاره می دهد.

وقتی راسکوینا از طریق ایمیل از مستاجر در مورد این حادثه پرسید، مستاجر پاسخ داد:[I’m] خیلی مطمئن نیستم که در مورد چه چیزی باشد.» او پیشنهاد کرد که ممکن است با یک واحد همسایه مخلوط شده باشد.

Rasquinha بعداً توانست فهرستی را برای واحد خود در Airbnb.com پیدا کند که توسط شخصی که مستأجر او نبود و او را نمی شناخت میزبانی می کرد. سی‌بی‌سی تورنتو اسکرین‌شات‌هایی از فهرست گرفته‌شده در ماه مارس را بررسی کرده است که شامل 30 بررسی کاربر است.

راسکوینیا گفت: «مثل این بود که ته شکمم افتاد.

شرکت می‌گوید دیگر با Airbnb میزبانی نمی‌شود

او از طریق درخواست آزادی اطلاعات که در شهر تورنتو ثبت شده بود، نام شخصی را که مجوز را داشت، دریافت کرد. راسکوینها گفت که پس از تماس با میزبان در Airbnb و تماس با خود Airbnb، فهرست پایین آمد. اما او گفت که دوباره با عنوانی جدید چهار بار ظاهر شد.

Airbnb در بیانیه ای اعلام کرد که پس از پیگیری تیم خدمات مشتریانش با میزبان در مورد مالکیت کاندو، فهرست در 16 آوریل حذف شد. در این بیانیه خاطرنشان شده است که رسیدگی و تایید مجوزها بر عهده شهرستان است.

در بیانیه آمده است: «میزبان دیگر روی پلت فرم میزبانی نمی کند.

در مکالمات تلفنی و ایمیلی با سی‌بی‌سی تورنتو، مستأجر راسکوینیا اعتراف کرد که آپارتمان را در Airbnb اجاره کرده است. او ادعا کرد که این کار به ندرت و فقط زمانی که خارج از شهر بود انجام می شد.

مستاجر گفت دوست پسرش که با او در این واحد زندگی می کرد، آن را در شهر ثبت کرد و آن را به صورت آنلاین لیست کرد.

مستاجر با استناد به وب‌سایت هیئت مالک و مستاجر (LTB) گفت: هیچ‌گونه تعهدی به اطلاع صاحبخانه‌اش مبنی بر نقل مکان دوست پسرش به صاحبخانه ندارد. با یا بدون رضایت موجر مشروط بر اینکه مستاجر نیز در واحد استیجاری سکونت داشته باشد.»

مستاجر گفت که از این که اجاره های کوتاه مدت نقض قوانین شرکت کاندو است بی اطلاع است، زیرا با وجود اینکه قوانین در قرارداد اجاره ذکر شده بود، راسکوینها یک کپی برای او ارائه نکرده بود.

شناسه عکس مورد نیاز اصلی برای تایید شهر

برای فهرست کردن یک واحد برای اجاره در Airbnb در تورنتو، میزبانان باید در شهر ثبت نام کنند و شماره ثبت خود را در فهرست خود ارسال کنند، مگر اینکه هتل یا متل باشد.

به گفته شهر، اجاره‌کنندگان می‌توانند در صورت پرداخت هزینه ثبت نام 50 دلاری، شماره ثبت اجاره کوتاه‌مدت واحدی را که اجاره می‌کنند، دریافت کنند و بتوانند با استفاده از گواهینامه رانندگی انتاریو یا کارت عکس انتاریو ثابت کنند که «محل اقامت اصلی» آنهاست. شهر گفت که برخی از درخواست ها به طور خودکار تأیید می شوند، در حالی که برخی دیگر نیاز به بررسی اضافی یا بازرسی اموال دارند.

در حالی که شهر اذعان داشت که برخی از شرکت‌های کاندو آیین‌نامه‌هایی دارند که از اجاره‌های کوتاه‌مدت جلوگیری می‌کند، اما اعلام کرد که این مسئولیت مدیران ساختمان است که این قوانین را به شهر اطلاع دهند و این مسئولیت مالک یا مستاجر است که از آنها پیروی کند.

در بیانیه شهرداری آمده است: «مستاجران باید از مسئولیت های خود بر اساس قانون اجاره مسکن و قرارداد اجاره خود با صاحبخانه آگاه باشند. “تیم اجاره کوتاه مدت شهر نمی تواند درگیر مسائل/اختلافات مستاجر صاحبخانه شود، زیرا این موضوع در صلاحیت هیئت موجر و مستاجر است.”

در مورد واحد راسکوینها، شهر گفت که در مارس 2023 شکایتی از صاحبخانه دریافت کرده و از طریق تحقیقات خود دریافته است که شرکت کاندو قوانینی دارد که اجاره‌های کوتاه‌مدت را ممنوع می‌کند.

شهرداری اعلام کرد که در حال کار بر روی لغو ثبت نام اجاره کوتاه مدت برای این واحد است.

به گفته paralegal، معاملات «نقد برای کلیدها» به دلیل تأخیر LTB رایج است

طبق اسنادی که در LTB ثبت شده است، راسکونیها در ماه مارس روند تخلیه را آغاز کرد.

با توجه به ایمیل‌های ارسال شده از 23 مارس بین راسکوینیا و مستاجر که توسط سی‌بی‌سی تورنتو بررسی شده بود، مستاجر پیشنهاد کرد که می‌تواند تا پایان ماه در ازای بازگرداندن سپرده اجاره ماه گذشته خود، علاوه بر 6000 دلار غرامت به دلیل اطلاعیه کوتاه

در این ایمیل آمده است: «برای کمک به پوشش هزینه‌های به دست آوردن اقامتگاه موقت و هزینه‌های جابه‌جایی‌ام، به غرامت نیاز دارم. “من باید ودیعه ماه گذشته ام، 2 ماه اجاره به عنوان غرامت، به علاوه 1000 دلار برای ترتیبات جابجایی و انبار بازگردانده شود.”

مردی با کت و شلوار در یک دفتر خدمات حقوقی مصاحبه می کند.
لیام ایملاچ واکر، وکیل حقوقی، می‌گوید موقعیت‌های «پول نقدی برای کلیدها»، که در آن صاحبخانه‌ها به مستاجران خود برای تخلیه یک واحد اجاره‌ای به‌جای منتظر ماندن ماه‌ها برای جلسه استماع در هیئت مدیره موجر و مستاجر پرداخت می‌کنند، رایج‌تر می‌شوند. (کیت برگس/سی بی سی)

لیام ایملاچ واکر، وکیل حقوقی استورینو واکر خدمات حقوقی استورینو که نماینده راسکوینیا است، گفت: معاملات “پول نقد در ازای کلید”، که در آن صاحبخانه‌ها به‌جای اینکه ماه‌ها برای جلسه دادگاه LTB منتظر بمانند، به مستاجر پول می‌دهند تا تخلیه کند. پرونده های عقب افتاده

او گفت: «همه صاحبخانه‌ها می‌دانند که سریع‌ترین راه برای بیرون آوردن مستاجر، پول نقد برای کلیدهاست، به این معنی که آنها X مقدار پول را به آنها می‌پردازند و معمولاً ظرف 30 تا 60 روز تخلیه می‌کنند.