صدها داوطلب به قربانیان سیل در بای-سنت-پل، کیو کمک می کنند.

در مرکز شهر Baie-Saint-Paul، Que.، در حدود 95 کیلومتری شمال شرق شهر کبک، یک دفتر کوچک شلوغ پر از فعالیت است زیرا صدها داوطلب برای دریافت یک وظیفه حاضر می شوند.

چند روز پس از سیل شدید بهاری در شهرداری که جاده ها را از بین برد، زیرزمین ها را زیر آب برد و بیش از 500 نفر را مجبور به ترک خانه هایشان کرد، حدود 600 نفر داوطلب شده اند تا به ساکنان کمک کنند تا آسیب ها را پاکسازی کنند و هر آنچه را که می توانند نجات دهند.

کلمان تورژون تریو، که پس از مشاهده اینکه خانه پدرش در سیل روز دوشنبه چقدر آسیب دیده است، داوطلبان را جمع آوری کرد و پاکسازی را سازماندهی کرد، گفت: «چند روز گذشته بسیار آشفته بود.

به عنوان مدیر کل جشنواره موسیقی تابستانی محبوب شهر، Le Festif!، Turgeon Thériault می گوید که اوایل این هفته با اعضای جامعه صحبت کرده و تمایل واقعی برای کمک به همسایگان خود را احساس کرده است. مشکل این بود که آنها نمی دانستند از کجا شروع کنند.

مردی پشت میز با دو زن دیگر ایستاده و به مردی نگاه می کند که جلوی او ایستاده است.
Clément Turgeon Thériault، سمت چپ، مدیر کل جشنواره موسیقی تابستانی محبوب شهر، Le Festif است! او پس از اینکه دید خانه پدرش در سیل روز دوشنبه چقدر آسیب دیده است، پاکسازی را ترتیب داد. (امیلی وارن/سی بی سی)

بنابراین با همکاری شهر چند نفر از همکارانش را در Le Festif جمع کرد! و درهای دفتر خود را برای تشکیل جلسه و اعزام هر کسی که می خواست کمک کند باز کرد.

مردم دسته دسته بیرون آمده اند، داوطلب شده اند تا از میان آوار و گل عبور کنند و خانه به خانه برای کمک به ساکنان با هر آنچه که نیاز دارند، از جمله برداشتن اثاثیه، پاره کردن تخته های کف آسیب دیده و تمیز کردن حیاط خود، کمک کنند.

پاکسازی در طول آخر هفته ادامه خواهد داشت زیرا نزدیک به 200 خانوار تحت دستور تخلیه هستند.

آدری سیمارد و مادرش، مانون ترمبلی، صبح جمعه را صرف کندن گل و لای از زیرزمین ها و گاراژهای مردم کردند.

در حالی که این زوج شخصاً تحت تأثیر سیل قرار نگرفتند، آنها افراد زیادی را می شناسند که بودند و می خواستند برای پاکسازی وارد شوند.

سیمرد گفت: “اگر برای من اتفاق افتاده باشد، دوست دارم کمکی داشته باشم.” من فکر می کنم این کار خوبی است و ما می خواهیم این کار را انجام دهیم.»

انبوهی از اثاثیه مرطوب و ویران شده در نزدیکی یک سری از خانه ها چیده شده است.
داوطلبان خانه به خانه برای کمک به سیل زدگان با هر آنچه که نیاز دارند، از جمله برداشتن اثاثیه مرطوب و تخریب شده از خانه هایشان، رفته اند. (امیلی وارن/سی بی سی)

ترمبلی، که می‌گوید یکی از دو آتش‌نشانی که پس از سیلاب‌ها جان خود را از دست دادند، همکار او بود، می‌گوید ارائه خدمات به این شکل کمترین کاری است که می‌تواند انجام دهد.

او گفت: “اگر مردم چند ساعت وقت بگذارند، واقعاً کار خوبی است.” “مردم واقعاً از شما تشکر می کنند و واقعاً سپاسگزار هستند.”

بریژیت راسین، داروساز شهری به مدت 30 سال، با دستانش در روز جمعه در کنار سایر داوطلبان به پاکسازی زیرزمین سیل زده کمک کرد – دومین روز او برای کمک به نیازمندان.

“کمک به مردم راضی‌کننده است، اما من این کار را برای شناسایی انجام نمی‌دهم، من این کار را انجام می‌دهم زیرا حالم خوب بود، ضربه نخوردم – نمی‌خواهم جای دیگری باشم.”

پشتیبانی ‘نشان می دهد که بای-سنت-پل چیست’

یکی از ساکنان قدردان کمک آندره آن تروکس است، مادر دو کودک خردسال که تمام زیرزمین و طبقه اول دوبلکس او این هفته زیر آب رفت.

او می‌گوید که با خانواده‌اش در مونترال در طول دوره باران شدید، برای نابودی کامل به خانه بازگشته و محله‌اش را شبیه چیزی خارج از فیلم توصیف می‌کند.

او گفت: “همه گل و لای همه جا، اولین پاسخ دهندگان در همه جا، مانند سیل – دیوانه کننده بود.”

سپس به خانه‌اش رفت، جایی که تمام آلبوم‌های عکس، سوغاتی‌ها و کتاب‌هایش در زیرزمین خانه‌اش ذخیره شده بود.

مادری روی صندلی نشسته و نوزادش را که رو به دوربین است در آغوش گرفته است.
آندره آن ترو، که در تصویر با دختر چهار ماهه‌اش تصویر می‌شود، تنها هفت ماه پیش با همسر و دختر چهار ساله‌اش به بای-سنت-پل نقل مکان کرد. او می‌گوید حمایتی که از جامعه جدیدش دریافت کرده است، این باور او را تقویت کرده است که تصمیم درستی را با نقل مکان به شهر گرفته است. (امیلی وارن/سی بی سی)

تروکس گفت: «تصاویر کوچکت را از زمانی که بچه بودی شناور می‌بینی و می‌بینی برای دختر اولت چه چیزی خریدی و می‌خواستی برای دومین دخترت در گل و لای شناور نگه‌داری، و آن موقع بود که من شکستم».

او که تنها هفت ماه پیش با خانواده اش به بای-سنت-پل نقل مکان کرده است، می گوید که کسی را نمی شناسد که بتواند به آنها کمک کند. او هرگز پاسخی را که از جامعه جدیدش دریافت خواهد کرد، پیش بینی نمی کرد.

او گفت: “آنها من را نمی شناسند… و یک ردیف داوطلب وجود داشت.”

آوار و آب گل آلود زیرزمین ناتمام را خیس می کند.
زیرزمین تروکس که زمانی آلبوم‌های عکس، سوغاتی‌ها و کتاب‌های او را در خود جای داده بود، اوایل این هفته کاملاً زیر آب رفت. (امیلی وارن/سی بی سی)

او می‌گوید پاسخی که از غریبه‌ها دریافت کرده، «نور انتهای تونل» است و تحسین او را از این منطقه تقویت کرده است.

او می‌گوید: «می‌دانم که عجیب به نظر می‌رسد زیرا این اتفاق وحشتناک اینجا رخ داده است، اما من را در انتخاب من برای حضور در اینجا تقویت کرد زیرا می‌دانم که می‌خواهم دخترانم در کنار افرادی بزرگ شوند که این ارزش‌ها را دارند.»

Turgeon Thériault، مانند Théroux، می‌گوید تماشای افرادی که وقت خود را داوطلبانه می‌گذرانند و با همسایگان خود ارتباط برقرار می‌کنند، چیزی است که روحیه او را حفظ می‌کند.

او گفت: “این یک تراژدی بزرگ است، اما اگر این روابط پس از آن باقی بماند، چیز زیبایی خواهد بود.”