صدها نفر در همبستگی با کشاورزان معترض در خارج از کنسولگری هند تجمع کردند

صدها نفر روز شنبه در مقابل کنسولگری هند در مرکز شهر تورنتو تجمع کردند تا حمایت خود را از کشاورزانی در هند نشان دهند که معترض به قوانین جدیدی هستند که به گفته آنها معیشت آنها از بین خواهد رفت.

بسیاری از کسانی که در کنسولگری سازماندهی کردند کانادایی های جامعه سیک هستند که می گویند کشاورزان برای تغذیه هند و جهان بی وقفه کار می کنند – و اکنون کشاورزان بیش از هر زمان دیگر به حمایت احتیاج دارند زیرا حق آنها برای اعتراض مسالمت آمیز توسط پلیس مسدود شده است. از روشهایی مانند گاز اشک آور ، باتوم و توپ آب بر علیه آنها استفاده کرده اید.

معترض مانسی کاور در مورد صدای ده ها بوق ماشین که در این تجمع به صدا درآمد گفت: “کشاورزان ما ستون فقرات ملت ما هستند. این مسئله به خانه نزدیک شده است … زندگی آنها برای ما مهم است.”

کاور با صدها نفر دیگر که ماسک زده و علائمی در حمایت از کشاورزان داشتند ، با شعارهایی مانند “عدالت برای کشاورزان” و “بدون کشاورزان ، بدون غذا” جمع شده بود. در تظاهرات دیگران در اتومبیل خود باقی ماندند.

وی گفت برای اعتراض به سه قانون جدید در هند که به گفته آنها شاهد کاهش قیمت محصولات و بهره برداری از کشاورزان توسط شرکت های بزرگ است ، در کنار دیگران بود.

هزاران کشاورز در هند طی 10 روز گذشته در حومه پایتخت اردو زده اند تا اینکه قانون جدید کشاورزی پس گرفته شود. آنها در ادامه تماس های خود به سمت دهلی نو در حرکت هستند.

وزیر کشاورزی و رهبران اتحادیه گفتند که دولت هند روز شنبه نتوانست با کشاورزان به بن بست برسد و روز چهارشنبه دوباره دیدار خواهد کرد.

مدت هاست که کشاورزان قلب و روح هند محسوب می شوند ، جایی که کشاورزی بیش از نیمی از 1.3 میلیارد نفر از مردم این کشور را پشتیبانی می کند ، اما کشاورزان همچنین شاهد کاهش قدرت اقتصادی خود در سه دهه گذشته هستند.

دولت هند گفت که هدف از این قانون ایجاد اصلاحاتی است که به کشاورزان اجازه می دهد محصولات خود را به بازار عرضه کنند و تولید را از طریق سرمایه گذاری خصوصی تقویت کنند.

کشاورزان حداقل در پنج بزرگراه اصلی در حومه پایتخت هند اردو زده اند و گفته اند تا زمانی که دولت قوانین جدید کشاورزی را پس نگیرد ، آنها آنجا را ترک نخواهند کرد. (آنوشری فدنویس / رویترز)

کشاورزان می ترسند که این قانون در نهایت بازارهای تحت کنترل هند را از بین ببرد و دولت را از خرید گندم و برنج با قیمت های تضمینی متوقف کند و آنها را به مذاکره با خریداران خصوصی واگذار کند. از جمله خواسته های دیگر دولت برای لغو قوانین و حفظ خریدهای اجباری دولت است.

نانکی کاور ، که همچنین در تجمع در تورنتو بود ، گفت: “مثل این خواهد بود که ما به محل کار خود برویم و دیگر حداقل دستمزدی وجود ندارد.” “آنها به ما غذا می دهند. این به ما بستگی دارد که در مقابل آنها بایستیم.”

همبستگی از دیاسپورای سیک در کانادا

جاسکران ساندو ، مدیر اداره سازمان جهانی سیک کانادا ، گفت که اعتراضاتی که در هند اتفاق می افتد “تاریخی” هستند و تصاویر مربوط به این اعتراضات بر عموم مردم شیخ سیک در کانادا تأثیر گذاشته است.

“برای همه ما در اینجا ، ما خانواده و دوستان خود را به خانه خود برگردانده ایم. بنابراین وقتی تصاویر خشونت پلیس را تماشا می کنیم ، وقتی تصاویر و فیلم ها را از روی زمین آب پاش ها و گازهای اشک آور و اتهامات پلیس با چوب مشاهده می کنیم ، این واقعاً به ما آسیب می زند “.

اما Sandhu گفت که دیدن استقامت کشاورزانی که علی رغم اقدامات پلیس همچنان به اعتراض صلح آمیز خود ادامه می دهند ، باعث ایجاد انگیزه نیز شده است.

حامیان در خارج از کنسولگری هند در تورنتو تابلویی با عنوان “بدون کشاورز ، بدون غذا” را در دست دارند. (مایکل چارلز کول / CBC)

ساندهو افزود بسیاری از کسانی که در تجمع تورنتو هستند خانواده ای دارند که در معترضان هندوستان حضور دارند ، از جمله بزرگترها ، که باعث می شود اوضاع برای تماشای از دور ترسناک باشد.

ساندهو گفت: “ما کانادایی ها ، به عنوان سیک ها و پنجابی ها که در اینجا در دیاسپورا زندگی می کنند ، می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مردم ما در امنیت هستند و از حق اعتراض مسالمت آمیز محافظت می شود”. خانوارهای آنها.

تماشا کنید | اعتراض کانادایی ها در همبستگی با کشاورزان هندی:

کانادایی های از نژاد آسیای جنوبی در حالی که ده ها هزار کشاورز در هند اعتراض می کنند ، صحبت می کنند. آنها از قوانین جدیدی که به گفته آنها طرفدار شرکت ها هستند ناراحت هستند. 1:58

ساندهو گفت ، همچنین تجمع های اتومبیل در شهرهایی مانند ونکوور و اتاوا ترتیب داده شده است. وی گفت ، اظهارات نخست وزیر جاستین ترودو در اوایل هفته جاری که پاسخ دولت هند به معترضان را “نگران کننده” خواند ، کمک بزرگی نیز بود.

این اظهارات منجر به واکنش سریع مقامات هند شد که گفتند ترودو “بد آگاهی” دارد. نخست وزیر هند ، نارندرا مودی و وزرای وی همچنین کشاورزان را “ضد ملی” معرفی کرده اند – اصطلاحی که دولت مدتهاست علیه منتقدان خود به کار می برد.

ساندو گفت: “ما به افرادی نیاز داریم که بایستند و صحبت کنند تا دولت هند بداند که تحت مراقبت هستند.”

پتو ، کیت های قاعدگی در بین لوازم ارسال شده توسط گروه جمع آوری کمک مالی

گورپارتاپ سینگ تور ، داوطلب در Khalsa Aid Canada ، گفت که همراه با تجمع ، جوامع سیک در کانادا با ارسال لوازم برای ادامه تلاش خود از معترضان در هند حمایت کرده اند.

وی گفت: “پشتیبانی بسیار چشمگیری انجام شده است.”

یکی از تظاهرکنندگان در تورنتو گفت: “این مسئله به خانه نزدیک شده است … زندگی آنها برای ما مهم است.” (مایکل چارلز کول / CBC)

تور گفت ، گروه جمع آوری کمک مالی بر تقویت سلامت و ایمنی کشاورزان معترض تمرکز دارد. خالسا ایدی کانادا کپسول های آتش نشانی فرستاده است – در حالی که کشاورزان در حال اردو زدن روی زمین مشغول پخت و پز هستند – و همچنین دستگاه هایی برای پاشیدن محل اردوگاه برای جلوگیری از گزش پشه که گاهی اوقات باعث بیماری می شود.

تور گفت كیت های قاعدگی نیز به دلیل تعداد “بی سابقه” زنان در اعتراضات همراه با سرویس های بهداشتی قابل حمل برای ایجاد فضاهای امن و اختصاصی برای استفاده زنان از سرویس بهداشتی ارسال شده است. هوای سرد در شب نیز مسئله ای بوده است ، بنابراین تور گفت این سازمان برای کشاورزان ، به ویژه برای سالخوردگان معترض ، پتو و پناهگاه ارسال کرده است.

وی گفت: “من می گویم بسیاری از افراد از كانادا دارای خانواده هایی هستند كه هم اكنون در اعتراضات حضور دارند … ایمنی بزرگترین نگرانی است” ، وی افزود كه ترس از ادامه خشونت پلیس همچنان زیاد است.

تور گفت كه كشاورزان از او و سایرین خواسته اند تا حد ممكن آگاهی عمومی در مورد موضوع ایجاد كنند. وی گفت: “این چشم انداز جهانی بسیاری را متوجه هند می کند ، بنابراین دولت می داند که آیا آنها با نیت بد عمل می کنند ، پس جهان آن را تماشا می کند.”