طبق قانون جدید حریم خصوصی کانادا ، ممکن است شرکت ها با جریمه های سنگینی روبرو شوند

دولت فدرال تهدید به اعمال جریمه هایی می کند که ممکن است به میلیون ها دلار برای شرکت های خصوصی نقض حریم خصوصی کانادایی ها منجر شود.

وزیر نوآوری نودیپ بینز امروز قانون اجرای منشور دیجیتال را معرفی کرد – که به طور رسمی “قانونی برای تصویب قانون حمایت از حریم خصوصی مصرف کننده و قانون دادگاه اطلاعات شخصی و محافظت از داده ها و ایجاد اصلاحات متعاقب و مرتبط با آن در سایر قوانین” نامیده می شود. این یکی از بزرگترین تغییر در قانون حریم خصوصی کانادا در دهه های گذشته است.

در صورت تصویب این لایحه ، شرکت ها برای جدی ترین تخلفات ممکن است تا پنج درصد از درآمد جهانی یا 25 میلیون دلار – هر کدام که بیشتر باشد – جریمه شوند. بنز گفت که این قانون سنگین ترین جریمه ها را در بین قوانین حریم خصوصی کشورهای G7 در نظر گرفته است.

بینز به خبرنگاران گفت: “جریمه ها برای ارائه پاسخگویی وجود دارد.”

این قانون همچنین به کمیسر حریم خصوصی فدرال اختیاراتی برای سفارش می دهد – چیزی که دانیل تررین ، کمیسیونر حریم خصوصی ، مدتهاست که درخواست کرده است – از جمله توانایی مجبور کردن یک سازمان به پیروی از قانون و دستور دادن به یک شرکت برای جلوگیری از جمع آوری داده ها یا استفاده از اطلاعات شخصی.

باینز گفت كه كمیساری همچنین می تواند جریمه هایی را به دادگاه اطلاعات شخصی و حفاظت از داده های جدید پیشنهاد كند كه مجازات های مالی اداری را در نظر گرفته و فرجام خواهی از دستوراتی را كه طبق قانون جدید صادر شده است ، مورد رسیدگی قرار دهد.

طبق متن بیانیه مطبوعاتی دولت ، این قانون همچنین به کانادایی ها این امکان را می دهد تا خواستار “تخریب” اطلاعات آنلاین شخصی آنها شوند.

قوانین رضایت

دولت فدرال از زمانی که ایده منشور دیجیتال را مطرح کرد ، از یک سیستم کاربرپسندتر علامت گذاری کرده است.

در صورت تصویب پیش نویس قانون ، شرکت ها باید قبل از استفاده از اطلاعات شخصی خود ، از طریق زبان ساده – نه یک سند حقوقی پر از اصطلاحات مختلف – رضایت مشتری را جلب کنند.

اداره ثبت اینترنت کانادا ، آژانس غیرانتفاعی که دامنه اینترنتی .ca را مدیریت می کند ، لایحه جدید را ستود.

تماشا کنید | بنز توضیح می دهد که در صورت نقض قانون جدید حریم خصوصی ، شرکت ها چگونه جریمه می شوند

وزیر نوآوری ، نودیپ بینز ، قانون جدید حریم خصوصی را امروز در Commons ارائه داد. 1:25

رئیس جمهور CIRA ، بایرون هلند در بیانیه ای رسانه ای گفت: “اعتماد برای اقتصاد دیجیتال حیاتی است و برای یک اینترنت با عملکرد خوب مهم است. کانادایی ها باید بتوانند اعتماد کنند که از اطلاعات شخصی آنها محافظت می شود و از آنها سو ab استفاده نمی شود.”

“شركتهايي كه اطلاعات انبوهي از اطلاعات شخصي را اداره مي كنند ، بايد در برابر محافظت از آنها پاسخگو باشند ، در مورد نحوه استفاده از آنها شفاف باشند و در صورتيكه اعتماد کاربرانشان را از بين ببرند ، با عواقب واقعي مواجه خواهند شد.”

جیمز کامینگ ، نماینده محافظه کار ، منتقد حزب در زمینه نوآوری ، علم و صنعت ، گفت که اگر لیبرال ها واقعاً به حقوق حریم خصوصی کانادایی ها اهمیت می دهند ، غول مخابراتی چینی هواوی را از فعالیت در کانادا منع می کنند.

“در حالی که سایر کشورها اقدامات قاطعانه را برای دفاع از حریم خصوصی شهروندان خود و ممنوع کردن هواوی انجام داده اند ، لیبرال های ترودو در تصمیم گیری و دفاع از حریم خصوصی کانادایی ها کوتاهی کرده اند. دولت ترودو هیچ بهانه ای برای این تأخیر ندارد. ، “او در بیانیه ای نوشت.

“وقتی صحبت از قانون لیبرال می شود ، شیطان همیشه در جزییات است. محافظه کاران این قانون را بررسی می کنند تا از حریم خصوصی محافظت کنند بدون اینکه مقررات سنگینی را برای مشاغل کوچک اعمال کنند که در جریان موج دوم همه گیری تلاش می کنند درهای خود را باز نگه دارند. “

کانادا در حال حاضر دارای دو قانون حریم خصوصی است. قانون حریم خصوصی شامل آژانس های دولتی و صنایع تحت نظارت فدرال است ، در حالی که قانون محافظت از اطلاعات شخصی و اسناد الکترونیکی در مورد سازمان های بخش خصوصی اعمال می شود.

آمار کانادا گفت که حدود 57 درصد از کانادایی های آنلاین گزارش کرده اند که در سال 2018 یک حادثه امنیت سایبری را تجربه کرده اند.

تماشا کنید | بهره مندی از اختیارات کمیسیون حفظ حریم خصوصی

وزیر صنعت ، ناودیپ بینز ، اختیارات جدید تحقیق را که کمیساریای رازداری طبق قانون جدید حفاظت از حریم خصوصی مصرف کننده خواهد داشت ، توضیح می دهد. 0:43

لورا ترایب ، مدیر اجرایی OpenMedia ، که مدتهاست خواستار قوانین قوی تر است ، گفت: این لایحه “یک پیروزی بزرگ برای حفظ حریم خصوصی در کانادا است”.

وی گفت: “سالها مردم از دولت می خواهند كه از حریم خصوصی دیجیتال ما محافظت كند ، اما فایده ای ندارد.”
“در نتیجه ، محافظت از داده ها و حریم خصوصی کانادایی ها فکر بسیاری از شرکت ها بوده است ، زیرا می دانند که مجازات یا عواقب قابل توجهی برای رفتار بد وجود ندارد.”

این گروه اظهار داشت که این قانون می گوید که موافقت با سازمانی که رابطه مستقیمی با شخص نداشته باشد و این می تواند حمایت ها را از بین ببرد ، لازم نیست.

جیم بالسیلی ، بنیانگذار مرکز حقوق دیجیتال ، گفت: این لایحه گامی در مسیر درست است. “با این حال ، آنچه به نظر می رسد از دست رفته است ، شناسایی واضح حریم خصوصی به عنوان یک حق اساسی انسان است.”

افزایش دیوان سالاری

گلدی هایدر ، رئیس شورای تجارت كانادا ، گفت كه در پیشنهادهای قانونی قوانین مشخصی برای حمایت از مصرف كنندگان ، ارتقا innovation نوآوری و تقویت اعتماد كانادایی ها به اقتصاد دیجیتال در حال ظهور تعیین شده است.

کمیساریای اطلاعات و حریم خصوصی BC پیش از این مایکل مک ایوی به سی بی سی نیوز گفت که اگرچه این لایحه شروع خوبی است ، اما وی درمورد چگونگی محدود کردن اختیار کمیسر حریم خصوصی برای پیشنهاد به یک دادگاه برای جریمه یک شرکت به دلیل نقض قانون ، دارای مشکلاتی است.

وی گفت: “به نظر من هیچ دلیلی وجود ندارد که کمیسر قدرت اجرای آن جریمه ها را نداشته باشد – البته با توجه به دادگاه ها.”

مک ایوی گفت که الزام یک دادگاه برای بررسی پیشنهاد کمیسیونر برای اعمال جریمه ، یک لایه دیوان سالاری اداری را افزایش می دهد که مردم را یک قدم از رسیدن به عدالت دور می کند.

وی اظهار داشت كه وی در این قانون پیشنهادی شركتهایی را كه می خواهد شركتهای حریم خصوصی ملزم به بیان زبان ساده و قابل فهم نحوه جمع آوری اطلاعات و نحوه استفاده از آنها را دوست دارند ، دوست دارد.