طبق یافته‌های هیئت، زنانی که توسط قاتل مورد استثمار قرار گرفته‌اند می‌ترسیدند که جنایات او را به پلیس بگویند

به گفته کمیسیون بررسی تیراندازی جمعی، فقدان اعتماد به پلیس، ترس از بدرفتاری و ناباوری برخی از دلایلی است که زنان آسیب‌پذیر از سوء استفاده جنسی توسط مرد مسلحی که در آوریل 2020 اقدام به کشتن 22 شهروند نوا اسکوتایی کرد، گزارش نکردند.

گزارش نهایی کمیسیون تلفات جمعی که اخیراً منتشر شده است، بینشی نگران‌کننده از بهره‌کشی مرد مسلح از زنان بومی و آفریقایی نوا اسکوشیا برای سال‌ها ارائه می‌کند. برخی از قربانیان خشونت و ارعاب او بیماران دندان مصنوعی در کلینیک های او در دارتموث و هالیفاکس بودند.

در این تحقیق شنیده شد که او چگونه سعی می کند کار دندانپزشکی را با سکس در مواردی که مردم نمی توانند به طور کامل پرداخت کنند و زنان به حاشیه رانده شده را شکار می کند، تلاش می کند که در برخی موارد توسط دولت استانی پرداخت می شود زیرا مشتریانش از کمک درآمد برخوردار بودند.

با این حال، کمیسیون فاش کرد که بازماندگان مایل نبودند آنچه را که برای آنها اتفاق افتاده گزارش دهند، زیرا “سابقه طولانی زنان، به‌ویژه زنان از گروه‌های محروم تاریخی، که توسط نهادها، از جمله پلیس و دادگاه‌ها مورد باور قرار نگرفته‌اند یا دوباره قربانی نشده‌اند.”

دو زن و یک مرد در یک عکس نشان داده شده اند
از سمت چپ: دنیس پیکتو مالونی، لانا مک‌لین و رابرت رایت، می‌گویند یافته‌های کمیسیون تلفات جمعی بار دیگر نشان می‌دهد که چرا قربانیان زنان بومی و آفریقایی نوااسکوشیا اغلب تمایلی به گزارش تجربیات خود ندارند. (CBC)

لانا مک لین، یک مددکار اجتماعی بالینی که در برابر کمیسیون شهادت داد، گفت: «فکر می‌کنم این نشان دهنده آسیب‌پذیری زنان سیاه‌پوست و زنان نژادپرستانه است.

مک لین، که 25 سال تجربه کار با جامعه آفریقایی نوا اسکوشیا دارد، گفت که پویایی قدرت و امتیاز این موقعیت یکی دیگر از دلایل کلیدی عدم اعتماد زنان است.

مک لین گفت: «این مردی است که قدرت قابل توجه و اعتبار بیشتری داشت. برخی از این زنان ممکن است خودشان در سیستم عدالت کیفری دخیل بوده باشند و از قبل می دانند که باور نکردن چه حسی دارد.

گزارش نهایی خاطرنشان می کند که زنان حتی برای صحبت مستقیم با کمیسیون در طول جلسات استماع آن در سال 2022 احساس امنیت نمی کردند. در عوض آنها با مرکز تجاوز جنسی آوالون صحبت کردند، که سپس آنچه را که برای آنها اتفاق افتاد در یک گزارش جداگانه خلاصه کرد.

این یافته‌ها مردی را توصیف می‌کنند که در موقعیت اعتماد قرار داشت و از قدرت خود برای دستکاری و استثمار افرادی که می‌دانست آسیب‌پذیر هستند و به احتمال زیاد صحبت نمی‌کند، سوء استفاده کرد.

گزارش آوالون نشان داد که او به ارائه خدمات دندانپزشکی با هزینه‌ی کمتر افتخار می‌کرد و به استثمار جنسی زنان به حاشیه رانده شده، از جمله کسانی که خود را به عنوان کارگران جنسی معرفی می‌کردند، معروف بود.

بیشتر قربانی خشونت می شوند

آمار ارائه شده توسط آوالون نشان می دهد که زنان سیاه پوست و بومی بیشتر با خشونت مبتنی بر جنسیت مواجه می شوند.

سطوح نامتناسب خشونت علیه زنان بومی قبلاً بارها گزارش شده است، از جمله توسط تحقیقات ملی در مورد زنان و دختران بومی گم شده و کشته شده.

گزارش 2019 آن نشان داد که زنان و دختران بومی 16 برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در معرض خطر کشته شدن یا ناپدید شدن هستند. همچنین نژادپرستی نهادی در مراقبت های بهداشتی، رفاه کودکان، پلیس و سیستم قضایی را شناسایی کرد و خواستار حضور افسران پلیس بومی بیشتر و همچنین قضات شد.

دنیز پیکتو مالونی که مادرش آنی مای پیکتو آکواش در سال 1975 به قتل رسید، گفت: “زنان بومی بیش از 400 سال است که با خشونت و خشونت شریک جنسی دست و پنجه نرم می کنند، این از زمانی شروع شد که مهاجران برای اولین بار به این قاره قدم گذاشتند.”

“مردم نمی خواهند این ریسک را بپذیرند”

از Sipekne’katik First Nation، او بخش زیادی از زندگی خود را وقف تلاش برای امن تر کردن جوامع برای زنان و دختران کرده است. او گفت که واضح است که چرا بازماندگان بومی ترجیح دادند به مقامات مراجعه نکنند.

پیکتو مالونی توضیح داد: «خدمات محافظت از خانواده اولین افرادی هستند که برای بردن فرزندان شما حاضر می شوند، بنابراین این یک محدودیت است، مردم نمی خواهند این خطر را بپذیرند. هنگامی که به مورد شانتل مور فکر می کنید، این واقعیت وجود دارد که ما مشکلات ایمنی داریم. این یک بررسی سلامتی بود و او جان خود را از دست داد.”

مور زن ملت اول Tla-o-qui-aht است که در ژوئن 2020 توسط پلیس در نیوبرانزویک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

در حالی که درخواست‌ها برای اقدام از تحقیقات ملی در مورد زنان ناپدید شده در گزارش کمیسیون نوا اسکوشیا ذکر شده است، پیکتو مالونی فکر می‌کند که این درخواست‌ها باید در سراسر جهان برجسته‌تر می‌شدند و اشاره می‌کرد که آنها “الزامات قانونی” هستند.

او اکنون می‌خواهد افرادی را ببیند که تجربیات زندگی‌شان از سوء استفاده را در مراحل بعدی اجرای توصیه‌های کمیسیون تلفات جمعی ایفا می‌کنند.

آنها شامل پیشنهاد مکانیسم های گزارش دهی جدید برای قربانیان سوء استفاده از جمله به صورت ناشناس و از طریق گزارش شخص ثالث هستند.

کمیسیون به آماری اشاره کرد که نشان می‌دهد تنها 20 تا 30 درصد از موارد خشونت مبتنی بر جنسیت در حال حاضر گزارش شده‌اند، که نشان می‌دهد «اگر قرار است میزان کم گزارش‌دهی معکوس شود» نیاز به تغییر است.

این گزارش همچنین نیاز به پرداختن به زن ستیزی و نژادپرستی در پلیس، فشار برای تغییر فرهنگی از جمله تعهد به استخدام افسران متنوع تر را مطرح می کند.

“مشکل یک مرد”

همچنین توصیه هایی برای افزایش بودجه برای برنامه های مداخله و پیشگیری وجود دارد، چیزی که رابرت رایت به شدت در مورد آن احساس می کند. او یک مددکار اجتماعی و مدیر اجرایی مؤسسه عدالت آفریقا نوا اسکوشیا است.

رایت گفت: «خوشحالم که دیدم کمیسیون تمرکز گسترده‌ای در بررسی این موضوعات دارد تا بتوانیم این مسائل سیستمی و نه فقط حادثه را ببینیم.

او تراژدی شخصی را نیز تجربه کرده است. خواهر او، کاترین، در سال 1985 به قتل رسید.

او توضیح داد: «او زندگی حاشیه‌ای داشت. جنایتکار او اجازه سوء استفاده از او را داشت و بیشتر از اینکه او را به قتل برساند.

رایت می‌گوید این اتفاق برای فردی که در جامعه‌ای با منابع خوب، دارای ارتباط خوب و سالم زندگی می‌کند، بسیار کمتر است.

رایت می گوید علاوه بر افزایش بودجه برنامه، افرادی که در فقر زندگی می کنند به حمایت مالی بیشتری نیز نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا از حاشیه های جامعه فرار کنند.

او در مورد خشونت مبتنی بر جنسیت صحبت می کند، زیرا همانطور که گزارش نیز اشاره می کند، این کاری است که مردان باید انجام دهند.

همراه با مک‌لین، او منتظر پیشرفت در پی گزارش است و امیدوار است که زنان حداقل در شنیدن صدای خود احساس آرامش کنند.

پیکتو مالونی این گزارش را فرصتی برای جوامع بومی و آفریقایی نوا اسکوشیا می‌داند تا با هم همکاری کنند تا اوضاع را بهتر کنند.

برای داستان‌های بیشتر در مورد تجربیات سیاه‌پوستان کانادایی – از نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان تا داستان‌های موفقیت در جامعه سیاه‌پوستان – به سیاه‌پوست بودن در کانادا، یک پروژه CBC که سیاه‌پوستان می‌توانند به آن افتخار کنند، مراجعه کنید. داستان های بیشتر را می توانید اینجا بخوانید.

یک ساختمان خاکستری با یک جفت دندان بزرگ در گوشه ای نشان داده شده است که آن را به عنوان کلینیک دندان مصنوعی تبلیغ می کند.
یک بازپرس پلیس منطقه ای هالیفاکس در مجموعه ای در بالای کلینیک دندان مصنوعی آتلانتیک در 20 آوریل 2020، در دارتموث، NS مشاهده می شود. (تیم کروچاک/گتی ایماژ)

اگر در هر زمانی دچار پریشانی یا احساسات شدید می‌شوید، می‌توانید با خط بحران استان نوا اسکوشیا 24/7 به شماره 1-888-429-8167 تماس بگیرید. خدمات بحران استانی نوا اسکوشیا همچنین می‌تواند برای سایر خدمات بحران که در خارج از نوا اسکوشیا زندگی می‌کنید، تماس‌هایی ارائه دهد.

اگر شما یا کسی که می‌شناسید به هر نحوی مشکل دارید، می‌توانید با شماره 211 تماس بگیرید یا به 211.ca مراجعه کنید. 211 کمک 24 ساعته را به بیش از صد زبان ارائه می دهد و می تواند شما را مستقیماً به خدمات مناسب برای نیازهای شما متصل کند.

تلفن کمک بچه ها یک خط کمک ملی است که پشتیبانی محرمانه را به شماره 1-800-668-6868 یا پیامک CONNECT به شماره 686868 ارائه می دهد.

پشتیبانی های اضافی برای سراسر کانادا در www.wellnesstogether.ca موجود است.