طرفین موافقت می کنند تا پایان هفته قبض تسویه حساب اجاره را از طریق Commons پیگیری کنند

لیبرالهای فدرال با احزاب مخالف به توافق رسیده اند تا لایحه ای را كه مدتها در انتظار آن بود ، برای دسترسی مستقیم مشاغل به تخفیف اجاره اضطراری ، سریع دنبال كنند.

براساس این توافقنامه ، لایحه C-9 روز جمعه توسط مجلس عوام تصویب می شود. قبل از تصویب هنوز لازم است توسط سنا تصویب شود.

وزیر مالیه کریستیا فری لند امروز به نمایندگان مجلس در کمون گفت که اقدامات در C-9 پشتیبانی مورد نیاز کانادایی ها و مشاغل را فراهم می کند.

فری لند گفت

“در حالی که ما این کار را انجام می دهیم … ما باید آسیب اقتصادی این همه گیری را در کوتاه مدت بلکه در بلند مدت کاهش دهیم.”

این لایحه جایگزین برنامه قبلی رانت دولت می شود که مورد انتقاد گسترده ای قرار گرفت زیرا این طرح نیاز به خرید از مالکان داشت که بسیاری از آنها در آن شرکت نکردند.

یارانه اجاره اضطراری جدید کانادا در نظر گرفته شده است تا به مستاجران تجاری اجازه دهد مستقیماً برای پشتیبانی اجاره و بهره وام مسکن اقدام کنند.

تا 19 دسامبر ، این هزینه 65 درصد هزینه های قابل قبول برای مشاغل ، موسسات خیریه و غیرانتفاعی را که به دلیل همه گیری COVID-19 متحمل شده اند ، کاهش می دهد ، پوشش می دهد.

مشاغلی که به دلیل شیوع همه گیر مجبور به بستن درهای خود می شوند ، 25 درصد دیگر واجد شرایط هستند. همچنین این لایحه یارانه دستمزد اضطراری فدرال را تا ژوئن 2021 تمدید می کند.

محافظه کاران از لیبرال ها به دلیل کندی در ارائه تغییرات در برنامه کمک به رانت انتقاد کردند.

کتی مک لئود ، نماینده محافظه کار ، با اشاره به تعداد هفته های نشستن نمایندگان از آغاز جلسه جدید پارلمان ، گفت: “ما اکنون هفت هفته در این مجلس نشسته ایم.”

“چه تعداد از مشاغل در این کشور به دلیل برنامه ای که برای شروع کار بسیار ناقص بود و به دلیل عدم تمایل دولت برای رفع آن مجبور به تعطیلی شدند؟”

در پاسخ ، فری لند گفت که برنامه های جدید تا 27 سپتامبر برگشت پذیر است ، که به شما امکان می دهد از ماه اکتبر از نظر مالی حمایت مالی کنند.

فری لند گفت ، همراه با برنامه های پشتیبانی فدرال برای افراد و سیستم EI توسعه یافته ، افراد و مشاغل نیاز به کمک می توانند آن را دریافت کنند.

فری لند گفت: “آنها مجموعه اقدامات متقابل پشتیبانی را ایجاد می كنند كه تا تابستان سال آینده برقرار خواهد بود.” “این اقدامات هدفمند و انعطاف پذیر است و با همدیگر ما را از بین می برد.”