علی رغم ادعای وزیر، ایستگاه های پلیس ادعایی چین همچنان در کبک باز هستند

دو گروه اجتماعی در منطقه مونترال که به اتهام میزبانی از ایستگاه‌های پلیس مخفی دولت چین تحت بازجویی قرار دارند، می‌گویند که به طور عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند – که در تناقض با ادعاهای وزیر امنیت عمومی مبنی بر تعطیلی تمام ایستگاه‌های مخفی در کانادا است.

این دو گروه – Service a la Famille Chinoise du Grand Montreal، مستقر در منطقه محله چینی های شهر، و مرکز Sino-Quebec de la Rive-Sud، در حومه مونترال در Brossard، Que. – می گویند RCMP هیچ اقدامی علیه آنها انجام نداده است.

آنها روز جمعه در بیانیه ای مشترک گفتند: “ما هیچ درخواست تعطیلی از RCMP دریافت نکرده ایم.” فعالیت های ما به طور عادی پیش می رود». آنها افزودند که پس از پوشش رسانه ای اتهامات RCMP، بودجه خود را از دست داده اند.

مارکو مندیچینو، وزیر ایمنی عمومی، پنجشنبه گذشته در یک کمیته پارلمانی گفت که “RCMP اقدام قاطعانه ای برای تعطیل کردن به اصطلاح ایستگاه های پلیس انجام داده است.”

دفتر مندیچینو روز دوشنبه به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

در اواسط ماه مارس، RCMP اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد دو گروه منطقه مونترال – به همراه ایستگاه های پلیس ادعایی چین در ونکوور و تورنتو است. در آن زمان، گروهبان RCMP. چارلز پویریر گفت که دولت چین از این ایستگاه‌ها برای اعمال فشار بر اعضای جامعه چینی در کانادا استفاده می‌کند، گاهی اوقات با تهدید دوستان یا بستگان ساکن در چین.

سازمان حقوق بشر اسپانیایی Safeguard Defenders، که بیش از 100 ایستگاه پلیس ادعایی را در بیش از 50 کشور شناسایی کرده است، گفته است که این ایستگاه ها برای “متقاعد کردن” افرادی که توسط مقامات چینی به عنوان فراری شناسایی شده اند، به بازگشت به چین برای مواجهه با اتهامات خدمت می کنند. دولت چین این ادعاها را رد کرده است.

تحقیقات ادامه دارد

RCMP روز دوشنبه گفت که همچنان در حال تحقیق در مورد ایستگاه های پلیس ادعایی است و هیچ دستگیری نکرده است. گروه های چینی منطقه مونترال گفتند که با تحقیقات RCMP همکاری کرده اند اما ارتباط بین آنها و پلیس متوقف شده است.

آنها روز جمعه گفتند: “از آغاز این حماسه، سازمان های ما خواستار احتیاط و بی گناهی حق کارکنان و مدیران ما شده اند.” ما از پیش داوری ناشی از شناسایی زودهنگام سازمان هایمان توسط RCMP ابراز تاسف می کنیم.

این دو گروه از طریق شیکسی لی، مدیری که در هر دو هیئت مدیره آنها حضور دارد و همچنین یکی از اعضای شورای شهر در بروسارد است، به هم مرتبط هستند. بسیاری از افراد مشابه در هیئت مدیره هر دو گروه می نشینند.

بر اساس انتشار خبری از شهر بروسارد، لی حق حضور در جلسات شورا را در 13 آوریل به دلیل عدم ارائه گزارش مالی سالانه به حالت تعلیق در آورد.

او دوشنبه به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.