“فانوس دریایی”: مرگ دختر جرقه آموزش برای قضات در انتاریو

جنیفر کاگان در حالی که یک بار دیگر خودش را جمع و جور می کند تا درباره میراث دخترش صحبت کند، تنها یک اشک را پاک می کند.

جسد کودک چهار ساله او، کایرا کاگان، در کنار جسد پدرش در پای صخره‌ای در منطقه حفاظت‌شده میلتون، اونت، در فوریه 2020 پیدا شد. یک کمیته استانی دریافت که با موارد گذشته “بسیار سازگار” است. قتل – خودکشی با دخالت پدر و فرزند

کاگان، که سال‌ها درگیر نبرد تلخ حضانت با پدر خشن کایرا بود، مصمم بود که نتیجه تراژدی را در نحوه برخورد سیستم قضایی با موارد خشونت شریک جنسی ایجاد کند. او و ناپدری کایرا، فیلیپ ویاتر، سالها صرف فشار آوردن به قانونگذاران برای ایجاد تغییر کردند.

این تلاش‌ها اکنون منجر به ثبت نام کایرا در قوانین فدرال و استانی جدید شده است که برای کمک به کودکان دیگر از سرنوشت او جلوگیری می‌کند.

کاگان در مصاحبه ای در کوئینز پارک در تورنتو می گوید: «ما از کایرا به این شکل مثبت یاد می کنیم، زیرا او واقعاً لیاقت این را نداشت.

امیدواریم مردم از او به عنوان چراغی برای محافظت از سایر کودکان یاد کنند.»

دفتر بازرس ارشد تحقیقاتی در مورد شرایط مربوط به مرگ کایرا انجام خواهد داد.

کاگان و سابقش، رابین براون، به خاطر حضانت کایرا به دادگاه رفتند و از آن خارج شدند.

در مجموع، 10 قاضی مختلف درگیر شده بودند و 53 حکم دادگاه علیه براون به دلیل رفتار خشونت آمیز و غیرقابل پیش بینی او صادر شد. او کاگان را مورد تجاوز جنسی و ضرب و شتم قرار داده بود، اما قضات مختلف هنگام تصمیم گیری در مورد دسترسی او به دختر این موضوع را در نظر نگرفتند.

کاگان می‌گوید: «وقتی زنی در معرض خطر و خطر است، بچه‌ها نیز در معرض خطر هستند. بنابراین بسیار مرتبط است و این واقعاً فرهنگی است که باید تغییر کند.»

یادآوری و اقدام «مهم» است: دادستان کل

در آخرین آخر هفته زندگی کایرا، دادگاه کاگان را مجبور کرد تا دخترش را برای ملاقات آخر هفته‌اش به براون تحویل دهد، علی‌رغم رفتار خشونت‌آمیز او و دانستن اینکه حقوق حضانت او در هفته بعد محدود می‌شود.

کایرا به دوشنبه نرسید.

انتاریو هفته گذشته قانونی را معرفی کرد که بر اساس آن قضات و قضات صلح که در استان منصوب می شوند، آموزش و آموزش هایی را در مورد خشونت شریک جنسی و کنترل اجباری دریافت خواهند کرد.

“قانون کایرا” یک لایحه خصوصی است که به نام کایرا کاگان 4 ساله در مجلس عوام ارائه شده است. (جنیفر کاگان-ویاتر)

در حالی که داگ داونی، دادستان کل روز چهارشنبه درباره این لایحه بحث می کرد، در حالی که تلاش می کرد کاگان و ویاتر را معرفی کند، یک دقیقه کامل بی حرف ایستاد.

او به مجلس گفت: «من خیلی احساساتی هستم.

این بسیار مهم است که این داستان غم انگیز را بپذیریم و اقدام کنیم.»

داونی در خارج از مجلس قانونگذاری توضیح داد که چرا استان این قانون را آورده است.

او گفت: «این بسیار مهم است زیرا ما می‌خواهیم مطمئن شویم افرادی که تصمیم می‌گیرند متوجه می‌شوند که چه اتفاقی می‌افتد از نظر پویایی خشونت شریک جنسی.

خشونت خانوادگی در حال افزایش است

دستورالعمل‌های آموزشی و آموزشی مشابه بخشی از توصیه‌هایی بود که از سوی هیئت منصفه در تحقیقات پزشکی قانونی که قتل سه زن به دست یک دوست پسر سابق عصبانی در شرق انتاریو را بررسی می‌کرد، سرازیر شد.

این استان همچنان در حال بررسی 86 توصیه هیئت منصفه است که به مرگ کارول کالن، آناستازیا کوزیک و ناتالی وارمردام در سال 2015 رسیدگی کرده است.

گزارشی از پاییز گذشته توسط اداره آمار کانادا نشان می دهد خشونت خانوادگی هفت سال متوالی افزایش یافته است. بر اساس داده های گزارش شده پلیس، از 788 قربانی قتل گزارش شده در سال 2021، 154 نفر توسط یکی از اعضای خانواده کشته شده اند. شصت درصد از این قربانیان زن و دختر بودند.

دولت فدرال نیز پس از مرگ کایرا اقدام کرده است.

قانون کایرا، همانطور که شناخته شده است، به تازگی در اتاوا موافقت سلطنتی را دریافت کرده است، به این معنی که همه قضات منصوب فدرال همان آموزش و آموزش را در مورد خشونت خانگی دریافت خواهند کرد.

ویاتر می گوید: “برای ما، این تغییر نمی کند، ما هنوز بدون او از خواب بیدار می شویم.”

کاری که ما انجام می‌دهیم واقعاً برای خانواده‌های دیگر، برای بچه‌های دیگر است و اگر آرامشی وجود دارد، این است که همچنان نام کایرا را در یک گفتمان عمومی می‌شنویم.»

کاگان این احساس را تکرار کرد.

او گفت: “اگر بتوانم حتی یک میلیونم از درد ناشی از این نوع از دست دادن آسیب زا را از کسی بگذرانم، این یک تلاش ارزشمند است.”

در حالی که دوستان و خانواده در یک روز سرد فوریه 2020 برای خداحافظی با دختر کوچک جمع شده بودند، کاگان از دو کتاب مورد علاقه کایرا خواند و به دختر کوچکش قول داد که هرگز فراموش نخواهد شد.

قانون فدرال و استانی اکنون تضمین می کند که این وعده عمل می کند.