فن آوری ارتباطات پلیس کبک سیتی در هنگام حمله ضربات چاقوی هالووین شکست خورد

رادیو کانادا آموخته است که دو سیستم ارتباطی اصلی که پلیس کبک شهر از آن استفاده کرده است ، شکست های بزرگی را تجربه کرده است که می تواند امنیت افسران و پاسخ آنها را در زمین به خطر بیندازد.

مقامات پلیس علی رغم اینکه به عنوان پیشرفته ترین فناوری شناخته می شوند ، می دانستند که این سیستم ها معیوب هستند.

بر اساس گزارش رادیو کانادا ، هنگامی که افسران در جستجوی مظنون بودند ، سیستم اعزام به کمک رایانه (CAD) نصب شده بر روی داشبورد ماشین پلیس خراب شد.

این سیستم به پلیس اجازه می دهد تا هنگام تماس ، اطلاعات تماس 911 را از جمله محل تماس و توضیحات فرد مظنون ببیند. داده های تماس به هماهنگی پاسخ آنها کمک می کند و به آنها امکان می دهد از سایر افسران ، پیراپزشکان یا آتش نشانان کمک بگیرند.

در زمان خرابی سیستم در تاریخ 31 اکتبر ، پلیس گزارش هایی دریافت کرده بود که یک مرد جوان در خیابان های شهر قدیمی کبک سرک می کشد و به طور تصادفی با شمشیر به مردم حمله می کند.

بیش از یک ساعت طول کشید تا پس از اولین تماس 911 حدود ساعت 10:30 شب به مردم هشدار داد ، اما سخنگوی پلیس گفت که مسائل مربوط به فناوری تأثیر مهمی در پاسخ آن شب نداشت.

سوزان کلرمونت 61 ساله و فرانسوا دوشسن 56 ساله در این حمله کشته شدند.

از آن زمان کارل ژیروارد بیست و چهار ساله به دو اتهام قتل درجه یک و پنج اتهام اقدام به قتل متهم شده است.

تماشا کنید | جدول زمانی آنچه در شب حمله شمشیر کبک سیتی رخ داد:

در حالی که جزئیات مربوط به حوادث وحشتناک شب هالووین که منجر به کشته شدن دو نفر شد هنوز مبهم هستند ، آنچه در اینجا می دانیم در اینجا است. 3:24

“شکست بزرگ”

در بیانیه مشترک ایمیل شده ، کبک سیتی و خدمات پلیس اذعان دارند که “این سیستم شب 31 اکتبر برای چند دقیقه یک دوره بی ثباتی را تجربه کرد” ، اما دقیقاً مدت زمان تأسیس آن را مشخص نکرده است.

سخنگوی پلیس کبک دیوید پلتیه گفت که این شکست “هیچ تأثیر ملموسی بر عملیات نداشت”.

پلتییر گفت: “حتی اگر سیستم اعزام تماس با خرابی عمده ای روبرو باشد ، ذکر این نکته مهم است که ما برای اطمینان از تداوم عملیات ، سیستم های موازی داریم.”

اما طبق رادیو کانادا ، یکی از آن سیستم های موازی نیز در آن شب از کار افتاد.

این سرویس خدمات رادیویی ارتباط رادیویی کبک (SÉRAQ) نامیده می شود و شامل امواج رادیویی است که پلیس برای تماس با یکدیگر استفاده می کند.

رادیو کانادا آموخته است ، هر چند در آن شب ، تماس های بین افسران و 911 توزیع کننده در حال کاهش و کمبود صدا بود.

SÉRAQ در ژوئیه 2019 اصلاح شد. پلیس شهر کبک از دهه 1980 از همان سیستم ارتباط رادیویی استفاده می کرد.

انتظار می رود به زودی آتش نشانان شهر کبک و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این شهر شروع به استفاده از SÉRAQ کنند. در جلسه شورای ماه گذشته ، شهر کبک گفت هزینه اجرای 30 میلیون دلار برای اجرای سیستم در سراسر آژانس ها 30 میلیون دلار است.

رئیس پلیس خواستار اقدام است

رابرت پیگن ، رئیس پلیس شهر کبک در یادداشت 5 نوامبر به افسران که توسط رادیو-کانادا به دست آمده است ، با اشاره به CAD ، فناوری اعزام ، می گوید “چندین نفر از شما بی ثباتی در سیستم را برجسته کرده اند”.

این یادداشت با بیان اینکه “کبوتر” در ماه سپتامبر با کارکنان پلیس ملاقات کرده بود سعی کرد بفهمد که این مسائل از کجا می آید و چگونه می توان آنها را حل کرد.

رابرت پیگئون ، رئیس پلیس شهر کبک در این ماه نامه ای به اداره فناوری ارتباطات شهر نوشت و گفت: “بسیار مهم است که ابزارهای در دسترس پرسنل ما عملکردی ، کارآمد و قابل اعتماد باشد. (سیلوین روی روسل / رادیو کانادا)

همچنین در 5 نوامبر ، Pigeon نامه ای به اداره فناوری ارتباطات شهر نوشت و خواستار اصلاح سیستم شد.

در این نامه آمده است: “بسیار مهم است که ابزارهای در دسترس پرسنل ما عملکردی ، کارآمد و قابل اعتماد باشد.” “عواقب ممکن است جدی باشد. … اقدامات برای اصلاح وضعیت باید بدون تأخیر انجام شود.”

پلتیر ، سخنگوی پلیس ، می گوید که این سیستم ها پیچیده هستند و پس از اجرای آنها ، اغلب برای عیب یابی هر مشکلی به یک دوره نیاز است.

“شهر و SPVQ [the Quebec City police service] شرایط را خیلی جدی بگیرید. هم اکنون تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات و نمایندگان پلیس در حال کار برای اصلاح مسائل در کوتاه مدت و بلند مدت هستند. ”

رادیو-کانادا با اتحادیه پلیس کبک ، Fraternité des policiers du SPVQ تماس گرفت ، اما رئیس جمهور مارتین فورتیر از اظهار نظر خودداری کرد و گفت: “ما در حال حاضر با SPVQ در این زمینه کار می کنیم.”

سیاستمداران شهرداری خشم خود را ابراز می کنند

شهردار Régis Labeaume هنوز در مورد اوضاع اظهارنظر نکرده است ، اما مخالفان سیاسی او وقت اندکی را تلف کردند و سرزنش را به گردن دولت او انداختند.

مشاور شهری ژان روسو ، که در کبک قدیمی زندگی می کند و همچنین نماینده این منطقه است ، گفت: “این ترسناک است ، نه 10 روز پیش که ما چندین قتل داشته ایم … و اکنون ما می فهمیم که سیستم 911 خیلی بهینه نیست. این یک رسوایی است”

روسو و مشاور همکار ژان فرانسوا گوسلین ، که رهبری حزب مخالف رسمی شهر کبک را بر عهده دارد ، هر دو از اینکه دولت شهرداری در جلسه عمومی 15 اکتبر که در آن مسائل تکراری مربوط به سیستم های اعزام و رادیو رسیدگی می شد ، گمراه شده بود ، ابراز خشم کردند.

روسو گفت: “به ما گفته شد 99.999 درصد قابل اعتماد است. این غیر قابل قبول است.”

گاسلین ، که به جلسه 24 سپتامبر اشاره کرد که اتحادیه پلیس با مدیریت دیدار کرد و در مورد مسائل باقیمانده گفتگو کرد ، گفت: “ما اسنادی داریم که نشان می دهد دولت از مشکلات قبل از 15 اکتبر آگاه بوده است و آنها به راحتی ما را دروغ گفته اند.” رادیو و سیستم های مختلف اعزام

روسو گفت: “افسران پلیس از تلفن های همراه شخصی خود استفاده کرده اند ، این راهی برای فعالیت نیست.”