فوتبال پیاده روی؟ برنامه جدید برای سالمندان در شمال ونکوور آغاز می شود

چندی پیش بود که جیمز استیچمن فوتبال پسر بزرگسالش را تماشا می کرد.

اما به لطف یک برنامه جدید فوتبال پیاده روی در ساحل شمالی ونکوور، برندان استیچمن اکنون در حال تماشای بازی پدرش است.

برندان استیچمن گفت: “من این شانس را داشتم که بیایم او را تماشا کنم و حضور در اینجا بسیار تاثیرگذار بود.” فکر می‌کنم دیدن اینکه او هنوز این کار را می‌کند، هنوز هم حرکاتش را انجام می‌دهد، فوق‌العاده است.»

جیمز یکی از تقریباً 25 بزرگسالی است که بعد از ظهر چهارشنبه برای جلسه در مرکز دختران سرپوشیده North Shore شرکت می کند.

جیمز به شوخی گفت: «امروز من تنها بازیکنی هستم که فکر می‌کنم در پایان حدود 11 کارت زرد یا اخطار برای دویدن گرفتم.

مردی با یک توپ فوتبال جلوی پایش از میان یک سری مخروط های سفید روی سطح چمن سبز در یک مرکز داخلی عبور می کند.
جیمز استیچمن در حین یک برنامه فوتبال پیاده روی در شمال ونکوور، بریتیش کلمبیا، توپ فوتبال را از میان ستون ها دریبل می کند. (بن نلمز/سی بی سی)

راه برو، ندو

این برنامه آزمایشی که توسط باشگاه فوتبال دختران شمال شور (NSGSC) سازماندهی شده است، یک نسخه غیر تماسی از این ورزش را ارائه می دهد، که در آن بازیکنان مجاز به دویدن نیستند و باید همیشه توپ را زیر زانو نگه دارند.

NSGSC می گوید که آنها از حدود 30 سالمند که به این برنامه ابراز علاقه کرده اند، شنیده اند.

نسخه اولیه8:14برنامه فوتبال پیاده روی بزرگسالان در شمال ونکوور راه اندازی شد

باشگاه فوتبال دختران شمال شور این هفته برنامه جدیدی را برای سالمندان راه اندازی کرد – این برنامه مانند فوتبال عادی است، اما با تماس فیزیکی کمتر و دویدن بسیار کمتر. لورنس وات، کارگردان استودیو Early Edition برای کسب اطلاعات بیشتر به مدرسه متوسطه ویندزور رفت.

جانا مدیل، مدیر اجرایی NSGSC گفت: “ما در مورد نیاز به برنامه سالمندان در ساحل شمالی بیشتر تحقیق کردیم زیرا ما هر هفته پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را در حاشیه می دیدیم و می دانستیم که آنها دوست دارند نوه هایشان را در حال بازی فوتبال تماشا کنند.”

ما همچنین می‌دانستیم که آنها به بازی عشق می‌ورزند. بنابراین می‌خواستیم چیزی فراگیر برای آنها پیدا کنیم.»

مردم زیر یک گنبد سفید، در زمین چمن سبز، فوتبال بازی می کنند.
سالمندان به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی که توسط باشگاه فوتبال دختران شمال شور سازماندهی شده است، فوتبال پیاده روی بازی می کنند، جایی که بازیکنان مجاز به دویدن نیستند و باید همیشه توپ را زیر زانو نگه دارند. (بن نلمز/سی بی سی)

به گفته NSGSC، بازی فوتبال پیاده روی می تواند فواید بی شماری به همراه داشته باشد – از کاهش فشار خون و سطح قند خون گرفته تا بهبود سلامت روان افراد از طریق معاشرت.

ما واقعاً امیدواریم که بتوانیم به جامعه سالمندان خود اجازه دهیم تا بتوانند به این مرکز سرپوشیده که دارای تهویه مطبوع است بیایند و فضایی را برای آنها فراهم کنیم تا نه تنها به بهبود اجزای فیزیکی و فنی فوتبال خود کمک کند، بلکه برای بهبود آنها نیز کمک کند. مگان داگلاس، بازاریاب دیجیتال و هماهنگ کننده رویدادها برای NSGSC گفت.

یک سالمند با یک توپ فوتبال جلوی پایش راه می رود.
باشگاه فوتبال دختران North Shore می گوید که شرکت در فوتبال پیاده روی می تواند به کاهش فشار خون و سطح قند خون کمک کند و همچنین به بهبود سلامت روان افراد از طریق معاشرت کمک کند. (بن نلمز/سی بی سی)

لیندا سالیوان، بازیکنی که پس از اطلاع از این برنامه به صورت آنلاین برای این برنامه حاضر شد، گفت: “من فکر می کردم فوتبال پیاده روی … به نظر می رسد یک انتقال خوب از بازی کردن فوتبال معمولی باشد.”

“[I’m] کمی نگران این افراد 60 ساله هستم که قرار است خیلی سریعتر از من باشند، زیرا من تقریباً 73 سال دارم.”

روشی جدید برای فعال ماندن سالمندان

در حالی که برخی از بازیکنان در حال پیوستن هستند تا چیز جدیدی را امتحان کنند، برندان استیچمن می گوید خوشحال است که پدرش اصلاً می تواند بازی کند.

“حدود دو سال پیش پدرم به دلیل کووید در بیمارستان بود و ظاهر خوبی نداشت. [he] برندان گفت: “فقط اینکه ببینم پدرم در اینجا عرق می کند و سرگرم می شود، شگفت انگیز است.”

جیمز استیچمن می‌گوید: «همیشه همه چیز خوب پیش نرفته است، اما در بیشتر موارد همیشه خوب به پایان رسیده است. من از خانواده ای که دارم و دوستانی که دارم، خوشبختم.»

برنامه آزمایشی فوتبال پیاده‌روی تا 21 ژوئن هر هفته بعدازظهر چهارشنبه در سالن سرپوشیده North Shore Girls برگزار می‌شود.

در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش، NSGSC می گوید که به دنبال گسترش برنامه برای فصول پاییز و زمستان خواهد بود.