فورد از مدیریت اتاوا با قرارداد سنگلاخ Stellantis برای کارخانه باتری EV ناامید شد

داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو در پاسخ به درخواست‌های دولت فدرال از استان برای کمک به تامین مالی تعهدات کانادا به خودروساز استلانتیس، گفت که از نحوه برخورد اتاوا با این موضوع “ناامید” است.

فورد گفت که هر دو سطح دولت سخت کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که Stellantis از قول خود مبنی بر ایجاد مشترک کارخانه باتری خودروهای الکتریکی با LG Energy Solution در ویندزور، آنتن. چهار شنبه.

فورد در صحن مجلس گفت: “امیدوارم دولت فدرال قدم بردارد و من همیشه مایلم با آنها همکاری کنم، درست مانند سایر معاملات خودرو.”

“آنها در واقع شریک بسیار خوبی بوده اند. نمی دانم این بار چه اتفاقی افتاد.”

وزیر “بسیار مطمئن” دولت به معامله با LG و Stellantis خواهد رسید

وزیر نوآوری، علم و صنعت فرانسوا فیلیپ شامپاین در مورد تلاش های دولت فدرال برای دستیابی به توافق با خودروساز Stellantis و باتری ساز کره جنوبی LG Energy Solution پس از توقف ساخت بخشی از کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در ویندزور، اونت، صحبت می کند. .

Stellantis ماه گذشته به دولت فدرال نامه نوشت و گفت اتاوا پنج بار به صورت مکتوب تأیید کرده است که با مشوق های تولید تحت قانون کاهش تورم ایالات متحده مطابقت دارد، اما به این تعهدات عمل نکرده است. اکنون ساخت و ساز در این سایت متوقف شده است.

این شرکت “توافق مشارکت ویژه” را با دولت فدرال در فوریه 2023 نهایی کرد، تقریباً یک سال پس از اولین اعلام کارخانه.

تاریخ نامه Stellantis یک روز قبل از علنی شدن میزان یارانه های ارائه شده به فولکس واگن برای کارخانه باتری در سنت توماس، آنت. کانادا به فولکس واگن 700 میلیون دلار کمک سرمایه و حداکثر 13 میلیارد دلار یارانه تولید برای باتری هایی که در دهه اول تولید می کند، پیشنهاد داد تا مطابق با آنچه که شرکت در اعتبار مالیاتی تولید تحت قانون کاهش تورم دریافت می کند، باشد.

وزرای فدرال اکنون می‌گویند که می‌خواهند انتاریو «سهم منصفانه» خود را بپردازد تا قرارداد استلانتیس محقق شود، اما فورد گفت که نمی‌داند این به چه معناست.

بعد از ظهر رانندگی کنید7:49مذاکرات Stellantis باعث نگرانی فدراسیون مالیات دهندگان کانادا می شود

خودروساز Stellantis برخی از ساخت و سازهای کارخانه باتری ویندزور EV خود را متوقف کرد و گفت که دولت فدرال به سهم وعده داده شده خود از پول نقد پرداخت نکرده است. اما فدراسیون مالیات دهندگان کانادا می گوید، از دادن پول خودداری کنید. کارگردان فدرال فرانکو ترازانو به میزبان آلیسون دورو می پیوندد تا بیشتر به اشتراک بگذارد.

فورد گفت: “این ناامید کننده است که در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم، اما ما به همکاری با دولت فدرال اعتقاد داریم.” ما نمی توانیم استلانتیس را از دست بدهیم. اما سوال من این است که سهم ما چقدر است؟

کریستیا فریلند، وزیر دارایی و معاون نخست وزیر، روز چهارشنبه گفت که از دیدگاه او، استراتژی صنعتی سبز کانادا، که بیش از 120 میلیارد دلار سرمایه گذاری فدرال در بیش از یک دهه است، “باید برای همه در کشور از ساحل به ساحل ارائه شود. به ساحل.”

او گفت که نمایندگان استان‌های دیگر و سایر دولت‌های استانی از او می‌پرسند که استان‌هایشان چه چیزی را به دست خواهند آورد، زیرا آنها شاهد سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری اتاوا در معاملات خودرو در انتاریو هستند.

او گفت: «من این نگرانی را بسیار جدی می‌گیرم. و از دیدگاه من، راه اطمینان از اینکه سیاست صنعتی دولت فدرال برای کل کشور ارائه می‌دهد، اطمینان از این است که استان‌هایی که از مزایای مستقیم بهره می‌برند، سهم خود را بپردازند، و این همان چیزی است که در حال رخ دادن است.»

فریلند توضیح نمی دهد که چرا دولت فدرال از انتاریو درخواست نکرد بخشی از یارانه تولید برای قرارداد فولکس واگن را که در ماه مارس نهایی شد، پرداخت کند.

مقامات دولت فدرال به خبرنگاران اشاره کرده اند که “صدها میلیون” فورد گفته است که دولت انتاریو در حمایت از زیرساخت ها برای کارخانه سنت توماس فولکس واگن، از جمله بهبود جاده ها و بزرگراه ها و توسعه شبکه برق هزینه می کند.

فورد گفت که این استان قرارداد خود را با Stellantis برای سرمایه 500 میلیون دلاری امضا کرده است – همان مبلغی که به فولکس واگن متعهد شده است – و انتاریو در بحث های مشوق تولید دولت فدرال شرکت نکرده است.

فورد گفت: “من در حال حاضر ناامید هستم، این واقعیت که ما درگیر نبودیم، آنها هرگز با ما صحبت نکردند.”

اما هدف ما حفاظت از مردم و مشاغل است و ما هر کاری که لازم باشد برای محافظت از این مشاغل انجام خواهیم داد.

Stellantis گفته است که تاسیسات باتری برای تامین نیروگاه ها در آمریکای شمالی حدود 2500 نفر را استخدام خواهد کرد. سازندگان قطعات خودرو انتظار دارند که کل تاثیر آن حدود 10000 شغل غیرمستقیم باشد.

این شرکت‌ها روز چهارشنبه در بیانیه‌ای نوشتند: «Stellantis و LG Energy Solution صرفاً از دولت کانادا می‌خواهند که تعهدات خود را در رابطه با آنچه در فوریه گذشته توافق شد و ما را به ادامه کار ساخت کارخانه عظیم در ویندزور سوق داد، حفظ کند».

“این عدم اطمینان برای کارمندان کانادایی ما و همچنین نسبت به سرمایه گذاری های Stellantis و LGES ناعادلانه است.”