فوگبرگ: کوه یخ زیبا در فری لند مه آلود تماشاگران و عکاسان را به خود جلب می کند

ورقه ای از مه در سواحل ساحل جنوبی شبه جزیره آوالون فرود می آید و شبیه چیزی است که مستقیماً از یک فیلم فانتزی یا ترسناک بیرون آمده است.

در حالی که به خودی خود منظره ای جذاب است، پرده خاکستری مه جلوی جاذبه اصلی را گرفته است: کوه یخی بزرگی که در آب در سواحل Ferryland شناور است.

اندرو ویسکامب که به همراه همسرش، عکاس آلیشا بوتسما و پسرش، بردی، برای دیدن کوه یخ بعد از ظهر سه‌شنبه رفتند، گفت: «بسیار بزرگ است، ما همیشه می‌خواستیم یکی به این اندازه را ببینیم.

واقعاً اینکه بتوانم آن را تجربه کنم واقعاً عالی بود.

چارلی دان، یکی از مالکان تختخواب و صبحانه دان در فریلند، می گوید تکه یخ شناور، که در حال حاضر در کنار جزیره ای در سواحل فریلند قرار دارد، در چند روز گذشته تماشاگران و عکاسان زیادی را به خود جلب کرده است.

اگرچه این شهر قبلاً یخ دیده است، مانند کوه یخی عظیمی که در سال 2017 در آن شناور بود، دان گفت این یکی از بزرگترین کوه های یخی است که او تا به حال دیده است.

یک کوه یخ بزرگ و سفید در آب آبی شناور است.
عکاس Aleesha Bootsma به همراه همسرش اندرو ویسکامب و پسرش برادی برای دیدن و گرفتن عکس هایی از کوه یخ در سواحل Ferryland رفتند. (ارسال شده توسط Aleesha Bootsma)

دان گفت: «این کاملاً شگفت‌انگیز است. “خیلی خوبه که از دستش بدم.”

آیدان کاستلو، شهردار فریلند، می‌گوید که ارتفاع کوه یخ را حدود 30 متر برآورد می‌کند و ورود سالانه کوه‌های یخ برای اقتصاد یک شهر کوچک اتفاق خوبی است.

کاستلو گفت: “این یک شروع عالی برای فصل گردشگری ما است. دیدن این تعداد افراد در اطراف ما بسیار خوب است.”

“من همین الان در رستوران بودم و آنجا را نگاه کردم و خیلی شلوغ بود. بنابراین بله، امروز مطمئناً می توانید متوجه ترافیک اطراف شهر شوید.”

بردی ویسکامب در 8 سالگی می گوید که در طول زندگی خود یخ زیادی دیده است. اما او می گوید که هرگز کوه یخی به این بزرگی ندیده است. او می گوید که از دیدن این تکه یخ هیجان زده شده است و امیدوار است که امسال در مجموع «شاید هفت» را ببیند.

بردی گفت: “من فقط شگفت زده شدم، بسیار متعجب.”

“اینجا زمین بازی خداست”

ژاکلین هاردینگ و همسرش، باب، می گویند که آنها بیش از یک ساعت منتظر ماندند تا مه بعدازظهر سه شنبه پاک شود تا بتوانند نگاهی اجمالی به اولین کوه یخ خود داشته باشند.

این زوج اهل جزیره ونکوور هستند و چند ماه گذشته را در نیوفاندلند برای جشن تولد نوه‌شان گذرانده‌اند.

اگرچه مدتی طول کشید تا مه پاک شود، اما ژاکلین می گوید ارزش صبر کردن را داشت.

او گفت: “این واقعیت که از یک یخچال طبیعی است، و بله، رنگ آنها، چقدر سفید هستند و چقدر بزرگ و باشکوه به نظر می رسند. … شگفت انگیز است.”

آلن ماریون از برانتفورد، اونت به استان نقل مکان کرد. در سپتامبر. او می‌گوید که حدود چهار روز برای یافتن کوه یخ در طول ساحل تلاش کرده است.

ماریون که می گوید در نیوفاندلند بازنشسته می شود، گفت: «از دیدن آن به وجد آمده ام، شگفت انگیز است.

“این زمین بازی خداست. اینجا بهترین جای روی زمین است.”

محیط زیست بولتن کوه یخ کانادا تخمین می زند که در حال حاضر بین 207 تا 275 کوه یخ در سراسر استان وجود دارد.

از CBC نیوفاندلند و لابرادور بیشتر بخوانید