لایحه بودجه فدرال پس از آزمایش لوازم آرایشی که باعث “درد یا رنج” حیوانات می شود، پرداخت می شود

دولت فدرال در حال ممنوعیت محصولات آرایشی و بهداشتی است که از طریق آزمایش هایی که باعث درد و رنج حیوانات می شود – اقدامی که طرفداران آن می گویند کانادا را با بسیاری از کشورها همسو می کند.

این ممنوعیت از طریق اصلاحات پیشنهادی در قانون غذا و دارو صورت می گیرد. این اصلاحات بخشی از لایحه بودجه دولت است که در 28 مارس ارائه شده است.

بر اساس این اصلاحات، فروشندگان باید ثابت کنند که یک محصول آرایشی از طریق آزمایش ایمنی انجام شده است که باعث “درد، رنج یا آسیب، چه جسمی یا روحی” به حیوان نشده باشد. محصولاتی که این آزمون را قبول نکنند برای فروش در کانادا ترخیص نمی شوند.

اما اصلاحات شامل طیف وسیعی از استثناها می شود. به عنوان مثال، اگر دولت فدرال داده های آزمایش را منتشر کرده باشد یا اگر لوازم آرایشی در حال حاضر در کانادا برای فروش باشد، این ممنوعیت اعمال نمی شود.

اصلاحیه دیگری تبلیغات یا برچسب زدن به یک ماده آرایشی را به عنوان بدون ظلم و ظلم بدون مدرکی مبنی بر آزمایش نکردن محصول روی حیوانات ممنوع می کند.

این تغییرات شش ماه پس از دریافت موافقت سلطنتی این لایحه اجرایی خواهد شد.

گروه های حقوق حیوانات از پیشنهاد ممنوعیت استقبال می کنند

طرفداران حقوق حیوانات و گروه‌ها در کانادا مدت‌هاست که خواستار سرکوب آزمایش‌های حیوانی شده‌اند و می‌گویند که کانادا در این موضوع از بسیاری از کشورهای دیگر عقب است.

اتحادیه اروپا آزمایش های آرایشی روی حیوانات را در سال 2013 ممنوع کرده است. چندین کشور مانند هند، مکزیک و اسرائیل یا آزمایش روی حیوانات را ممنوع کرده اند یا فروش محصولاتی را که روی حیوانات آزمایش شده اند ممنوع کرده اند. چندین ایالت آمریکا نیز فروش محصولات آرایشی و بهداشتی آزمایش شده بر روی حیوانات را ممنوع کرده اند.

در مجموعه ای از بیانیه های ایمیلی، گروه های حقوق حیوانات از اقداماتی که به گفته آنها مدت هاست به تعویق افتاده است، استقبال کردند.

مونیکا انگبرتسون گفت: «این یک مسئله وحدت‌بخش است که حمایت فراحزبی را در کانادا به دست آورده است و با پیشرفتی که در سراسر جهان شاهد آن هستیم مطابقت خواهد داشت.» رئیس امور عمومی Cruelty Free International در آمریکای شمالی.

مایکل برنارد، معاون مدیر انجمن بین‌الملل انسانی در کانادا، گفت که این اصلاحات پس از یک دهه مبارزات انتخاباتی در مورد این موضوع انجام می‌شود.

او در بیانیه‌ای گفت: «وقتی این لایحه قانون شد، مصرف‌کنندگان کانادایی می‌توانند مطمئن باشند که لوازم آرایشی که خریداری می‌کنند در نتیجه رنج حیوانات نبوده است – و این چیزی است که همه ما می‌توانیم نسبت به آن احساس خوبی داشته باشیم.»

حامیان صنعت و حمایت از حیوانات در چند سال گذشته با هم همکاری کرده اند تا ممنوعیت آزمایش مواد آرایشی روی حیوانات در کانادا را پیش ببرند.

Cosmetics Alliance Canada که بیش از 150 شرکت را نمایندگی می کند نیز اصلاحات را ستایش کرد.

دارن پرازنیک، مدیر عامل Cosmetics Alliance Canada در بیانیه ای گفت: “صنعت و حامیان حمایت از حیوانات در چندین سال گذشته برای پیشبرد ممنوعیت آزمایش حیوانات آرایشی در کانادا با یکدیگر همکاری کرده اند.” ما بسیار خرسندیم که می بینیم دولت این قانون را که مدت ها به تعویق افتاده ارائه می کند.»