لایحه بودجه کانادا تغییری در عنوان پادشاه چارلز نشان می دهد

پادشاه چارلز، رئیس دولت کانادا، دیگر عبارت «مدافع ایمان» را در عنوان سلطنتی رسمی خود در کانادا نخواهد داشت.

تغییر در قانون سبک‌ها و عناوین سلطنتی کانادا ابتدا در یک اشاره کوتاه در صفحه پایانی سند بودجه فدرال ماه گذشته پیش‌نمایش شد، اما این اشاره سریع دقیقاً عنوان کامل پادشاه جدید را مشخص نکرد.

این زبان جدید اواخر روز دوشنبه، زمانی که دولت لیبرال اطلاعیه خود را درباره راه‌ها و ابزارهای لایحه اجرای بودجه بهار امسال منتشر کرد – قانونی که در واقع اقداماتی را که وزیر دارایی کریستیا فریلند در 28 مارس اعلام کرد، به اجرا در می‌آورد، آشکار شد.

عنوان جدید چنین خواهد بود: “چارلز سوم، به لطف خدا، پادشاه کانادا و دیگر قلمروها و قلمروهای او، رئیس مشترک المنافع.”

عنوان مادرش به عنوان ملکه کانادا که آخرین بار در قانون سال 1985 به روز شد، “ملکه الیزابت دوم، به لطف خدا پادشاهی متحده، کانادا و دیگر قلمروها و سرزمین هایش ملکه، رئیس کشورهای مشترک المنافع، مدافع ایمان.”

علاوه بر کنار گذاشتن نقش مذهبی، عنوان اصلاح شده همچنین اشاره به چارلز به عنوان پادشاه بریتانیا را حذف می کند – به روز رسانی مطابق با وضعیت کانادا به عنوان یک کشور مستقل در میان 14 کشور دیگر که دارای یک پادشاه هستند.

«پارلمان کانادا به وسیله اعلیحضرت اعلامیه سلطنتی تحت مهر بزرگ کانادا با این موضوع موافقت می کند و سبک و عناوین سلطنتی زیر را برای کانادا ایجاد می کند. قانون آتی می خواند.

تاج گذاری در ماه آینده اتفاق می افتد

به عنوان یک پادشاهی مشروطه، نمایندگان مجلس منتخب و منصوب کانادا باید رسماً متن جدید را تأیید کنند. با گنجاندن آن در این لایحه اجرایی، دولت جاستین ترودو روند تصویب این قانون اصلاح شده سبک ها و عناوین سلطنتی را در بحث بودجه بهار امسال قرار داده است.

آنی کولینان، مدیر ارتباطات شورای خصوصی پادشاه که بر آن نظارت می شود، گفت: «در حالی که ما برای تاجگذاری پادشاه جدید آماده می شویم، تصمیمی برای مدرن سازی عنوان گرفته شد تا کانادا با سایر کشورهای مشترک المنافع از جمله استرالیا همسو شود. توسط بیل بلر وزیر کابینه

مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز در 6 می در کلیسای وست مینستر لندن برگزار می شود. پادشاه بریتانیا همچنین فرماندار عالی (رئیس) کلیسای انگلستان است و اسقف اعظم کانتربری، روحانی ارشد در آن کلیسا، این مراسم را انجام خواهد داد.

تماشا | گروه مشترک المنافع ارتباط خود را در زمان پادشاه چارلز زیر سوال می برد:

گروه مشترک المنافع در زمان پادشاه چارلز به دنبال ارتباط است

پادشاه چارلز که برای اولین بار ریاست روز مشترک المنافع را بر عهده داشت، از “پتانسیل تقریبا بی حد و حصر” گروه برای همیشه استقبال کرد. اما برخی از ارتباط آن از زمان درگذشت ملکه الیزابت و اینکه آیا می تواند تکامل یابد یا خیر، سوال می کنند.

شاه چارلز سال ها قبل از به تخت نشستن خود، این دیدگاه را بیان کرده است که رئیس یک کلیسا بودن با احترام و دفاع از سایر ادیان در جوامع چندفرهنگی ناسازگار نیست. انتظار می‌رود مراسم تاج‌گذاری آتی او این دیدگاه را با دعوت از رهبران مذاهب دیگر و سایر قدردانی‌ها از تنوع مذهبی منعکس کند.

عبارت خاص «مدافع ایمان» در عنوان سلطنتی پادشاه، که از یک زمینه تاریخی خاص برای سلطنت بریتانیا ناشی می‌شود، بحث‌های اخیر را در بریتانیا در مورد تداوم مناسب بودن آن در جامعه مدرن برانگیخته است.

پادشاهان بریتانیا عنوان مدافع ایمان را از قرن شانزدهم، زمانی که برای اولین بار توسط پاپ لئو دهم به هنری هشتم اعطا شد، داشته اند. این پادشاه زمانی که کلیسای کاتولیک از آزادی او برای ازدواج با همسر دوم، آن بولین امتناع کرد، جدا شد. ، در عزم خود برای پدر شدن وارث مرد. با این انشعاب او کلیسای انگلستان را تأسیس کرد.

در کانادا، رئیس دولت هیچ نقش رسمی با هیچ فرقه مذهبی ندارد.