لیبرال ها قوانینی را برای بازنگری اساسی منشور حقوق مسافر جدول می گذارند

لیبرال‌ها قانونی را ارائه کرده‌اند که هدف آن عملی کردن به تعهد خود برای تشدید قوانین حقوق مسافران پس از یک سال همراه با هرج و مرج سفر و شکایات معوقه است.

مقررات جدید که در مجلس عوام به عنوان بخشی از لایحه بودجه گسترده‌تر در روز پنجشنبه ارائه شد، مجازات‌های خطوط هوایی را تشدید می‌کند، روند شکایت را تقویت می‌کند و حفره‌های اخلال در چمدان‌ها و پروازها را هدف قرار می‌دهد که به خطوط هوایی اجازه می‌دهد از پرداخت غرامت به مشتریان خودداری کنند.

سیلو دی بلفویل، وکیل گروه حمایتی Option consommateurs گفت: حداکثر جریمه پیشنهادی 250,000 دلار برای تخلفات خطوط هوایی – که ده برابر بیشتر از مقررات موجود است – باعث تشویق به رعایت این قانون می شود.

او گفت که اصلاحیه ای که هزینه نظارتی شکایات را بر دوش حاملان قرار می دهد نیز همینطور است. در تئوری، این اقدام به شرکت‌های حمل‌ونقل انگیزه می‌دهد تا خدمات خود را افزایش دهند و در نتیجه تعداد شکایات علیه آنها را کاهش دهند.

قانون جدید همچنین از شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهد فرآیندی را برای رسیدگی به ادعاها و پاسخگویی به شکایات با تصمیم‌گیری ظرف 30 روز ایجاد کنند. دی بلفوی گفت که استقرار “افسران حل و فصل شکایات” در آژانس حمل و نقل کانادا (CTA) نیز باید این روند را تسریع کند.

او همچنین از بسته شدن شکافی که به شرکت‌های هواپیمایی اجازه می‌دهد از پرداخت غرامت به مسافران برای بارهای تاخیری خودداری کنند، هرچند نه برای چمدان‌های گمشده، تحسین کرد.

او گفت: «این موضوع آشکارا چیزی بود که در قانون اول فراموش شده بود.

دومین حفره به خطوط هوایی اجازه داده است که از پرداخت غرامت به مشتریان برای لغو پرواز یا تأخیر بیش از سه ساعت در صورتی که “برای اهداف ایمنی لازم باشد” – همانطور که در قانون حمل و نقل کانادا تصریح شده است، خودداری کنند.

دی بلفوی گفت: بخش تجدید نظر شده آن قانون هیچ اشاره ای به خلاء ندارد و “در نهایت به CTA اجازه می دهد تا APPR (مقررات حفاظت از مسافران هوایی) را اصلاح کند.”

مردی با یک چمدان کنار سرش دراز می کشد و چشمانش را روی چرخ و فلک چمدان با درخت کریسمس در پس زمینه و مسافران در حال چرخیدن می بندد.
پس از بارش برف سنگین که منجر به توقف کامل پروازها در 20 دسامبر 2022 شد، مسافری در فرودگاه بین‌المللی ونکوور سر خود را روی چمدان می‌گذارد. (بن نلمز/سی بی سی)

او گفت که قانون جدید راه را برای تنظیم مقررات خود با قوانین اتحادیه اروپا هموار می کند. اتحادیه اروپا تنها بین اختلالات پروازی که تحت کنترل شرکت هواپیمایی است – به عنوان مثال ناشی از مشکلات مکانیکی – و اختلالاتی که خارج از کنترل آن هستند، مانند تاخیرهای مربوط به آب و هوا، تمایز قائل می شود. به طور کلی، تنها دلیل اخیر متصدی حمل را از تعهدات جبران خسارت می‌کند.

همه ناظران قانون احتمالی را تا این حد نشاط آور ندیدند.

گابور لوکاچ، رئیس گروه حمایت از حقوق مسافران هوایی، گفت: این قانون شفافیت فرآیند شکایات را تضمین نمی کند و اختیارات زیادی را در اختیار تنظیم کننده قرار می دهد، به ویژه در مورد جبران اختلالات پرواز.

لوکاچ به یک اصلاحیه اشاره کرد که بیان می کند روند شکایات “باید محرمانه نگه داشته شود، مگر اینکه شاکی و شرکت حمل و نقل توافق کنند.”

او گفت: «اکنون شرکت‌های هواپیمایی با علنی کردن مسائل موافقت نمی‌کنند. آنها در تلاشند تا دود و آینه بیشتری ایجاد کنند.

لوکاچ همچنین تاکید کرد که افسران انطباق “باید به شکایات به شیوه ای که مناسب می دانند رسیدگی کنند” و استدلال کرد که دستورالعمل های سخت گیرانه تری باید بر تنظیم کننده ها اعمال شود.

علاوه بر این، او گفت هیچ چیزی وجود ندارد که اطمینان حاصل کند که شکاف “ایمنی” در مورد اختلالات پرواز بسته خواهد شد.

شورای ملی خطوط هوایی کانادا، یک گروه صنعتی به نمایندگی از چهار شرکت بزرگ هواپیمایی کشور، گفت که دولت باید بر اولویت‌های دیگری مانند ارتقاء فرودگاه تمرکز کند و هشدار داد که هزینه حفاظت از مسافران شدیدتر می‌تواند به مسافران کاهش یابد.

عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل، ابتدا در ژانویه متعهد شد که منشور چهار ساله حقوق مسافران را با قانون تقویت کند.

او همچنین متعهد شد 75.9 میلیون دلار اضافی در طول سه سال برای کاهش تعداد شکایات معوقه که به 45000 نفر رسیده است، که بیش از سه برابر آمار یک سال گذشته است، اختصاص دهد.