لیبرال ها لایحه ای را برای اجرای اعلامیه حقوق بومی سازمان ملل متحد معرفی کردند

دولت لیبرال امروز قانونی وضع کرد که روند همسویی قوانین کانادا با اعلامیه حقوق بومیان سازمان ملل (UNDRIP) را آغاز می کند.

لیبرال ها در جریان انتخابات فدرال 2019 قول دادند که این کار را در اولین سال انتصاب جدید انجام دهند ، اما در نتیجه بحران محاصره راه آهن ، طرح این لایحه را در اوایل سال جاری به تعویق انداختند.

وزیر دادگستری دیوید لامتی و وزیر روابط تاج و بومی کارولین بنت ساعت 11 صبح کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کنند تا لایحه جدید را به همراه گروهی از رهبران بومی مورد بحث و بررسی قرار دهند.

پیش بینی می شود قانون پیشنهادی از لایحه یک عضو خصوصی که توسط نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق رومئو ساگناش ارائه شده و در سال 2018 توسط مجلس عوام به تصویب رسیده است ، الگوبرداری شود. عواقب اقتصادی

این لایحه هنگامی منحل شد که پارلمان قبل از انتخابات پاییز گذشته منحل شد.

UNDRIP چارچوبی است که حقوق بومیان را نسبت به زبان ، فرهنگ ، تعیین سرنوشت و سرزمین های سنتی تأیید می کند. همچنین طبق “سازمان ملل” این “حداقل استانداردهای بقا و رفاه” مردم بومی را تعیین می کند.

مخالفان استدلال کرده اند که یک بند در اعلامیه خواستار “رضایت قبلی و آگاهانه رایگان” از مردم بومی برای پروژه هایی در زمین بومی سنتی می تواند مانع توسعه منابع شود.