لیگ هاکی بریتیش کلمبیا روابط خود را با هاکی کانادا قطع کرد

لیگ هاکی بریتیش کلمبیا می گوید که از هاکی کانادا جدا شده و به عنوان یک لیگ مستقل فعالیت خواهد کرد.

لیگ می گوید این حرکت گزینه های بیشتری را برای بازیکنان زیر 18 سال که به دنبال رقابت در هاکی کالج در ایالات متحده هستند، فراهم می کند.

در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، لیگ نوجوانان A اعلام کرد که شورای حکام آن رای به تمدید قرارداد خود با نهاد خودگردان ملی کشور برای هاکی آماتور نداد و از اول ژوئن خارج از سیستم هاکی کانادا فعالیت خواهد کرد.

کریس هب، مدیرعامل BCHL می‌گوید بازیکنان جوان هاکی با گزینه‌های محدودی روبرو هستند.

اگر آنها تصمیم بگیرند که با یک تیم اصلی نوجوانان زیر چتر لیگ هاکی کانادا بازی کنند، از بازی در انجمن ملی ورزشکاران دانشگاهی، هیئت حاکمه ورزش های دانشگاهی در ایالات متحده، که لیگ CHL را یک لیگ حرفه ای می داند، محروم می شوند.

بازیکنانی که بازی Junior A را انتخاب می‌کنند، یک رده پایین‌تر از ماژور جونیور، واجد شرایط بودن دانشگاه خود را حفظ می‌کنند اما فقط مجاز به بازی در استان خود هستند. این قانون برای تیم های اصلی نوجوانان اعمال نمی شود.

“دو تا هستند [paths] در این کشور، و ما فکر نمی کنیم یکی از آنها به رسمیت شناخته شده باشد، و آن مال ما است.”

این حرکت به تیم های BCHL اجازه می دهد تا جوانان 16 و 17 ساله را از استان های دیگر و خارج از کشور جذب کنند.

BCHL می گوید که بازیکنان بیشتری را به مدارس NCAA Division I در ایالات متحده از مجموع هر لیگ نوجوانان دیگر در کشور می فرستد، با 411 فارغ التحصیل BCHL در فهرست NCAA در فصل گذشته.

هب می گوید هاکی کانادا سازمان خوبی برای اکثر لیگ های خود است.

هب گفت: “ما فکر می کنیم که لیگ ما، لیگ A نوجوانان ما، آرزوهای گسترده تری دارد و با قالب مناسب نیست.”

متأسفانه، مقرراتی وضع شده است که ما را مجبور می‌کند از رشد واقعی و ایجاد چیزی که فکر می‌کنیم سطح فوق‌العاده‌ای از هاکی در کانادا باشد، باز داشته باشیم.»

لیگ می گوید که طرح بیمه خود را برای بازیکنان و کارکنان ایجاد کرده است تا جایگزین طرح هاکی کانادا شود.

در بیانیه‌ای، سخنگوی هاکی کانادا گفت که احساس می‌کند مدل آن برای کسانی که در این ورزش فعالیت می‌کنند سودمند است، اما اذعان کرد که “BCHL و سایرین آزاد هستند تا از بازی خارج از برنامه‌های تحریم شده لذت ببرند.”

در بیانیه آمده است: «هاکی کانادا به کار با BC Hockey و نزدیک به 94000 شرکت‌کننده باقیمانده آن ادامه خواهد داد تا فرصت‌هایی را برای بریتیش کلمبیایی‌ها فراهم کند تا با خیال راحت از بازی‌های کانادا لذت ببرند، توسعه دهند و در آن رقابت کنند».

این لیگ دارای 17 تیم در بریتیش کلمبیا و یک تیم در ایالت واشنگتن است.