ماکسیم برنیر به نقض دستورات بهداشت عمومی COVID-19 در مانیتوبا اعتراف کرد

ماکسیم برنیر پس از اعتراف در دادگاه وینیپگ در روز سه شنبه به دو تخلف از دستورات بهداشت عمومی در منیتوبا، به پرداخت بیش از 2000 دلار جریمه محکوم شد.

رهبر حزب مردم کانادا در ژوئن 2021 به دلیل شرکت در راهپیمایی ها با تعداد افراد بیش از حد مجاز در آن زمان تحت محدودیت های همه گیر COVID-19 در منیتوبا متهم شد.

برنیر، رهبر PPC از زمان تأسیس حزب در سال 2018، در اوج موج سوم کووید-19 در استان منیتوبا سفر کرد.

در بیانیه‌ای از حقایق توافق شده، وکیل برنیر و کرون گفتند که این سیاستمدار قصد دارد در 10 رویداد عمومی در منیتوبا شرکت کند، هم برای تبلیغات انتخاباتی فدرال 2021 و هم برای صحبت علیه محدودیت‌های بهداشت عمومی.

در 11 ژوئن 2021، برنیر قرار بود در نیورویل، سنت پیر جولیس، سنت مالو، موردن و وینکلر سخنرانی کند. به دادگاه گفته شد که مقامات استانی به برنیر هشدار داده‌اند که در صورت انجام چنین ظاهری ممکن است با جریمه نقدی روبرو شود.

با این حال، برنیر به نیورویل سفر کرد، جایی که توسط افسران بهداشت عمومی مانیتوبا و RCMP مشاهده شد. به دادگاه گفته شد که پلیس برای او یک برگه به ​​دلیل نقض قانون تجمع و یک برگه دیگر به دلیل عدم انزوا پس از ورود به استان بدون واکسینه شدن صادر کرد.

افسران RCMP دیده می شوند که مردی را پشت یک رزمناو پلیس SUV قرار می دهند
ماکسیم برنیر در ژوئن 2021 توسط RCMP در منیتوبا بازداشت شد. (Laïssa Pamou/SRC)

در نیورویل، به برنیر هشدار داده شد که در صورت شرکت در گردهمایی دیگری جریمه های بیشتری دریافت خواهد کرد. او به سنت پیر جولیس ادامه داد، جایی که پلیس او را دستگیر کرد، او را به مدت 12 ساعت در بازداشت قرار داد و او را به دو فقره عدم رعایت دستورات بهداشت عمومی متهم کرد.

دو مورد دیگر در ژانویه دنبال شد و جایگزین بلیط هایی شد که برنیر در نیورویل دریافت کرد.

دو مورد از چهار اتهام در اوایل بهار امسال متوقف شد.

شان ساس، وکیل ولیعهد، از قاضی دادگاه استانی آن کران خواست تا برنیر را 3300 دلار جریمه کند، با این استدلال که این مجازات ها باید به عنوان یک بازدارنده در برابر نقض قوانین استانی عمل کند و نه فقط هزینه های مجوز برای نقض قانون.

ساس همچنین برنیر را به خاطر اعتراف به تخلفات و در نتیجه صرفه جویی در هزینه های یک آزمایش سه روزه توسط مالیات دهندگان تحسین کرد.

الکس استیگروالد، وکیل برنیر، از کران خواست که به سادگی توبیخ کند، و استدلال کرد که انتخابات فدرال در انتظار یک شرایط استثنایی و منحصر به فرد برای نقض بهداشت عمومی همه گیر است.

کران مخالفت کرد. او گفت که جوامع قوانینی دارند و اگر شهروندان بخواهند آنها را به چالش بکشند، باید در دادگاه این کار را انجام دهند.

او گفت: “در غیر این صورت ما در هرج و مرج قرار می گیریم: هر کسی می تواند برای خود تصمیم بگیرد، “من فکر نمی کنم قانون بر اساس قانون اساسی است. من مجبور نیستم از آن پیروی کنم.”

کران برای اولین تخلف توبیخ کرد و برنیر را 1296 دلار – ارزش بلیط – برای دومین مورد جریمه کرد. هزینه های دادگاه و هزینه های اضافی مجموع جریمه را به 2008.30 دلار رساند.

اشتایگروالد درخواست کرد که این جریمه ها به انجمن پناهگاه های زنان منیتوبا اهدا شود، اما کران نپذیرفت. او گفت که نباید به دادگاه بستگی داشته باشد که چه خیریه‌هایی را ذی‌نفع می‌کنند، و او نمی‌خواست به برنیر فرصت دیگری برای اعتراض بدهد.

برنیر 30 روز فرصت دارد تا پرداخت کند.

در دادگاه، برنیر شکایت کرد که قربانی «سرکوب سیاسی» و اطلاعات غلط مکرر در مورد کشنده بودن کووید-19 و کارآمدی واکسن‌ها بوده است.

او گفت: “برای من انجام کاری که انجام دادم مهم بود. من هیچ جنایتی ندارم.” اتفاقی که در آن زمان در کشور ما افتاد خیلی ناراحت کننده است. سانسور همه جا را فرا گرفته بود.

برنیر به خبرنگاران در خارج از دادگاه گفت که مدت او در زندان “مجازات بزرگی برای یک جنایت غیر جنایی و مبارزه برای آزادی انتخاب و آزادی تجمع در یک کشور آزاد” است.

اشتایگروالد که هنگام سخنرانی برنیر در داخل دادگاه به کراوات خود چنگ زده بود، نتیجه دادگاه را موفقیت آمیز خواند زیرا 50 درصد از اتهامات علیه موکلش کنار گذاشته شد.

برنیر گفت که او با اعتراف به دو اتهام در پول مالیات دهندگان منیتوبا صرفه جویی کرد و در نتیجه زمان دادگاه را که برای مبارزه با آنها لازم بود کوتاه کرد.

هفته گذشته برنیر اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات پیش رو در فدرال سواری Portage-Lisgar شرکت کند.

سوارکاری منیتوبا قبلا توسط کندیس برگن، نماینده قدیمی محافظه‌کار برگزار می‌شد که سال گذشته به عنوان رهبر موقت حزب خدمت کرد و در فوریه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

برنیر وزیر سابق کابینه محافظه‌کار است که در سال 2018 از مجلس کناره‌گیری کرد و PPC را تأسیس کرد.

او به خبرنگاران گفت که معتقد است حضور در دادگاه به تلاش او برای کرسی فدرال کمک خواهد کرد.

او گفت: “من معتقدم که مردم پورتیج-لیسگر به این جمله نگاه خواهند کرد که “ماکسیم برنیه سیاستمداری است که از ما، برای آزادی، برای قانون اساسی ما، برای ارزش های ما دفاع می کند.”

انتخابات دور دوم پرتیج-لیسگر یکی از چهار انتخاباتی است که در 19 ژوئن برگزار می شود.

در اوایل این ماه، اعضای حزب محافظه کار کانادا، براندن لزلی، مدیر سابق مبارزات انتخاباتی محافظه کار را به عنوان نامزد خود معرفی کردند.

برنیر در پاسخ به این سوال که چه چیزی او را از رقیب محافظه‌کارش متمایز می‌کند، که همچنین در برابر دستورات واکسن و قرنطینه‌های مرتبط با کووید ایستاده است، برنیر لسلی را متهم کرد که اکنون فقط به آن پایگاه مراجعه می‌کند.

برنیر گفت: “من تنها سیاستمدار ملی بودم، تنها کسی که در آن زمان، زمانی که این اقدامات در حال وقوع بود، علیه این اقدامات صحبت کردم. و من بهای آن را پرداختم.”

او همچنین علیه “همه آن ایده انتقال و ایدئولوژی جنسیتی” صحبت کرد، که به گفته او محافظه کاران آنقدر ترس دارند که در برابر آن صحبت کنند.

برنیر گفت: “فقط دو جنس وجود دارد. این بر اساس زیست شناسی و علم است.”

برنیر در پاسخ به این سوال که نظر او درباره فشار برخی افراد برای ممنوع کردن چند کتاب آموزش جنسی کودکان در سیستم کتابخانه ای جنوب منیتوبا چیست، گفت که از این تلاش حمایت کامل می کند.

“چرا [are we] سوق دادن جنسی فرزندانمان در جامعه؟ ما به این نیاز نداریم.» وی افزود که روز دوشنبه با برخی از والدینی که مسئول این ممنوعیت هستند ملاقات کرد.