متیو ریموند مسئولیت کیفری قتل 2 پاسبان ، 2 غیرنظامی را ندارد

هیئت منصفه ، متیو ریموند را مسئول جنایی مسئول کشته شدن چهار شهروند فردریکتون در تیراندازی دو سال پیش دانست.

هیئت منصفه پس از حدود 25 ساعت مشورت در طی چهار روز ، حکم را جمعه صبح پس داد.

ریموند ، 50 ساله ، به تیراندازی و كشتن دونی روبیكود و بابی لی رایت از پنجره انبارش در 237 بروكسایدر دكتر ، سپس فردریكتون كنست ، اعتراف كرد. سارا برنز و كنست. راب کاستلو هنگامی که آنها به تماس شلیک شده در 10 آگوست 2018 پاسخ دادند.

ریموند در دادگاه خود شهادت داد که معتقد بود او پس از اطمینان از رسیدن زمانهای آخر ، به شیاطین شلیک می کند نه به انسان ها ، تا او را بکشد.

دو روانپزشک شهادت دادند که وی را اسکیزوفرنی تشخیص داده اند و یک نفر سوم او را دچار اختلال هذیانی تشخیص داده اند.

اعضای خانواده قربانیان با قرائت حکم ، هق هق گریه کردند.

قربانیان تیراندازی ، از چپ به راست: پاسبانان راب کاستلو ، 45 ساله ، و سارا برنز ، 43 ساله ، و غیرنظامیان دونی روبیچود ، 42 ساله ، و بابی لی رایت ، 32 ساله.

عدالت لری لندری مردم را در برابر طغیان هشدار داد. یکی از اقوام برنز ، پیراهن “# FrederictonStrong” ، با گریه از دادگاه فرار کرد

ریموند با پوشیدن پیراهن سرمه ای و شلوار مشکی اشکها را پاک کرد و سرش را تکان داد.

مادر ریموند ، شرلی ریموند ، نیز اشک ریخت.

راجر براون ، رئیس پلیس پلیس فردریکتون ، چند دقیقه پس از صدور حکم ، بیانیه ای صادر کرد که در آن از اعضای هیئت منصفه برای وقتشان تشکر کرده است.

“[I] من كاملاً می دانم كه هیچ كسی بی خطر از این وضعیت خارج نشده است ، “وی در بیانیه گفت:” مهم است كه ما به تصمیمی كه در هنگام پیشروی صادر شده احترام بگذاریم. “

جکی مک لین ، که شریک کاستلو بود ، در حالی که ماسکی سیاه با یک خط آبی روی آن دوخته بود ، با خبرنگاران صحبت کرد. وی گفت این حکمی نیست که امیدوار بود.

جکی مک لین همسر راب کاستلو بود. او می گوید این حکمی نبود که امیدوار بود. (Eric Woolliscroft / CBC)

“به دلیل صدور حکمی که مسئولیت کیفری ندارد ، او [Raymond] وی گفت: در هر زمان مجاز به آزادی خواهیم بود ، و هر بار که این جلسات شنیده می شود ، ما به عنوان خانواده قربانیان مجبور به مراجعه مجدد هستیم ، “ما هرگز فرصتی پیدا نمی کنیم که غم و اندوه خود را جمع کنیم و آن را کنار بگذاریم.”

در خارج از مرکز همایش های فردریکتون ، جایی که دادگاه برای حفظ فاصله جسمی برگزار شد ، ناتان گورهام ، وکیل مدافع ریموند ، گفت که موکلش از این حکم راحت است اما نسبت به آنچه اتفاق افتاده احساس “وحشتناکی” می کند و از آنچه انجام داده پشیمان است.

گورهام گفت: “غم و اندوه او که با ما ابراز کرده است از نظر جسمی قابل لمس است ، تقریباً به طور کامل با غم و اندوه برطرف می شود.”

وی گفت قبل از اینكه ریموند دیگر تهدیدی برای مردم محسوب نشود و آزاد نشود “ممكن است در آینده راه طولانی باشد”.

مک لین گفت که کاستلو طرفدار بخشش است ، اما مطمئن نیست که بتواند آن را به سمت ریموند هدایت کند.

وی گفت: “من واقعاً با بخشش این فرد دست و پنجه نرم می کنم.”

مورد گرفتار تاخیر

این حکم بیش از دو سال پس از تیراندازی موجهای شوکی را در سطح استان صادر کرد. این پرونده از همان ابتدا به دلیل مسائل آمادگی جسمانی برای محاکمه و تعطیلی دادگاه های COVID-19 با تاخیرهایی روبرو شده است.

این دادگاه بیش از 10 هفته طول کشید و 44 شاهد داشت ، از جمله افسران پلیس ، پرستاران ، روانپزشکان ، خود ریموند و اعضای خانواده اش.

از زمان اعلام بیماری همه گیر COVID-19 ، هیئت منصفه برای اولین بار در کانادا انتخاب شد.

تیم دفاعی ریموند روز جمعه پس از آنکه هیئت منصفه مشتری خود را مسئول جنایی در مورد کشته شدن چهار نفر در تیراندازی در سال 2018 دانست ، با رسانه ها صحبت کردند. (هادیل ابراهیم / سی بی سی)

قاضی از 11 هیئت منصفه به دلیل خدماتشان تشکر کرد و آنها را برای آخرین بار معاف کرد.

تاج استدلال کرد که خیالات ریموند آنقدر شدید نبوده که او نمی داند چه کاری انجام می دهد یا اینکه اشتباه است. دادستانی همچنین به این موضوع اشاره کرد که ریموند به زوجی که در کنار جسد روبیشاد ایستاده بودند شلیک نکرد ، وی اسلحه خود را اصلاح کرد تا دو برابر مهمات قابل حمل باشد ، او درب خود را حصار بست و به سر و سینه قربانیان شلیک کرد ، که نشان می دهد قصد کشتن

علی رغم اعتراف ریموند مبنی بر اینکه وی چهار قربانی را کشته است ، اما دفاعیات استدلال کرد که وی مسئولیت کیفری ندارد ، زیرا اسکیزوفرنی وی وی را از دانستن اینکه چه کاری انجام می دهد یا غلط بودن آن متوقف کرده است.

منظور از حکم NCR چیست

لندری قبل از شروع رای هیئت منصفه به آنها گفت که تشخیص اینکه ریموند مسئولیت کیفری ندارد ، به معنای آزادی وی نیست.

وی گفت: ریموند تا زمان برگزاری دادرسی برای تعیین نظارت و معالجه وی در زندان باقی خواهد ماند. طبق قانون ، هیئت بررسی نیوبرانزویک یا یک قاضی باید جلسه را ظرف 45 روز پس از صدور حکم برگزار کند.

در جلسه دادرسی ، قاضی یا هیئت مدیره باید ایمنی مردم ، شرایط روانی ریموند و ادغام وی در جامعه را در نظر بگیرد تا تصمیم بگیرد که آیا تهدید قابل توجهی برای امنیت عمومی است. اعضای خانواده قربانیان همچنین فرصت خواهند داشت بیانیه های تأثیر قربانیان را بخوانند.

لندری برای جلسه دادرسی 11 دسامبر ساعت 9:30 صبح موقت تعیین کرده است

جانت آستین ، استاد حقوق دانشگاه نیوبرانزویک ، در یک پرونده جدی گفت ، بعید است قاتلی برای مدت کوتاهی بازداشت شود. و اگر آنها آزاد شوند ، هیئت بررسی باید مطمئن باشد که دارو و درمان آنها موفقیت آمیز بوده است.

وی گفت: “اگر از نظر آماری نگاه كنید ، بیشتر افرادی كه مسئولیت کیفری ندارند و آزاد شده اند مجدداً جرم نمی كنند.”

داروها در طول آزمایش مورد نیاز است

ریموند قبلاً تزریق داروهای ضد روان پریشی اجباری را از ماه ها قبل و در طول آزمایش انجام داده بود.

او شهادت داد که فقط ماه گذشته اعتقاد به شیاطین را متوقف کرد ، اما هنوز هم معتقد است که از کودکی در بیرون پنجره اش شنیده است که می گوید: “بیرون بیا و بازی کن عزیزم” ، که او آن را به عنوان نشانه آغاز آرماگدون تعبیر کرد.