محافظه کاران خواستار اقدامات اصلاحی برای نماینده مجلس هستند که پس از استخدام خواهر خود ، لیبرال ها را ترک کرد

اصولگرایان امروز نامه ای به رئیس مجلس عوام فرستادند و خواستار اقدام علیه یاسمین راتانسی ، نماینده مستقل فعلی مجلس شد ، زیرا وی سالهاست خواهر خود را بر خلاف قوانین مجلس به کار می گیرد.

راتانسی ، نماینده قدیمی مجلس نمایندگان دون ولی شرق ، اواخر دوشنبه شب در فیس بوک اعلام کرد که پس از آموختن اخبار CBC ، در حال خروج از مجلس شورای لیبرال است که داستانی را منتشر می کند که نشان می دهد وی از سال 2017 خواهر خود را به عنوان دستیار حوزه انتخابیه خود استخدام کرده است و کارمندان سابق ادعا كرد كه سعي كرده آن را سرپوش بگذارد.

چندین کارمند سابق ادعا می کنند که راتانسی به کارمندان گفته است خواهرش ، زینت خاتری را با نام دیگری صدا کنند – “جنی”. آن کارمندان همچنین گفتند وقتی افرادی وارد دفتر شدند که ممکن است وی را بشناسند ، خاتری را در زیر میز خود یا در اتاق دیگری پنهان کردند. کارمندان سابق ادعا می کنند به کارمندان نیز گفته شده است که از خواهرش در رویدادها عکس نگیرند.

امروز مایکل بارت ، منتقد اخلاق اصولگرایان ، در نامه خطاب به آنتونی روتا ، رئیس مجلس ، نوشت: “این فقط یک نمونه دیگر از یک رفتار طولانی متکبرانه و تحت عنوان لیبرال هاست ، که نخست وزیر آن جاستین ترودو است.”

“خانم راتانسی می دانست که استخدام خواهر خود با دلار مالیات دهندگان کار اشتباهی است ، با این وجود تلاش زیادی کرد تا این اطلاعات را بپوشاند. کانادایی ها از رهبران منتخب خود بهتر هستند.”

بارت از روتا خواست پرونده را به هیئت اقتصاد داخلی (BOIE) ، نهادی که اداره و امور مالی مجلس عوام را اداره می کند ، برساند. این حزب گفت که می خواهد شاهد “اقدامات اصلاحی مناسب” باشد. در اوایل هفته ، محافظه کاران نیز خواستار استعفای فوری راتانسی شدند.

وزیر امور بین دولتی ، دومنیک لبلانک عضو BOIE است. وی به ویسی کاپلوس ، میزبان برنامه های سی بی سی گفت قدرت و سیاست ، که BOIE قبلاً نمی دانست که راتانسی خواهرش را در لیست حقوق و دستمزد داشته است.

لوبلانك گفت: “نه ، البته ما نمی دانستیم ، یا هیئت اقتصاد داخلی این مسئله را اصلاح می كرد.” “اگر دولت مجلس این را می دانست ، بدیهی است که به آن پایان می دادند.”

لوبلانک گفت اگر دولت مجلس تصمیم به توصیه اقدامات اصلاحی “مناسب داشته باشد” ، ما البته از آن پشتیبانی خواهیم کرد.

وی گفت: “کسی که از پول مودیان سوusesاستفاده می کند به روشی که قوانین مشخصی را که همه می فهمیدند یا باید درک می کردند ، پیروی نمی کند ، باید پاسخگو باشد.”

تماشا کنید | LeBlanc می گوید: “کسی که از پول مودیان سو mis استفاده می کند … باید پاسخگو باشد”

وزیر کابینه ، دومینیک لبنانی در BOIE می نشیند و به واسی کاپلوس ، مجری برنامه Power & Politics سی بی سی می گوید که آنها مطلع نبودند که یاسمین راتانسی ، نماینده مجلس ، خواهرش را سالها با استفاده از بودجه عمومی استخدام کرده است. 1:19

در یک پست فیس بوکی که اکنون از حساب راتانسی پاک شده است ، نماینده مجلس گفت هفته گذشته این پرونده را به کمیسیون اخلاق گزارش داد. این حرکت پس از آن صورت گرفت که راتانسی اطلاع یافت CBC News در حال تحقیق در مورد ماجرا است.

ماریو دیون ، کمیسر اخلاق فدرال ، امروز تأیید کرد که “نامه نگرانی” را به راتانسی نوشته است که به او 30 روز پاسخ می دهد.

ویدیو نشان می دهد که راتانسی خطری را “خواهر خوانده من” صدا می کند

در همین حال ، یک عضو عموم ، ویدیوی جدیدی از راتانسی راجع به این پرونده را برای CBC News پرچم گذاری کرد.

چهارشنبه گذشته ، در حالی که رئیس کمیته دائمی محیط زیست بود ، میکروفون راتانسی هنگام تماس گرفتن در مورد موضوع خواهرش ، به طور تصادفی بی صدا شد. او دیده می شود که به پشت خم شده و از دوربین دور شده است و می گوید: “سلام ، گوش کن ، در واقع زینت خواهر خوانده من است.”

تماشا کنید | راتانسی از خاتری به عنوان “خواهر خوانده من” یاد می کند:

میکروفن Ratansi هنگام مکالمه در طی کمیته محیط زیست در تاریخ 4 نوامبر بی صدا شد. 0:09

این ویدئو همچنین نشان می دهد که براد ردکوپ ، نماینده محافظه کار ، که در آن زمان در وسط صحبت بود ، گفت: “سلام” ، اندکی پس از قطع ارتباط. همین امر باعث شد که راتانسی به عقب برگردد و صحبت را متوقف کند.

سی بی سی نیوز روز یکشنبه در مورد ادعاها از راتانسی نظر خواست. بیش از چهار روز بعد ، با وجود درخواست های مکرر ، CBC هنوز پاسخی به ادعاها دریافت نکرده است.

در پست فیس بوکی که از آن زمان به پایین کشیده شده است ، راتانسی از استخدام خواهرش عذرخواهی کرد.

راتانسی ساعت 21:38 بعد از ظهر روز دوشنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت: “از طرف رای دهندگان Don Valley East و از هرکسی که ممکن است از خطای قضاوت خود ناامید شده باشم ، مسئولیت کامل را می پذیرم و از همه معذرت خواهی می کنم.”

سی بی سی نیوز گزارش داد که خواهرش از سال 2005 تا 2005 و از سال 2017 تاکنون به عنوان دستیار حوزه انتخابیه خود کار کرده است ، به گفته چندین کارمند سابق. از سال 2012 ، بکارگیری اعضای فوری خانواده ، از جمله یک خواهر و برادر ، بر اساس آیین نامه نمایندگان بود.

راتانسی در کنار خانواده از جمله خواهرش زینت خاتری (سمت چپ راتانسی با لباس گل) که به عنوان دستیار حوزه انتخابیه راتانسی در فهرست آنلاین دولت نیز درج شده ، عکس گرفته است. (فیس بوک)

به گفته مجلس عوام ، نمایندگان مجلس بودجه عملیاتی خود را دارند و مجاز به پرداخت حداکثر دستمزد 89700 دلار در سال به دستیاران حوزه انتخابیه هستند. این بدان معناست که راتانسی می توانست در طول سه سال تا 269100 دلار به خواهرش پرداخت کند.

ادعاهای عدم توجه به پرونده های مهاجرت

راتانسی همچنین با ادعاهایی روبرو شده است كه به كارمندانش گفته است كه در مورد پرونده های مهاجران و پیوستن به خانواده منتخبین آسیای جنوبی كار را متوقف كنند زیرا احساس كرد كه آنها “غیرقابل اعتماد” هستند یا به دلیل قومیتشان “دروغ” گفته است.

سی بی سی نیوز موافقت کرد تا از هویت منابع محافظت کند ، آنها می گویند که آنها از آسیب رساندن به مشاغل خود و تلافی جویی توسط خود راتانسی پس از صحبت کردن ابراز ترس می کنند.

کارمندان سابق ادعا می کنند که آنها راتانیسی را “در بسیاری از موارد شیردهی” به برخی گروههای قومی و مذهبی گوش می دهند.

تماشا کنید | کارمند سابق اظهارات توهین آمیز ادعایی توسط MP را توصیف می کند:

یك كارمند سابق یاسمین راتانسی ، نماینده تورنتو ، اظهارنظرهایی را كه شنیده راتانسی درباره عناصر سازنده می شنود ، توصیف می كند. CBC News چهره وی را پنهان کرده و برای محافظت از هویت خود صدایش را تغییر داده است. 0:47

کارمندان سابق CBC News که با آنها صحبت کردند همچنین ادعا کردند که راتانسی “محیط سمی و کلامی توهین آمیز” را در دفتر ایجاد کرده است. این منابع ادعا می کنند که راتانسی علناً در مورد کارشان به کارکنان فریاد می کشد و مردم را “احمق” خطاهای ساده ای مانند ترک اوراق در چاپگر یا عکس هایی که دوست ندارد ، می نامد.

مارک هلند ، رئیس شلاق دولت ، دوشنبه شب گفت که “درک وی این است که خانم راتانسی در حال اختلاف است” ادعاهای مربوط به اظهارات و رفتار وی با کارمندان.

به گفته وی ، اکنون که راتانسی نماینده مستقلی در مجلس است ، “قضاوت” در مورد این مسوول ارشد منابع انسانی مجلس عوام است. هالند کارمندان را تشویق کرد تا شکایات خود را به طور رسمی گزارش دهند.