محققان بررسی می کنند که چگونه صدای اقیانوس بر نهنگ های راست در معرض خطر انقراض اقیانوس اطلس تأثیر می گذارد

محققان در تلاشند تا درک بهتری از تأثیر صدا بر روی آبهای آتلانتیک کانادا بر نهنگ راست در معرض خطر انقراض آتلانتیک شمالی داشته باشند.

کلر اِورس ، زیست شناس با ماهیگیری و اقیانوس های کانادا مستقر در هالیفاکس ، تحقیقات خود را بر روی “تماس های اضافی” متمرکز کرده است – تماس تماسی که هم مردان و هم زنان از آن استفاده می کنند.

اما دانشمندان معتقدند افزایش صدای اقیانوس مانند صداهای حمل و نقل ، فعالیت های نفت و گاز و حتی عوامل محیطی مانند باد شدید و باران می تواند برقراری ارتباط برای نهنگ ها را دشوار کند.

“ما دریافتیم که وقتی نهنگ ها در معرض سر و صدای بیشتری قرار می گیرند ، در واقع بلندتر صدا می شوند” Evers گفت ، از موسسه اقیانوس شناسی بدفورد مستقر است.

وی افزود: “اگر بیشتر سعی می کنید صدای خود را به گوش دیگران برسانید ، احتمالاً انرژی بیشتری مصرف می کند ، بنابراین ما واقعاً می خواهیم میزان این اتفاق را بفهمیم و اینکه چقدر بلندتر مجبور می شوند تماس بگیرند.”

به تصویر کشیده شدن عکس نهنگ راست اقیانوس اطلس شمالی. (ارائه شده توسط Clair Evers)

طبق برآوردهای اخیر ، فقط 356 نهنگ راست آتلانتیک شمالی در جهان باقی مانده است.

از آنجا که تعداد زیادی از مرگ های نهنگ راست باعث کاهش جمعیت قبلاً در سال 2017 شده است ، دولت فدرال کانادا اقداماتی را برای جلوگیری از حملات کشتی و گرفتاری وسایل ماهیگیری انجام داده است.

اما وقتی نوبت به اطمینان از بهبود واقعی این گونه می رسد ، اندرو رایت ، محقق DFO ، گفت كه دولت ها و دانشمندان باید فراتر از مرگ نگاه كنند.

رایت گفت: “ما هنوز باید با طرف دیگر معادله کنار بیاییم ، که اطمینان حاصل می کند آنها به اندازه کافی سالم هستند و به اندازه کافی سریع تولید مثل می کنند تا جانوران از دست رفته را جایگزین کنند.”

“این همان جایی است که سر و صدا وارد می شود. سر و صدا و سایر عوامل استرس زا در انسان ، بسیار شبیه به انسان ، می توانند بر سلامت حیوان تأثیر بگذارند. و این به نوبه خود بر توانایی تولید مثل آنها تأثیر مهمی دارد.”

رایت همچنین محقق اصلی برنامه کیفیت محیط زیست دریایی در دریانوردی است ، یکی از سه منطقه ای که بر اساس طرح حفاظت از اقیانوس دولت فدرال ، تأثیر سر و صدا روی گونه های اقیانوس را مطالعه می کند.

تحقیقات Evers یکی از چندین پروژه ای است که در اطراف سر و صدا و نهنگ های مناسب اتفاق می افتد. وی گفت تحقیقات قبلی نشان داده است که نهنگ ها لحن خود را تغییر می دهند تا در آبهای پر سر و صدا به یکدیگر برسند.

“پس اگر سر و صدا بلندتر می شود ، چقدر قادر به جبران هستند؟ از نظر صدا و سطح چقدر می توانند بلندتر شوند؟” اورس گفت ، همچنین افزود: ممکن است بلند مدت بلندتر صدا زدن اثرات طولانی مدت نیز داشته باشد.

“این قطعاً چیزی است که ما می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم. شاید این مسئله نیز باشد که آنها می توانند کمتر تماس بگیرند ، مانند اینکه اگر واقعاً پر سر و صدا باشد ، شاید آنها تماس را متوقف کنند.”

اندرو رایت و کلر اِورِس ، زیست شناسان دریایی موسسه اقیانوس شناسی ، در انستیتوی اقیانوس شناسی بدفورد در هالیفاکس در سال 2018 صدای نهنگ راست را روی لپ تاپ پخش می کنند. (آلی تامسون / مطبوعات کانادایی)

اورس گفت هیدروفون های زیر آب هر بار برای یک سال در کف اقیانوس می نشینند.

تا کنون ، آنها تماس ها را در Emerald Basin بررسی کرده اند ، اما آنها در حال آماده سازی برای بررسی داده های Roseway Basin ، Grand Manan Basin و سایر نقاط در امتداد قفسه اسکاتین هستند ، که همچنین به آنها درک بهتری از مکان نهنگ ها می دهد.

سایر تحقیقات در حال انجام شامل چگونگی تأثیر هورمون های استرس بر بافت های بدن نهنگ ها برای درک تأثیرات ظریف تر صدا و سایر عوامل استرس زا است.

رایت گفت آنها قبل از اینکه به مرحله تجزیه و تحلیل بروند ، حدود یک سال دیگر داده ها را جمع آوری می کنند.

“پس ما بسیار سخت تلاش خواهیم کرد تا همه این تحقیقات را جمع آوری کنیم تا نتیجه گیری کنیم که می تواند به سیاستمداران و مدیران کمک کند تا آگاهانه تصمیم بگیرند در مورد آنچه ممکن است لازم باشد انجام شود تا فضای صوتی بیشتری به این نهنگ ها اختصاص یابد.”