محموله‌های اوزمپیک به ایالات متحده، داروسازان کانادایی را از تأثیر بر عرضه دارو ترسانده است

داروسازان کانادایی نگران هستند که کمبود اطلاعات در مورد مدیریت نسخه می تواند شاهد تکرار وضعیت دیابت و داروی Ozempic باشد که در آن هزاران دوز از طریق پست از طریق مرز برای آمریکایی ها ارسال شده است.

جوئل واکر، معاون امور عمومی انجمن داروسازان کانادا، گفت که آمریکایی‌ها داروهای ارزان‌تر کانادایی را خریداری می‌کنند چیز جدیدی نیست.

اما او گفت که مورد دکتر دیوید دیویسون، یک پزشک دارای مجوز از نوا اسکوشیا مستقر در تگزاس که توسط تنظیم کننده ها گفته می شود که مقادیر زیادی اوزمپیک را از طریق داروخانه های BC برای مشتریان مستقر در ایالات متحده تجویز کرده است، نیاز فوری به یک “ملی” را برجسته می کند. گفتگو” در مورد اینکه چگونه کانادا می تواند از عرضه داروهای نسخه ای خود در برابر چنین سفارش های انبوه محافظت کند.

کالج پزشکان و جراحان نوا اسکوشیا هفته گذشته اعلام کرد که مجوز موقت دیویسون را پس از اطلاع از اقدامات ادعایی وی از کالج داروسازان بی سی، به حالت تعلیق درآورده است.

کاربرد اصلی اوزمپیک برای درمان دیابت است، اما تقاضا برای این دارو اخیراً به دلیل استفاده غیرقابل برچسب آن برای کاهش وزن که توسط رسانه های اجتماعی و حمایت افراد مشهور منتشر شده، افزایش یافته است.

واکر گفت، یکی از چالش‌های اصلی این است که احساس قوی از شیوع خرید انبوه داروهای نسخه‌ای کانادایی توسط ایالات متحده وجود ندارد، زیرا داده‌ها در دسترس نیستند.

او گفت که اولین گام باید ایمن سازی داده ها در مورد مدیریت داروهای تجویزی در کانادا باشد تا به تنظیم کننده ها اجازه دهد قبل از اینکه بتوانند به آنها رسیدگی کنند، ببینند این مشکلات کجاست.

تقاضا افزایش یافت

واکر می‌گوید: «وقتی یک مورد بسیار خاص مانند اوزمپیک دارید، بسیار آسان است. اما بدون دانستن اینکه “چقدر داروی دیگر و در چه مقدار … به صورت آنلاین به آمریکایی ها فروخته می شود، بسیار دشوار است که راه حل های مناسبی برای سیاست گذاری وجود داشته باشد.”

موضوع اوزمپیک پس از آن آشکار شد که مقامات بریتیش کلمبیا دریافتند که بیش از 15 درصد از نسخه های دارو در این استان طی دو ماه اول سال 2023 به آمریکایی ها رسیده است.

آدریان دیکس وزیر بهداشت بریتیش کلمبیا اعلام کرد که استان دسترسی افراد غیر مقیم به اوزمپیک را محدود خواهد کرد.

تماشا | BC برای محدود کردن فروش Ozempic به ایالات متحده:

پیش از میلاد با افزایش تقاضا در میان ادعاهای کاهش وزن، فروش داروی دیابت به ایالات متحده را محدود می کند


دیویسون، که در سال 1977 از دانشگاه دالاهو فارغ التحصیل شد، به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

او توسط هیئت پزشکی تگزاس به عنوان پزشک در تگزاس تک خانواده پزشکی در اودسا در فهرست ثبت شده است. سوابق او هیچ شکایتی را نشان نمی دهد، به جز اینکه تحت عنوان “اقدامات انضباطی غیر TMB” ذکر شده است که مجوز نوا اسکوشیا او به حالت تعلیق درآمده است.

مرکز علوم بهداشتی دانشگاه فناوری تگزاس – که محل کار دیویسون را اداره می‌کند – گفت که این سازمان «اخیراً» از این «ادعا» که او ممکن است اوزمپیک کانادایی را برای بیماران آمریکایی تجویز کرده باشد، آگاه شده است.

در این بیانیه آمده است: «ما در حال بررسی این موضوع هستیم و در داخل و در صورت لزوم به آن رسیدگی خواهیم کرد.

زنگ خطر از روی روزنه ها به صدا درآمد

سازمان‌هایی مانند انجمن داروسازان کانادا و مؤسسه سیاست سلامت کانادا زنگ خطر را در مورد خلاءهای احتمالی به صدا درآورده‌اند که به داروهای نسخه‌ای کانادایی اجازه می‌دهد به ایالات متحده ختم شوند.

پیتر لوون، استادیار دانشگاه بریتیش کلمبیا و متخصص فارماکوتراپی بیمارستان عمومی ونکوور، گفت که تفاوت قیمت داروها در سراسر مرز ایالات متحده، همراه با جابجایی آزادانه افراد و کالاها، به این معنی است که تنظیم جریان داروهای تجویزی ساده تر از انجام آن است.

او گفت: «اقتصادهای ما کاملاً در هم تنیده شده است. «و این موضوعی است که در آن گرفتار می شود.

“این رابطه نظارتی و تجاری بین کشورهای ما است، و این واقعیت است که بسیاری از کانادایی ها بین دو کشور جابجا می شوند، همانطور که آمریکایی ها انجام می دهند. [that] ارائه راه‌حل‌های ساده به نظر می‌رسد که بی‌اهمیت نباشد.”

یک سوزن آبی با نام تجاری
موضوع اوزمپیک پس از آن آشکار شد که مقامات بریتیش کلمبیا دریافتند که بیش از 15 درصد از نسخه های دارو در این استان طی دو ماه اول سال 2023 به آمریکایی ها رسیده است. (Shutterstock)

واکر گفت که هر بحثی در مورد نحوه تجویز داروها نیز باید در نظر گرفته شود که کانادایی ها هنگام سفر یا نقل مکان به استان دیگر از نسخه های برون مرزی نیز استفاده می کنند.

به این ترتیب، هر سیاست جدید در مورد جابجایی داروهای تجویزی باید “مراقب” باشد تا از ایجاد “موانع غیر ضروری برای دسترسی کانادایی ها به مراقبت” جلوگیری شود.

اما به گفته او، وضعیت موجود ممکن است باعث خرید وحشت از سوی مصرف‌کنندگان کانادایی شود، اگر مطمئن نباشند که مواد مخدرشان محافظت می‌شود.

ما باید مطمئن شویم که کانادا به عنوان راه‌حلی برای مشکل آمریکا که نیازمند راه‌حل آمریکایی است، دیده نشود.»