مدیر سابق مبارزات انتخاباتی محافظه‌کار از نمایندگان مجلس می‌خواهد که از انتخابات بعدی در برابر مداخلات خارجی محافظت کنند

مدیر تبلیغات ملی محافظه کاران برای انتخابات فدرال 2021 روز سه شنبه از نمایندگان پارلمان خواست تا قوانینی را اصلاح کنند تا کانادا را در موقعیت بهتری برای مبارزه با تلاش ها برای مداخله خارجی در انتخابات قرار دهند.

فرد دلوری به مجلس نمایندگان گفت: “ما زمان زیادی را صرف تلاش برای یافتن اینکه چه کسی، چه زمانی و کجا می‌داند، می‌گذرانیم. من احساس می‌کنم که به عنوان قانونگذار باید تلاش زیادی برای تنظیم قوانین برای بستن این حفره‌ها انجام دهم.” کمیته رویه مشترک

همه ما در اینجا در معرض تهدید هستیم. همه احزاب ممکن است تحت تأثیر این موضوع در انتخابات بعدی قرار گیرند. این می تواند از نهادهای مختلف، کشورهای مختلف باشد و من واقعاً آرزو می کنم که ما می توانستیم رویکردی مشارکتی تر برای بررسی واقعی مسائل ببینیم. و چگونه آنها را حل می کنیم.”

دلوری نظرات خود را در برابر کمیته تحقیق درباره ادعاهای مداخله دولت چین در دو انتخابات گذشته و آنچه دولت فدرال در مورد آن می دانست، بیان کرد.

دلوری یکی از چهار مدیر کمپین انتخاباتی بود که روز سه‌شنبه درباره گزارش‌هایی که از مقامات اطلاعاتی در مورد کمپین‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ دریافت کردند، شهادت داد.

جرمی برودهرست، مشاور ارشد نخست وزیر جاستین ترودو و مدیر ستاد انتخاباتی حزب لیبرال برای رای گیری سال 2019، گفت که جلسات توجیهی گاهی اوقات خسته کننده بود.

او گفت: «شما به داده‌های خام نگاه می‌کنید و از شما خواسته می‌شود به نتیجه‌گیری برسید.

“اغلب وجود دارد، “این چیزی است که ما می دانیم و این چیزی است که ما نمی دانیم.” این شکاف هایی را برای مردم ایجاد می کند تا تصمیم بگیرند که اطلاعاتی که شما دارید چقدر است.”

تماشا | مدیر سابق کمپین در مورد دخالت خارجی: همه ما در معرض تهدید هستیم

مدیر سابق کمپین در مورد دخالت خارجی: همه ما در معرض تهدید هستیم

فرد دلوری، مدیر سابق مبارزات انتخاباتی حزب محافظه‌کار، با شهادت در مقابل کمیته پارلمانی در مورد دخالت خارجی در انتخابات، خواستار قانون‌گذاری شد و گفت: «همه احزاب ممکن است در انتخابات بعدی تحت تأثیر این موضوع قرار گیرند».

روز سه‌شنبه، نمایندگان محافظه‌کار در کمیته، گزارشی را در ماه فوریه از Global News مطرح کردند که در آن ادعا می‌کرد سرویس اطلاعات امنیتی کانادا به نخست‌وزیر جاستین ترودو در مورد هان دونگ، نامزد لیبرال منطقه تورنتو هشدار داده است.

برودهرست گفت که نمی تواند درباره ماهیت جلسات توجیهی که دریافت کرده است اظهار نظر کند.

او گفت: «تعیین نامزدها وثیقه احزاب است. فکر می‌کنم به این نکته اشاره کرده‌ام که در آن گزارش‌های عمومی نادرستی وجود داشته است.»

اعظم اسماعیل که در سال 2021 بر کمپین اخیر لیبرال ها نظارت داشت، به نمایندگان مجلس گفت که لیبرال ها روی اتهامات دخالت خارجی در انتخابات «چشم نپوشیده اند».

دونگ اخبار مختلف گلوبال نیوز را تکذیب کرده و از شرکت رسانه ای شکایت کرده است.

کمپین محافظه‌کار می‌گوید نتایج “ممکن است”

هامیش مارشال، مدیر مبارزات انتخاباتی محافظه‌کاران در سال 2019، گفت که جلسات توجیهی “بسیار بسیار مبهم و در سطح بالا” بود.

او گفت: «از اخراج نامزدها و حذف نامزدها بیزاریم. “این چیزی نیست که ما از انجام آن لذت ببریم. این چیزی است که دشوار است. آشکارا در طول انتخابات به طرز خارق العاده ای اختلال ایجاد می کند.

«اطلاعاتی که باید ارائه شود [with] برای اقدام در مورد آن، از سوی یک کمیته یا چیز دیگری، باید بسیار بسیار دقیق باشد.”

دلوری گفت که حزب در طول مبارزات انتخاباتی «صدای عجیبی» در مورد مداخله خارجی شنید – هشدارهایی که او در بهترین حالت آن را «حکایتی» توصیف کرد.

تماشا | یادداشت CPC داخلی، سواری‌های فدرال را فهرست می‌کند که گمان می‌رود تحت تأثیر تداخل خارجی قرار داشته باشند.

یادداشت CPC داخلی، سواری‌های فدرال را فهرست می‌کند که گمان می‌رود تحت تأثیر تداخل خارجی قرار داشته باشند.

در طول جلسه استماع کمیته پارلمانی درباره دخالت خارجی در انتخابات، فرد دلوری، مدیر سابق مبارزات انتخاباتی ملی حزب محافظه کار، یادداشتی داخلی درباره دخالت مشکوک خارجی در مبارزات انتخاباتی 2021 خواند.

او گفت: “با این حال، پس از پایان کارزار، ما متوجه نتایجی شدیم که احساس شد. و آن زمان بود که صدای غوغای داخلی در مورد مداخله خارجی بسیار بلندتر شد.”

دلوری گفت که سپس به تیم های عملیات میدانی خود گفته است که این موضوع را بررسی کنند و با کمپین های محلی ملاقات کنند.

او گفت که “یک مورد قوی وجود دارد که نشان می‌دهد درجه‌ای از نفوذ یک بازیگر خارجی در جامعه چین در طول انتخابات سراسری 44 اعمال شده است.”

هیئتی از کارمندان ارشد دولتی به این نتیجه رسیدند که تلاش هایی برای مداخله در انتخابات فدرال 2021 صورت گرفته است، اما آنها بر نتایج تأثیری نداشته اند.