معلمان می گویند که نوجوانان مدرسه BC نمرات و مهارت های اجتماعی بهتری را پس از ممنوعیت استفاده از تلفن نشان دادند

وقتی سال گذشته تولانی پیرس، مشاور مدرسه بریتیش کلمبیا متوجه مشکلات سلامت روانی در برخی از دانش‌آموزانش شد، گفت که این ایده به او داده شد: ممنوع کردن تلفن‌های همراه در کلاس درس.

او گفت که حواس آنها پرت شده بود و به سختی تلفن هایشان را کنار گذاشتند.

پنج ماه است که دانش آموزان مدرسه متوسطه Chatelech در ساحل Sunshine در BC از استفاده بدون اجازه از تلفن همراه خود منع شده اند و پیرس گفت که آنها نتایج امیدوارکننده ای را دیده اند.

ما شاهد بهبود سلامت روان هستیم، شاهد کاهش قلدری، مشارکت بیشتر در کلاس، تعامل اجتماعی بیشتر، بچه‌ها به جای اینکه با تلفن همراه خود باشند دوباره بازی می‌کنند و شاهد افزایش موفقیت تحصیلی هستیم. “

گروهی از دانش‌آموزان که برخی از آنها نارنجی پوشیده‌اند، بیرون مدرسه جمع شده‌اند.
دانش آموزان مدرسه متوسطه Chatelech در Sechelt در روز ملی حقیقت و آشتی در سال 2022 به تصویر کشیده شده اند. دانش آموزان آنجا مجاز به استفاده از تلفن همراه خود بدون اجازه نیستند. (دبیرستان چاتلچ/توئیتر)

پیرس شروع به لابی کردن برای تغییر سیاست کرد، اما گفت که هرگز قرار نبود مجازاتی برای دانشجویان باشد.

او گفت: «اکنون بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کنم دانش‌آموزان ما به خاطر سلامت روانی خود، به ما نیاز دارند که محدودیت‌هایی را پیرامون فناوری ایجاد کنیم و آنها باید یاد بگیرند که چگونه آن را متعادل کنند.

بنابراین، ما سعی می‌کنیم وقتی بچه‌ها به مدرسه می‌آیند، تعادل ایجاد کنیم.»

دو زن با لبخند قرمز برای عکس.
تولانی پیرس، سمت چپ، و پائولا استروشاین-مارتینز، معاون مدرسه متوسطه چاتلک در این تصویر جزوه بدون تاریخ نشان داده شده اند. پیرس مشاور مدرسه گفت که ایده ممنوعیت تلفن همراه زمانی به ذهنش خطور کرد که سال گذشته متوجه مشکلات روانی در برخی از دانش آموزانش شد. (دستورالعمل توسط Tulani Pierce/The Canadian Press)

او گفت وقتی برای اولین بار به دانش آموزان درباره ممنوعیت گفته شد، برخی عصبانی و ناراحت بودند، در حالی که برخی دیگر “به شدت تسکین یافتند.”

او گفت: «ما تا این حد به بچه‌هایمان اهمیت می‌دهیم و دلیل اینکه این کار را انجام دادیم، سلامت روان، پیشرفت تحصیلی و مسایل برابری بود.» او افزود که همه خانواده‌ها نمی‌توانند برای فرزندانشان تلفن همراه بخرند.

رابرت شومان، معلم تربیت بدنی در مدرسه، گفت که او افزایش تدریجی استفاده از تلفن همراه در مدارس را برای بیش از دو دهه تماشا کرده است و این ممنوعیت یک چرخش برای دانش آموزان است.

شومان گفت، آنها در حال شوخی هستند و در واقع در کلاس ها شرکت می کنند، و او این تغییر را به سیاست عدم استفاده از تلفن همراه در مدرسه نسبت می دهد.

پوسترهای راهرو به دانش‌آموزان Chatelech خوشامد می‌گویند و به آنها می‌گویند “آن را خاموش کنید و بگذارید کنار.”

خط مشی مدرسه ایجاب می کند که تمام تلفن های همراه و وسایل الکترونیکی در طول کلاس درس و زمان قبل و بین کلاس ها خاموش باشند.

از دانش‌آموزان خواسته می‌شود گوشی‌های خود را در کمد یا در کوله پشتی نگه دارند. همه معلمان مسئول اجرای قوانین هستند و کسانی که آنها را زیر پا می گذارند دستور داده می شود تا دستگاه های خود را در یک مکان امن برای بقیه روز مدرسه قرار دهند.

به دانش آموزان و خانواده هایشان اخطار شش هفته ای داده شد تا برای تغییر آماده شوند.

روانپزشک فواید بدون تلفن را تبلیغ می کند

او گفت که چندین ماه گذشته یک سفر برای همه بوده است، اما این روند با کمک همکاران و والدینی که “به طرز باورنکردنی حمایت می کنند” به آرامی پیش می رفت.

قوانین تلفن همراه در مدارس از استانی به استان دیگر متفاوت است. انتاریو برای محدود کردن دانش آموزان از استفاده از دستگاه های تلفن همراه در طول زمان آموزشی، ممنوعیتی کلی دارد.

وزارت آموزش بریتیش کلمبیا در بیانیه‌ای گفت که مناطق مدرسه و مدارس فردی مسئول مدیریت استفاده دانش‌آموزان از فناوری هستند و برخی از آنها سیاست‌هایی را در مورد استفاده از تلفن در محوطه مدرسه وضع کرده‌اند.

دختری در درس مدرسه از تلفن همراه خود استفاده می کند.
یک روانپزشک می گوید مدارس نباید از ایجاد محدودیت برای استفاده از تلفن همراه کودکان هراس داشته باشند. (Syda Productions/Shutterstock)

سیاست Chatelech Secondary به عنوان یکی از آخرین مواردی که ممنوعیت تلفن همراه را تصویب کرد، واکنش‌های متفاوتی را از سوی معلمان دریافت کرد و برخی نتایج را تحسین کردند، در حالی که برخی دیگر ادعا کردند ممنوعیت کامل راه‌حل نیست.

شیمی کانگ، روانپزشک تحصیل کرده در هاروارد، گفت که این نمونه ای از این است که چگونه یک معلم می تواند رهبری یک تغییر را آغاز کند.

کانگ که کتابی در این زمینه نوشته است، می‌گوید: «به طور کلی، این ایده خوبی است، زیرا اگر می‌خواهیم توجه کسی را در مکالمه یا کلاس درس جلب کنیم، باید صفحه‌های نمایش را دور داشته باشیم.»

او گفت که پیام کانگ به معلمان و والدین این است که آنها نباید از تعیین محدودیت برای استفاده از تلفن همراه بترسند.

رئیس سابق هیئت مدیره مدرسه می گوید سیاست منسوخ شده است

با این حال، پتی باکوس، رئیس سابق هیئت مدرسه ونکوور، با این ممنوعیت مخالف است و می‌گوید این یک راه‌حل دهه 1960 برای یک مشکل سال 2023 است.

این مفسر آموزش و پرورش گفت که شکی ندارد که تلفن های همراه می تواند باعث حواس پرتی در کلاس شود، اما در طول 10 سال گذشته که در بسیاری از مدارس کار کرده است، تلفن ها را مشکل بزرگی نمی بیند.

باکوس گفت: «من نمی‌خواهم معلمی باشم که وظیفه اجرای این موضوع را داشته باشد و دائماً مجبور باشم کسی را که تلفنش را به مدرسه آورده است، پلیس کنم.

او گفت که دانش آموزان خارج از کلاس زندگی می کنند، مانند مراقبت از خواهر و برادر یا انجام کارهای نیمه وقت و ممکن است برای مدیریت این وظایف به تلفن نیاز داشته باشند.

یک زن سفید پوست که کت پوشیده است در یک روز برفی به دوربین نگاه می کند.
پتی باکوس، مدافع آموزش عمومی می‌گوید که این سیاست محدودیت‌های نامناسبی را برای کودکان ایجاد می‌کند و مدارس باید به جای ممنوعیت استفاده از تلفن، با کودکان در مورد استفاده از تلفن صحبت کنند. (دیلون هاجین/سی بی سی)

باکوس گفت مردم همچنین باید این واقعیت را بپذیرند که تلفن‌ها اجزای همه‌جای زندگی مدرن هستند و این فناوری از بین نمی‌رود.

در عوض، او گفت که معلمان باید از فرصت استفاده کنند و در مورد اعتیاد صحبت کنند، مزایا و معایب استفاده از تلفن را فهرست کنند و تصمیم گیری را به دانش آموزان بسپارند.

من ترجیح می‌دهم آموزش بدهم و دانش‌آموزان را به متفکران انتقادی تبدیل کنم. تأثیرات استفاده از صفحه نمایش چیست؟ چه تأثیری بر شما می‌گذارد؟ علم به ما چه می‌گوید و در مورد آن یاد می‌گیریم؟

باکوس گفت: “در مورد آن از این منظر بیاموزید، از آن به عنوان یک فرصت آموزشی استفاده کنید، بیایید فقط قوانینی وضع کنیم و از آن پنهان شویم، زیرا این آموزش نیست.”

پیرس گفت هدف او این است که دانش‌آموزان را در سراسر کانادا ببیند که در مدرسه از تلفن‌هایشان استراحت می‌کنند نه اینکه مدام اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی را چک کنند و به پیام‌ها پاسخ دهند.

پیرس گفت: “امیدوارم به دیگران الهام بخشم. کار سختی است، اما کار خوبی است.”

این داستان با کمک مالی انجمن خبری متا کانادا تهیه شده است. که در فرآیند تحریریه دخالتی ندارد.