مقامات هندی قصد استرداد کانادایی ها را دارند تا با اتهامات مربوط به مرگ های مرزی منیتوبا روبرو شوند

یک افسر پلیس می گوید که مقامات هندی روند استرداد دو کانادایی را برای مواجهه با اتهامات پس از یخ زدگی یک خانواده چهار نفره در جنوب منیتوبا هنگام تلاش برای عبور از ایالات متحده آغاز کرده اند.

چایتانیا ماندلیک، معاون کمیسر پلیس در شاخه جنایات احمدآباد در ایالت گجرات، گفت که مقامات از ساکنان ونکوور، فنیل پاتل و بیتا سینگ، که او نیز توسط بیتو پاجی می رود، می خواهند که در هند با اتهاماتی روبرو شوند.

او به Canadian Press گفت: “ما باید با آنها مصاحبه کنیم و باید اطلاعات بیشتری کسب کنیم.”

سخنگوی وزارت دادگستری روز چهارشنبه گفت که درخواست های استرداد “ارتباطات محرمانه دولت به ایالت” است.

ایان مک‌لئود در ایمیلی گفت: «ما نمی‌توانیم وجود یک درخواست بالقوه را تا زمانی که دادگاه علنی کند تأیید یا رد کنیم».

یک مرد، یک زن، یک دختر جوان و یک پسر شیرخوار کنار هم می‌نشینند و لبخند می‌زنند.
عکسی که در سال 2019 در فیس بوک منتشر شد، دارمیک پاتل سه ساله را نشان می دهد. خواهرش، ویهانگی پاتل، 11 ساله; و پدر و مادرشان جگدیش پاتل و وایشالی پاتل. سه شهروند هندی پس از مرگشان با اتهاماتی روبرو هستند و پلیس در هند می گوید که دو نفر از ساکنان ونکوور نیز ممکن است مسترد شوند. (وایشعلی پاتل/فیسبوک)

مقامات کانادایی در 19 ژانویه 2022 اجساد یک زوج و دو فرزندشان را در چند متری مرز ایالات متحده پیدا کردند.

جاگدیش پاتل، 39 ساله، همسرش، وایشالیبن، 37 ساله، دخترشان، ویهانگی، 11 ساله، و پسرشان، دارمیک، 3 ساله، در نزدیکی امرسون، من، یخ زده پیدا شدند.

بازرسان گفته‌اند که این مرگ‌ها به یک عملیات قاچاق انسان مرتبط بوده است.

پلیس هند داشراث چوداری، یوگش پاتل و باوش پاتل را در اوایل سال جاری دستگیر کرد و آنها را به قتل غیرقابل قتل، اقدام به قتل مقصر، قاچاق انسان و توطئه جنایی متهم کرد که به این معنی است که ممکن است با حبس ابد روبرو شوند.

ماندلیک گفت که فنیل پاتل و سینگ با اتهامات مشابهی روبرو خواهند شد.

او گفت: «آنها اتهامات بسیار جدی هستند.

گفته می شود که چوداری، یوگش پاتل و باوش پاتل ترتیبی دادند که خانواده با ویزای توریستی به کانادا سفر کنند. مندلیک گفت که ظاهراً فنیل پاتل و سینگ برنامه ریزی و پشتیبانی لجستیکی را برای کمک به آنها برای عبور از ایالات متحده به عهده گرفتند.

او گفت که دو افسر RCMP در ماه مارس از گجرات بازدید کردند تا اطلاعاتی در مورد شبکه قاچاق انسان جمع آوری کنند.

ماندلیک گفت که او و تیمش قصد دارند تا قبل از پایان سال برای تحقیقات بیشتر از کانادا دیدن کنند.

“ما چند چیز از ما خواسته ایم [the RCMP]. ماندلیک گفت: ما همچنان منتظر این اطلاعات هستیم.

«ما آدرس‌های IP را از جایی که می‌خواهید درخواست کرده‌ایم [tourist] درخواست تکمیل شد و چند جزئیات در مورد فنیل پاتل و بیتا سینگ.”

او گفت که هنگامی که مقامات هندی این اطلاعات را به دست آورند، اتهامات تکمیلی تشکیل خواهد شد. دریافت این اطلاعات ممکن است تا پایان تابستان یا اوایل پاییز طول بکشد.

او گفت: «ما مطمئن هستیم که مقامات کانادایی این اطلاعات را به ما خواهند داد. ما مطمئن خواهیم شد که آنها اخراج خواهند شد.»

RCMP در منیتوبا در مورد تحقیقات دیگر آژانس های پلیس در کشورهای دیگر اظهار نظر نمی کند.

رابرت سیرن، سخنگوی RCMP در ایمیلی گفت: RCMP به همکاری نزدیک با شرکای مجری قانون بین المللی خود در ایالات متحده و خارج از کشور برای پیشبرد تحقیقات در مورد مرگ خانواده پاتل ادامه می دهد.

ارتباطات ستاد مرکزی RCMP در مورد این تحقیقات اظهار نظر نمی کند.