مقامات کانادایی حریم خصوصی در حال بررسی استفاده ChatGPT از اطلاعات شخصی هستند

مقامات فدرال و استانی حفظ حریم خصوصی در کانادا، پس از دریافت شکایتی درباره افشای اطلاعات شخصی این شرکت، تحقیقات مشترکی را در مورد OpenAI، شرکتی که پشت ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT قرار دارد، دنبال می‌کنند.

در بیانیه ای در روز پنجشنبه آمده است که مقامات استانی در آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک به تحقیقاتی که توسط دفتر کمیسر حریم خصوصی کانادا در ماه آوریل آغاز شده است، پیوسته اند زیرا این موضوع بر مردم سراسر کشور تأثیر می گذارد.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به گستره وسیع و تأثیر قابل توجه هوش مصنوعی بر حریم خصوصی و ارتباط آن با همه کانادایی‌ها، این چهار دفتر تصمیم گرفته‌اند که به طور مشترک این موضوع را بررسی کنند».

شکایتی که باعث تحقیقات شد ادعا کرد که شرکت اطلاعات شخصی را بدون رضایت جمع آوری، استفاده و افشا کرده است.

این تحقیقات بررسی خواهد کرد که آیا OpenAI رضایت اشتراک‌گذاری اطلاعات «معتبر و معنادار» را از کاربران ChatGPT مستقر در کانادا دریافت کرده است یا خیر. همچنین بررسی خواهد کرد که آیا شرکت از اطلاعات به دلایل غیرمنطقی یا نامشروع استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است که دفاتر حفظ حریم خصوصی اغلب در مورد مسائلی با پیامدهای سراسری با یکدیگر همکاری می کنند زیرا قوانین حفظ حریم خصوصی در هر چهار استان “به طور قابل ملاحظه ای مشابه” با قوانین فدرال است.

CBC News برای اظهار نظر با OpenAI تماس گرفته است.

OpenAI یک شرکت تحقیق و توسعه مستقر در کالیفرنیا است که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است و مایکروسافت و کارآفرین میلیاردر پیتر تیل را جزو سرمایه گذاران خود می داند.

ChatGPT برنامه‌ای است که برای ایجاد پاسخ‌های انسان‌مانند در هنگام تایپ کردن سؤالات یا وظایف، از نوشتن ایمیل‌ها تا برنامه‌ریزی تعطیلات طراحی شده است.

بیشتر در راه است.