مندسینو می‌گوید دولت در حال حرکت برای جبران خسارات خرده‌فروشانی است که اسلحه‌هایی در فهرست ممنوعه دارند

مارکو مندیچینو وزیر امنیت عمومی روز چهارشنبه گفت که دولت فدرال با یک سازمان ملی صنعت اسلحه کار می کند تا نحوه جبران خسارات خرده فروشانی که سلاح های موجود در فهرست اسلحه های ممنوعه دارند را تعیین کند – اولین مرحله از برنامه خرید اسلحه که مدت ها وعده داده شده بود.

مندسینو در یک کنفرانس خبری در اتاوا گفت که دولت قراردادی به ارزش 700 هزار دلار با انجمن اسلحه و مهمات ورزشی کانادا برای همکاری با مشاغل و فروشگاه های سلاح گرم امضا کرده است.

وزیر گفت: این یک نقطه عطف مهم است.

تصمیم کابینه در ماه مه 2020 مبنی بر ممنوعیت حدود 1500 مدل سلاح گرم در پی تیراندازی دسته جمعی در نوا اسکوشیا – مرگبارترین در تاریخ مدرن کانادا – صادر شد. دولت گفت که سلاح های موجود در آن لیست برای شکار مناسب نیستند.

لیبرال‌ها همچنین قول دادند که یک برنامه بازخرید برای جبران خسارت کانادایی‌هایی که اسلحه دارند در فهرست ممنوعه توسعه دهند.

مندیچینو گفت 11000 اسلحه ممنوعه در موجودی فروشگاه ها وجود دارد – اگرچه انجمنی که برای کمک استخدام شده بود گفت که نمی داند این تعداد از کجا آمده است.

وس وینکل، رئیس انجمن اسلحه و مهمات ورزشی کانادا، در توییتر گفت که این گروه می‌خواهد اطمینان حاصل کند که فروشندگان اسلحه از گزینه‌های خود مطلع شده و غرامت کامل خود را دریافت می‌کنند.

بیانیه‌های ارسال شده در حساب توییتر انجمن تاکید می‌کند که این گروه در برنامه واقعی بازخرید شرکت نمی‌کند و برای مذاکره در مورد غرامت عادلانه و یک فرآیند ساده شرکت می‌کند. این بیانیه گفت که آنها هنوز این سوال را مطرح می کنند که آیا برنامه بازپرداخت کارساز خواهد بود زیرا منبع پولی مشخصی برای تامین مالی آن وجود ندارد یا فرآیند مشخصی برای اجرای آن وجود ندارد.

مندسینو در پاسخ به این انتقادات گفت که می داند بحث در مورد سلاح گرم دشوار است.

او گفت: «وقتی صحبت از سیاست خوب و هوشمند در مورد سلاح‌های هوشمند بحث می‌شود، سمیت زیادی وجود دارد.

هزینه و تاریخ راه اندازی برنامه مشخص نیست

مندسینو گفت که دولت لیبرال در مورد هزینه این برنامه که انتظار می رود اواخر امسال آغاز شود شفاف خواهد بود، اما وی جزئیات بیشتری در این اعلامیه ارائه نکرد.

او گفت: «ما باید مطمئن شویم که آن را درست انجام می دهیم.

مرحله دوم برنامه بازخرید احتمالاً آن را به صاحبان سلاح گرم که در حال حاضر بر اساس دستوری که در ماه اکتبر منقضی می‌شود، عفو دارند، گسترش می‌دهد.

مندسینو گفت: «ما هر کاری که بتوانیم برای راه اندازی این برنامه انجام خواهیم داد.

“قطعات متحرک زیادی وجود دارد، شرکای زیادی وجود دارد که باید با آنها هماهنگی کنیم. و تمرکز ما در حال حاضر این است که به طور شبانه روزی به آن نگاه کنیم تا بتوانیم سلاح های گرم سبک تهاجمی داشته باشیم. که برای میدان نبرد خارج از جوامع ما طراحی شده اند.”

منتقد محافظه‌کار: برنامه کانادا را امن‌تر نمی‌کند

راکل دانچو، منتقد محافظه‌کار امنیت عمومی، به بیانیه مندیچینو پاسخ داد و گفت که برنامه بازخرید خشونت‌های اسلحه را کاهش نمی‌دهد.

“[I’m] دانچو روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: از اطلاعیه امروز بسیار ناامید شدم زیرا حتی یک اسلحه نیز از خیابان ها خارج نخواهد شد.

تماشا کردن | نماینده محافظه کار «بسیار ناامید» از مرحله اول برنامه خرید اسلحه

نماینده محافظه کار «بسیار ناامید» از مرحله اول برنامه خرید اسلحه

راکل دانچو، نماینده محافظه‌کار، به اعلام مارکو مندیچینو، وزیر امنیت عمومی درباره مرحله اول برنامه خرید اسلحه که مدت‌ها وعده داده بود، واکنش نشان داد. او می‌گوید: «کانادایی‌هایی که به دنبال جاستین ترودو و وزیر مندیچینو هستند تا امنیت عمومی را بهبود بخشند و جلوی قتل افسران پلیس و کانادایی‌های بی‌گناه را بگیرند… به‌طور قابل‌توجهی ناامید خواهند شد».

به عنوان جایگزینی برای قانون کنترل اسلحه دولت، محافظه کاران خواستار افزایش هزینه ها و حمایت از سازمان های مجری قانون، از جمله آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) برای مبارزه با خشونت و قاچاق اسلحه شده اند.

دانچو گفت: «کانادا با مسائل ایمنی عمومی قابل توجهی مواجه است، زیرا گانگسترها اسلحه‌های گرم غیرقانونی را به دست می‌آورند و آنها را از ایالات متحده قاچاق می‌کنند.

ما می دانیم که ده ها میلیون دلار صرف این کار خواهد شد در حالی که پلیس ما از منابع محروم است و جنایتکاران در خیابان های ما بیداد می کنند. بنابراین، از این نظر بسیار ناامید کننده است.