“منزجر کننده”: شوهر قربانی تیراندازی دسته جمعی NS پس از سرقت از پارک یادبود خشمگین شد

شوهر یکی از قربانیان تیراندازی دسته جمعی در نوا اسکوشیا در آوریل 2020 پس از سرقت دو تیر فولادی از پارک یادبودی در Debert، NS، در اوایل این ماه منزجر و مأیوس شده است.

نیک بیتون، شوهر کریستن بیتون که در جریان تیراندازی جان خود را از دست داد، گفت که این تیرها قرار بود برای ساختن یک پل در پارک یادبود هارتز هاون استفاده شود.

این پارک شش هکتاری به‌عنوان یادبودی برای کریستن و هدر اوبراین، دو کارمند پرستاران ویکتوریایی کانادا که در این حمله 13 ساعته که منجر به کشته شدن 22 نفر شد، جان خود را از دست دادند. کریستن بیتون هنگام کشته شدن باردار بود.

تلاش جامعه برای دو سال در حال انجام است و دارای مسیرهای پیاده روی، آلاچیق، زمین بازی و باغ است. پل قرار بود به دو منطقه پارک ملحق شود.

بیتون شنبه گفت: “به نظر می رسد سه قدم به جلو و پنج قدم به عقب … این اتفاق درست در حوالی سالگرد رخ داد، بنابراین فقط باد را از بادبان های شما خارج می کند.”

“فقط ناامید کننده و منزجر کننده است و نه تنها به من ضربه می زند، بلکه کل جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.”

دو عکس جداگانه که به هم پیوسته اند.  عکس سمت چپ زنی خندان را نشان می دهد.  سمت راست زنی را نشان می دهد که لبخند می زند و دست تکان می دهد.
هدر اوبراین، چپ، و کریستن بیتون، هر دو برای نظمیه پرستاران ویکتوریا کار می‌کردند و قربانیان تلفات جمعی سال 2020 در نوا اسکوشیا بودند. (GoFundMe/The Canadian Press/GoFundMe/The Canadian Press)

گروهبان نوا اسکوشیا RCMP. اندرو جویس گفت که تیرها از پارک بین 14 تا 17 آوریل، درست چند روز قبل از سومین سالگرد تیراندازی به سرقت رفته است.

این تیرها که گفته می شود هر کدام حدود 2000 دلار ارزش دارند، بعد از ظهر جمعه به سرقت رفته اند.

جویس می‌گوید: «مطمئنم که اکثر مردم – وقتی حادثه‌ای مانند این در یک سایت عمومی اتفاق می‌افتد، به خصوص در این زمان – باید به درون خود نگاه کرد تا تعجب کرد که چگونه کسی می‌تواند چنین کاری را انجام دهد، آگاهانه چنین کاری انجام دهد. گفت شنبه

جویس گفت این تیرها که هر کدام حدود 317 کیلوگرم (700 پوند) و 5.5 متر (18 فوت) طول دارند، احتمالاً برای سرقت از محل به چندین نفر و تجهیزات نیاز دارند.

تیرهای فولادی در مسیر صخره ای قرار می گیرند.
تیرهای به سرقت رفته از پارک یادبود هر کدام حدود 317 کیلوگرم وزن و 5.5 متر طول دارند. هر کدام حدود 2000 دلار ارزش دارند. (نیک بیتون/فیس بوک)

بیتون گفت که تیرها روی یکی از مسیرهای داخل پارک قرار گرفته بودند و تقریباً مخفی بودند.

او گفت: “آنها مجبور بودند از راه خود برای یافتن تلاش کنند. اینطور نیست که آنها به طور تصادفی به آن برخورد کنند و روند بیرون آوردن آنها از آنجا روند آسانی نبود.”

او گفت اگر تیرها دزدیده نمی شد، پل تا به حال بالا بود.

او گفت: “من افرادی را دارم که از همه جا تماس می گیرند و می خواهند کمک کنند.” اما هنوز این واقعیت را از بین نمی‌برد که کسی آنقدر دل سرد و فقط یک تکه خاک برای انجام چنین کاری بوده است.»

اولین بار نیست

ماری بنوا، مشاور محلی شهرداری کولچستر، گفت که این اولین بار نیست که چیزی از محل ساخت و ساز به سرقت می رود. مقداری شن زودتر برداشته شده است.

بنوا که از نزدیک با این پارک همکاری داشته است، گفت: “این پارک از روی عشق و برای همه افراد درگیر ایجاد شده است، و فقط برای اینکه ببینم مردم احترامی ندارند و فقط آن را می گیرند، نمی فهمم. واقعا نمی دانم.” خانواده ها برای ایجاد پارک

می‌دانم که روزگار سختی است و همه چیز بسیار گران است، اما شما از پارک یادبود چیزی نمی‌گیرید – از کسی بگیرید – اما گرفتن از یک پارک یادبود کم سابقه است.

وی گفت که شهرداری قبلاً دو تیرآهن دیگر را در صورت عدم بازگرداندن سفارش داده است. به این دلیل که تاخیر در حمل و نقل، افتتاحیه بزرگ را به عقب انداخته است.

انتظار می رود این پارک در اواخر تابستان افتتاح شود.

او گفت: “این یک پروژه بزرگ است و اینکه بیشتر به تعویق بیفتد، درست نیست.”

مردی تابلویی کوچک صورتی در دست دارد که روی آن نوشته شده است:
همسر باردار نیک بیتون، کریستن، یک دستیار مراقبت مداوم، صبح روزی که در وسیله نقلیه خود در Debert، NS مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، مشغول به کار بود. (برایان مک کی/سی بی سی)

بیتون گفت که او می خواهد دزدها بدانند که باید تیرها را به پارک برگردانند زیرا او انتظار دارد که جامعه بفهمد چه کسی آنها را دزدیده است.

من فقط امیدوارم افرادی که آن را گرفته اند، امیدوارم که آنها شب های زیادی را بدون خواب داشته باشند و در نهایت این خواب بیرون بیاید و آنها باید با خودشان و کاری که انجام داده اند زندگی کنند.”

جویس گفت که تحقیقات ادامه دارد.