موج گرما آتش‌نشانان را در سال قبل از میلاد به چالش می‌کشد، زیرا آتش‌سوزی‌های جنگلی جدید باعث تخلیه سریع آنها شده است

شمال شرقی پیش از میلاد همچنان شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای است که از کنترل خارج می‌شوند، زیرا هوای غیرمعمول گرم آتش‌نشانان را به چالش می‌کشد.

ده ها نفر روز یکشنبه در مناطق اطراف فورت سنت جان، بریتیش کلمبیا، به دلیل دستور تخلیه و هشدارهای مرتبط با آتش سوزی Red Creek که اکنون بیش از یک هفته در حال سوختن است، از خانه های خود خارج شدند.

یک آتش سوزی تازه کشف شده به نام آتش سوزی استودارت کریک، درست در شمال رد کریک، به دلیل خطرات ایمنی مرتبط با آن آتش سوزی، عملیات تخلیه خانه به خانه را آغاز کرده است.

آتش سوزی نهر استودارت حوالی ساعت 3 بعدازظهر روز شنبه کشف شد و در منطقه ای به مساحت 12.31 کیلومتر مربع در حال سوختن است. منطقه منطقه ای رودخانه صلح می گوید تا بعد از ظهر یکشنبه 136 خانه در دستور تخلیه قرار گرفته است.

آتش‌سوزی‌های جنگلی در حالی رخ می‌دهند که موج گرما در سراسر استان ادامه دارد و پاسخ‌دهنده‌های اضطراری خدمات آتش‌نشانی BC در طول شب مهلت کمی دارند.

هانا سوئیفت، افسر اطلاعات آتش نشانی، گفت: «مه است و به نظر می رسد زود است، اما ما شاهد شرایط جولای هستیم.

طبق اعلام Environment Canada دمای روز حداقل تا روز سه شنبه بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین فصلی خواهد بود.

دود از یک جنگل بلند می شود و یک ابر دود بزرگ ایجاد می کند
از بعدازظهر یکشنبه، آتش سوزی نهر استودارت مساحتی به وسعت 12.31 کیلومتر مربع – تقریباً سه برابر وسعت پارک استنلی- را پوشش می دهد. (سرویس آتش سوزی BC)

شرایط گرم به خشکسالی شدید در منطقه صلح در شمال شرقی قبل از میلاد می افزاید، جایی که بزرگترین آتش سوزی ها در حال شعله ور شدن هستند. منابع اطفای حریق اضافی به آنچه که مجتمع آتش‌سوزی صلح شمالی نامیده می‌شود اختصاص داده می‌شود که از چهار آتش‌سوزی بزرگ تشکیل شده است.

سوئیفت می‌گوید دمای بالای بهار – که در حال حاضر باعث تسریع ذوب برف در بیشتر استان شده است – به این معنی است که منطقه صلح زمان کمی برای بهبودی از خشکسالی که پاییز گذشته آغاز شد، داشته است.

«از زمستان بیرون آمدیم و به بهار رفتیم، برف را ذوب کردیم و مستقیماً به تابستان برگشتیم [conditions]او گفت: “ما در اوایل روز شاهد دمای بسیار بالا، رطوبت نسبی بسیار کم هستیم. بنابراین، آن پنجره سوزان – جایی که ما نوعی رفتار اوج آتش را می بینیم – طولانی و طولانی تر می شود.”

سوئیفت می گوید، با این حال، خدمه به پیشرفت خوبی در آتش سوزی دریاچه مرزی در مرز BC-Alberta، پس از انجام اشتعال های برنامه ریزی شده برای محدود کردن رشد آتش ادامه می دهند. سه خانه در آتش سوزی هفته گذشته ویران شدند.

اکیپ های آتش نشانی با در دست داشتن تجهیزات در حال حرکت به سمت آتش نشانی دیده می شوند.
خدمه در اینجا مشاهده می شوند که عملیات احتراق برنامه ریزی شده را برای محدود کردن رشد آتش در امتداد مرزهای آتش سوزی دریاچه مرزی در BC-Alta انجام می دهند. مرز در 13 می. (سرویس آتش‌نشانی آدام بوکانان/پیش از میلاد)

تا بعدازظهر یکشنبه، 56 آتش سوزی در سراسر قبل از میلاد در حال شعله ور شدن است و 15 مورد از آنها خارج از کنترل در نظر گرفته شده است.

هشدار تخلیه به این معنی است که ساکنان باید برای تخلیه خانه‌های خود آماده شوند، احتمالاً بدون اطلاع قبلی. دستور تخلیه به این معنی است که یک ساکن باید فوراً آن را ترک کند.

تماشا | چگونه جریان جت دود آتش سوزی را حمل می کند:

چه چیزی در راه آن بالا در حال رخ دادن است که آب و هوای اینجا را بسیار شدید می کند؟

12 مه 2023 یوهانا به اوج پرواز می‌کند تا دریابد که چگونه جریان جت در حال تغییر آب و هوای ما را شدیدتر می‌کند. به علاوه او دچار فریز مغزی می شود.

آتش سوزی کوچکتری در مترو ونکوور کشف شد

منطقه منطقه ای Peace River همچنین دستور تخلیه یک “منطقه دورافتاده” در شمال فورت سنت جان را به دلیل آتش سوزی Donnie Creek و Tommy Lake صادر کرد. مساحت آتش سوزی Donnie Creek 263 کیلومتر مربع است.

در بیانیه‌ای، این منطقه می‌گوید که این منطقه عمدتاً توسط جنگل‌داری و صنعت نفت و گاز استفاده می‌شود و تنظیم‌کننده انرژی بریتیش کلمبیا گفت که برخی از عملیات سوخت‌های فسیلی قبلاً به دلیل فعالیت آتش‌سوزی متوقف شده است.

دود از آتش‌سوزی جنگلی در یک منطقه جنگلی با رودخانه‌های قابل مشاهده بلند می‌شود.
عملیات اشتعال برنامه ریزی شده در آتش سوزی دریاچه مرزی مساحتی به وسعت 150 هکتار (1.5 کیلومتر مربع) را در بر گرفت که انتظار می رود اندازه آتش کمی افزایش یابد. از بعد از ظهر یکشنبه، مساحت آن 61.71 کیلومتر مربع است. (سرویس آتش‌نشانی آدام بوکانان/پیش از میلاد)

«بیشتر آتش‌سوزی‌هایی که در این منطقه می‌بینیم مشکوک هستند [to be] سوئیفت گفت که عامل انسانی است.

او ادامه داد: «ما واقعاً از مردم می‌خواهیم که در این زمینه به ما کمک کنند تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین کار ممکن را در زمان بازآفرینی انجام می‌دهند.» به طوری که ما بتوانیم روی آتش سوزی هایی که در حال حاضر داریم تمرکز کنیم و در آن آتش سوزی ها پیشرفت کنیم، زیرا آتش سوزی های جدید فقط منابع ما را بیشتر منحرف می کند.”

در حالی که بسیاری از آتش‌سوزی‌های نگران‌کننده بریتیش کلمبیا دورتر از ساحل می‌سوزند، آتش‌سوزی بسیار کوچک‌تری در حوالی ساعت 9 شب در فارر کوو، مجاور پارک منطقه‌ای بلکارا در مترو ونکوور گزارش شد.

جی شارپ، از سازمان آتش نشانی داوطلب صسمات، گفت که آتش پس از کار آتش نشانان در طول شب مهار شد و افزود که احتمالاً ناشی از نقص خط برق بوده است و این حادثه نشان دهنده نیاز به هوشیاری بیشتر در گرما است.

ممنوعیت آتش‌سوزی رده 2 و رده 3 – که شامل آتش‌های باز که مواد را در توده‌ها می‌سوزاند، و همچنین سوزاندن کلش یا علف و وسایل آتش‌بازی – در سراسر بخش داخلی مرکزی و شمال قبل از میلاد وجود دارد.