ناپدید شدن مدیسون اسکات به مدت 12 سال وندرهوف را تعقیب کرد. اکنون جامعه با مرگ او دست و پنجه نرم می کند

چهره مدیسون اسکات در Vanderhoof به هر کجا که بپیچید است. روی بیلبوردهایی که هر چند کیلومتر در امتداد بزرگراه به داخل شهر گچ شده اند، گچ کاری شده است. روی ویترین فروشگاه ها و برچسب های سپر کامیون و در کنار ساختمان بزرگ شده است.

پوسترها می گویند که او در آخرین باری که دیده شد 20 سال داشت. او پنج فوت و چهار اینچ قد داشت، موهای زنجبیلی تا شانه‌هایش، سوراخی در سوراخ چپ بینی‌اش و شکل یک پرنده در داخل مچ دست چپش بود.

در دهه گذشته، این پوسترها و بیلبوردها به این امید نصب شده بودند که اسکات روزی زنده پیدا شود و بتواند به خانه خود در این جامعه فشرده در مرکز پیش از میلاد برگردد که خود را وقف یافتن او در دهه گذشته کرده است.

بیلبوردی در امتداد بزرگراه می گوید: مدی اسکات پوکر سواری.  پیاده روی، چهارتایی یا اسب سواری.  شنبه، 27 مه 2023. در امتداد پایین: findmaddy.ca: 250-567-0923.
یک بیلبورد تبلیغات سالانه جستجوی مدیسون اسکات در Vanderhoof، BC، چند روز پس از برگزاری رویداد امسال، RCMP کشف بقایای اسکات را اعلام کرد. (اندرو کورجاتا/سی بی سی)

اما اکنون دوستان و خانواده و حتی افرادی که هرگز او را ندیده‌اند با واقعیت جدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند: در 29 می – تقریباً 12 سال از روزی که برای اولین بار ناپدید شدن اسکات گزارش شد – RCMP اعلام کرد که بقایای “مدی” را پیدا کرده‌اند. هیچ دلیلی برای مرگ اعلام نشده است، اما پلیس می‌گوید بازی ناپسند منتفی نیست و تیمی از بازرسان در حال جستجوی یک ملک روستایی در چند کیلومتری کمپینگی هستند که اسکات آخرین بار در آن زنده دیده شده است.

شهردار کوین موتری که یک روز پس از اعلام خبر در اتاق‌های شورا با شبکه خبری سی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، می‌گوید: «این واقعاً یک حالت شوک‌آور است. در بیرون، پرچم شهرداری به حالت نیمه افراشته درآمده است که نشان می دهد مرگ این زن جوان چقدر بر جامعه تأثیر گذاشته است.

موتری می گوید: «ما عزادار هستیم. «جامعه به طور کلی در حال برداشتن یک گام به عقب است [and] به مدی فکر می کنم.”

چه اتفاقی برای مدیسون اسکات افتاد؟

منطقه Vanderhoof تقریباً 4300 نفر را در خود جای داده است و خود را در مرکز جغرافیایی استان، 100 کیلومتری غرب پرنس جورج و 800 کیلومتری شمال ونکوور می داند.

در تابستان میزبان یک نمایشگاه بین‌المللی هوایی است و مرکز بازیابی ماهیان خاویاری و پناهگاه پرندگانی است که در بهار صدها غاز و قو مهاجر را می‌بیند. اما برای افراد بی‌شماری در سراسر جهان، این خانه معمایی است که برای مدیسون اسکات اتفاق افتاده است.

مردی که هودی پوشیده که پشتش روی آن «جستجو و نجات دره نچاکو» نوشته شده، به دریاچه‌ای پر درخت نگاه می‌کند.
کریس موشومانسکی، رهبر جستجو و نجات دره نچاکو، بازدیدهای زیادی از دریاچه هاگسبک، آخرین مکان شناخته شده مدیسون اسکات داشته است. (اندرو کورجاتا/سی بی سی)

کریس موشومانسکی، داوطلب جستجو و نجات که 12 سال پیش به رهبری تلاش ها برای یافتن اسکات کمک کرد، می گوید: «این داستان… دهه آخر واندرهوف را تعریف کرده است. ناپدید شدن او در چندین پادکست جنایی واقعی، مستندهای تحقیقی در تلویزیون شبکه ایالات متحده و از طریق کمپین های دهان به دهان بازگو شده است، مانند زمانی که گروهی از دوستان او به جام خاکستری در ونکوور سفر کردند تا 6000 بروشور درخواست سرنخ را توزیع کنند.

خلاصه اصلی داستان این است: اسکات آخرین بار در حدود ساعت 3 صبح روز 28 می 2011، در حالی که در حال جشن تولد دوستش در دریاچه هاگسبک، یک اردوگاه گروهی در 26 کیلومتری جنوب شرقی شهر و محبوب مردم محلی بود، دیده شد.

او در طول مهمانی با والدینش پیامک می‌فرستاد، اما روز بعد نتوانستند با او تماس بگیرند. او در 29 مه زمانی که چادر و کامیونش رها شده در محل کمپینگ پیدا شد، ناپدید شد و جستجوهای هوایی، زمینی و آبی بی‌فایده انجام شد.

دریاچه هاگسبک در جنوب غربی Vanderhoof آخرین جایی است که مدیسون اسکات زنده دیده شد. پلیس اکنون در رابطه با کشف بقایای او در حال جستجوی یک ملک روستایی در نزدیکی کمپ است.

موشومانسکی به یاد می‌آورد که به غیر از آیفون، متعلقات شخصی دیگری که گمان می‌رود همراه خود داشته باشد، دمپایی‌هایی بودند که راه رفتن با آن‌ها از میان برس متراکم اطراف منطقه دشوار بود. هم پلیس و هم خانواده می گویند غیرعادی بود که او با عزیزانش در تماس نبود و ناپدید شدن او مشکوک تلقی شد.

امید به عدالت

جستجوی اسکات همچنین در زمان تاریکی برای منطقه انجام شد: واندرهوف در امتداد بزرگراه 16 بین شاهزاده جورج و پرنس روپرت است، جاده ای که بسیاری به دلیل تعداد زنان و دختران – عمدتاً بومی – به عنوان بزرگراه اشک ها شناخته می شوند. – ناپدید شدن یا کشته شدن در طول آن، از جمله چندین مورد در همان دوره زمانی که اسکات داشت. و در سال 2014، تایید شد که یک قاتل زنجیره‌ای در این منطقه فعالیت می‌کرده و حداقل چهار زن را در دو سال قبل از ناپدید شدن اسکات کشته است.

موشومانسکی به یاد می آورد: «ناراحتی زیادی وجود داشت.

یک وسیله نقلیه پلیس در دوردست در یک مزرعه پارک شده است.
یک وسیله نقلیه RCMP در یک ملک روستایی خارج از Vanderhoof. پلیس چندین روز در حال جستجو در این مکان است که به گفته آنها با کشف بقایای مدیسون اسکات مرتبط است. (اندرو کورجاتا/سی بی سی)

فراتر از آن، او در جامعه به خوبی شناخته شده بود و او را به عنوان فردی پر جنب و جوش و دلسوز با استعدادی در فیلمسازی و عکاسی، و همچنین اسب سواری و بازی هاکی توصیف کردند.

اما علیرغم یک کمپین گسترده برای یافتن اسکات، که شامل یک جایزه 100000 دلاری و جست و جوی سالانه در بیابان اطراف آخرین مکان شناخته شده او بود، تاکنون پیشرفت های اندکی در این پرونده ها صورت گرفته است.

موشومانسکی گفت: «هیچکس این را پیش‌بینی نکرده بود.» وی افزود که مجبور شد چند بار خبر RCMP را قبل از غرق شدن بخواند زیرا بقایای اسکات پیدا شده است.

“برای 12 سال … شما امیدوار بودید. و دیدن این که اکنون خاموش شده است باید ویرانگر باشد.”

هنوز منتظر پاسخ ها هستیم

RCMP در بیانیه خود می گوید که خانواده درخواست حفظ حریم خصوصی دارند زیرا تحقیقات در مورد آنچه اتفاق افتاده ادامه دارد.

در وب‌سایت MadisonScott.ca، که سال‌ها توسط یکی از دوستان اسکات به‌عنوان مرکز اطلاعات درباره جست‌وجو اداره می‌شود، در به‌روزرسانی‌ای که اواخر دوشنبه منتشر شد، آمده است: «ما 12 سال طولانی امیدوار بودیم که مدی زنده پیدا شود. اکنون می دانیم که او واقعاً در زندگی ما گم شده است.”

تماشا | اجتماع در سوگ پس از مرگ مدیسون اسکات:

وندرهوف در سوگ مدیسون اسکات

کشف بقایای جسد یک زن جوان که 12 سال پیش در شمال پیش از میلاد ناپدید شد، شهر کوچک واندرهوف را تکان داد. مدیسون اسکات بیست ساله از یک کمپینگ دورافتاده ناپدید شد، اما جستجو برای یافتن او از آن زمان تاکنون ادامه دارد. بتسی ترامپنر با جامعه صحبت کرد.

موشومانسکی می‌گوید برای بسیاری، از جمله خودش، کشف بقایای اسکات آسیب‌های قدیمی ناپدید شدن اسکات و سایر خسارات حل‌نشده در سراسر منطقه را دوباره باز کرده است. اما او همچنین خوش بین است که این آخرین شکست در پرونده ممکن است در نهایت پاسخی به معمایی بدهد که سال ها جامعه او را درگیر کرده است.

این احساسی است که توسط شهردار کوین موتری تکرار شده است، اما در حال حاضر، او از مردم در داخل و خارج از جامعه خود می‌خواهد تا زمانی که پلیس کار خود را انجام می‌دهد صبر و شکیبایی به خرج دهند.

او می گوید: «ما 12 سال منتظر پاسخ بودیم. “می توانیم کمی بیشتر صبر کنیم.”

پوستری که یک زن خندان را نشان می دهد عبارت Missing با رنگ قرمز در بالای عکس و 100000 دلار در زیر آن نوشته شده است.
پوستر مدیسون اسکات در خارج از یک تجارت در Vanderhoof، BC، یک جایزه 100000 دلاری را تبلیغ می کند. (اندرو کورجاتا/سی بی سی)

پرچمی نیمه افراشته در بیرون یک دفتر شهرداری که در قاب آسمان آبی روشن که با ابرهای کرکی مشخص شده است.
پرچم شهرداری در خارج از دفاتر ناحیه واندرهوف برای سوگواری درگذشت مدیسون اسکات نیمه افراشته است. (اندرو کورجاتا/سی بی سی)

پوستری که به بیرون از یک کسب و کار چسبانده شده است، یک بازی پوکر مدیسون اسکات را تبلیغ می کند.
پوستری تبلیغاتی برای جستجوی سالانه برای یافتن مدیسون اسکات در Vanderhoof، BC، چند روز پس از برگزاری سفر امسال، RCMP کشف بقایای او را اعلام خواهد کرد. (اندرو کورجاتا/سی بی سی)

پوستری مفقود شده از مدیسون اسکات در کنار تابلوی خیابانی که روی آن نوشته Hogsback Lake Rd.
مدیسون اسکات آخرین بار در دریاچه هاگسبک، در جنوب غربی Vanderhoof، قبل از میلاد دیده شد (اندرو کورجاتا/سی بی سی)