نتفلیکس همچنان از کانادایی‌هایی که رمز عبور را به اشتراک می‌گذارند، اما آمریکایی‌ها را به اشتراک نمی‌گذارند، هزینه می‌گیرد

هزینه اضافی کانادایی ها به نتفلیکس برای امتیاز اشتراک گذاری رمزهای عبور خود با دیگران در مکان های مختلف، قرار بود ماه ها پیش برای مشتریان آمریکایی ارائه شود. با این حال، علیرغم اینکه گفته می شود هزینه های اضافی در کانادا “مثبت” است، غول پخش جریانی در حال به تعویق انداختن چند ماهه دریافت هزینه از آمریکایی ها با همان قیمتی است که از کانادایی ها می گیرد.

این نتایج شامل گزارش نتفلیکس مبنی بر اینکه “رشد درآمد در کانادا تسریع شده است” و مشتریان بیشتری در این کشور نسبت به قبل از اینکه شروع به دریافت هزینه اضافی برای به اشتراک گذاری رمز عبور کرده است، است.

بنابراین علیرغم اینکه نتفلیکس شاهد سودهای مالی در کانادا از دریافت هزینه بیشتر برای به اشتراک گذاری رمز عبور است، و به سرمایه گذاران خود گفت که معتقد است بازار کانادا یک “پیش بینی کننده قابل اعتماد” از بازار ایالات متحده است، اما همچنان تصمیم گرفته است که هزینه بیشتر از مصرف کنندگان آمریکایی را ماه ها به تاخیر بیندازد.

مردم [in Canada] از کنار آن گذشت در حالی که در ایالات، آنها انتظار واکنش بسیار شدیدتری را دارند.– وینسنت جورجی، دانشگاه ویندزور

کارشناسانی مانند جان بوفون، معاون رئیس‌جمهور و تحلیلگر صنعت رسانه در شرکت تحقیقات بازار Circana، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که نتفلیکس می‌تواند در ایجاد تغییرات در چنین بخش بزرگی از تجارت خود کوتاهی کند.

مردی در دفتری نشسته و تابلوی پارک ملی یوسمیتی پشت سرش قرار دارد.
جان بوفون با شرکت تحقیقات بازار Circana همکاری می‌کند و می‌گوید نت‌فلیکس اتهامات بیشتر از آمریکایی‌ها را به تعویق می‌اندازد زیرا ممکن است واکنش منفی‌تری نسبت به کانادایی‌ها نشان دهند. (انیس حیدری/سی بی سی)

بوفون در سخنرانی خود گفت: “اگر شما شرکتی بودید که چیزی را آزمایش می کردید که می دانید لزوماً با تعداد زیادی صورتک از بینندگان مواجه نمی شود؟ شما این کار را در بزرگترین بازار خود، ایالات متحده انجام نمی دهید.” از اوشن ساید، نیویورک.

آنچه برای نتفلیکس خوب است می تواند آمریکایی ها را عصبانی کند

به گفته بوفون، نتفلیکس به عنوان یک شرکت به میزان زیادی از افزایش قیمت برای بسیاری از مشتریان سود می برد.

او گفت: “اگر آنها با موفقیت به چیزی که آنها را مدل اشتراک رمز عبور پولی می نامند انتقال دهند، این بزرگترین سود بالقوه برای شرکت است.”

به گفته نتفلیکس، چندین ماه پس از افزایش هزینه ها، تعداد بیشتری از مشترکین کانادایی به این شرکت رفتند.

شخصی از برنامه Netflix در رایانه لوحی استفاده می کند.
تحلیلگران گفته اند که نتفلیکس بیشتر از کانادایی ها نگران واکنش آمریکا به قیمت های بالاتر است. (دانیل آکر/ بلومبرگ)

اکنون در حال برنامه‌ریزی است تا پس از برنامه‌ریزی اولیه برای شروع شارژ ایالات متحده تا ماه مارس، قبل از ماه جولای، همان هزینه را از آمریکایی‌ها دریافت کند.

اما بوفون اشاره کرد که مصرف کنندگان آمریکایی ممکن است مانند مصرف کنندگان کانادایی واکنش نشان ندهند.

او توضیح داد: «یک گام اشتباه در اینجا می‌تواند باعث سقوط قیمت سهام شود.» او با مقایسه هر تغییر سریع امروزی با زمانی که نت‌فلیکس – به‌طور غیرمحبوب – تلاش کرد کسب‌وکار آن زمان DVD-by-mail خود را به سرویسی مجزا از سرویس مبتنی بر اینترنت خود در سال 2011 تقسیم کند، توضیح داد.

در آن زمان، مشترکان شکایت کردند و سهام شرکت بیش از نصف شد.

کارشناس تجارت سینما می گوید که بازار کانادا کمتر اهمیت دارد

حداقل یکی از ناظران صنعت فیلم در کانادا گفت که جای تعجب نیست که نتفلیکس مایل به آزمایش هزینه بیشتر از کانادایی ها باشد، در حالی که همچنان از واکنش آمریکا می ترسد.

وینسنت جورجی، استادیار بازاریابی در دانشکده بازرگانی Odette در دانشگاه گفت: منظورم این است که ما کمتر از 10 درصد از بازار ایالات متحده را داریم، بنابراین آنها می توانند در مورد بازار کانادا خودمان بی احتیاطی کنند زیرا اهمیت کمتری دارد. ویندزور

مردی مقابل یک سالن سینما ایستاده است.
وینسنت جورجی در دانشگاه ویندزور بازاریابی تدریس می‌کند و مدیر اجرایی جشنواره فیلم شهر انتاریو است و می‌گوید انتظار هزینه‌های اضافی از رقبای نتفلیکس نیز دارد. (کاترینا جورجیوا/CBC)

به گفته جورجی، که همچنین مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم ویندزور است، نتفلیکس بخشی از کل صنعت فیلم و اکوسیستمی است که ریسک گریز است. آزمایش کانادایی‌ها با هزینه‌های بالاتر، راه خوبی برای دیدن آنچه قبل از آزمایش در بازار بزرگ‌تر است، است.

“منظورم این است که در کانادا، تا حدودی یک واکنش خاموش بوده است… اما می دانید، مردم از آن عبور کردند. در حالی که در ایالات متحده، آنها منتظر واکنش بسیار شدیدتری هستند، چیزی که در واقع می تواند بازار را شوکه کند. ” گفت جورجی.

رقبای نتفلیکس می‌توانند از این روش پیروی کنند

برای مشتریان کانادایی مانند Dan Student، هزینه‌های اضافی منجر به لغو خدمات وی شد.

خانواده او شامل پنج کودک است که به طور منظم علاوه بر خانه دانشجویی در خانه پدربزرگ و مادربزرگشان نیز نگهداری می شوند و حساب خانوادگی نتفلیکس در هر دو مکان به خاطر تداوم مراقبت از کودکان استفاده می شود.

دانشجویی که در گراند پریری، آلتا زندگی می‌کند، می‌گوید: «من آن را در خانه پدرم گذاشتم، وارد آن شدم، و این چیزی است که بچه‌ها آنجا تماشا کردند.

مردی با ژاکت آبی در ماشین نشسته است.
دن دانشجو زمانی که مجبور شد برای تماشای این سرویس هم در خانه و هم در خانه پدربزرگ و مادربزرگشان، شروع به پرداخت هزینه اضافی برای فرزندانش کند، یکی از مشترکین سابق نتفلیکس شد. (انیس حیدری/سی بی سی)

این واقعیت که حساب نتفلیکس او در مقایسه با مشتری که مثلاً در گرند پریری، تگزاس زندگی می کند، شروع به هزینه 8 دلار اضافی در ماه کرد.

او با اشاره به اینکه خانواده‌اش اکنون به آمازون پرایم و کراو به‌عنوان جایگزین روی آورده‌اند، گفت: «ما مدتی دور بوش بودیم، اما من آن را لغو کردم.

با این حال، این پس انداز ممکن است کوتاه مدت باشد. وینسنت جورجی گفت که انتظار دارد رقبای نتفلیکس هم در ایالات متحده و هم در کانادا هزینه های اضافی مشابهی را در آینده معرفی کنند.

جورجی گفت: “آنها به نوعی کنجکاو هستند که چگونه می شود.”

آن‌ها می‌خواهند نتفلیکس بار سنگین این موضوع و گرمای مصرف‌کنندگان را در اطراف آن تحمل کند.»