نظارت بر بودجه: مقررات جدید سوخت باعث افزایش قیمت سوخت و کاهش تولید ناخالص داخلی خواهد شد

طبق گزارش جدید ناظر بودجه کانادا، مقررات جدید سوخت که قرار است در سال 2030 به طور کامل اجرایی شود، انتظار می رود قیمت سوخت را افزایش داده و اندازه اقتصاد کانادا را کوچکتر کند.

مسئول بودجه مجلس (PBO) الف تجزیه و تحلیل توزیعی از مقررات سوخت پاک دولت فدرال پنجشنبه.

پس از انتشار، این گزارش تبدیل به تیر برق برای سیاستمداران فدرال شد و محافظه کاران این سیاست را بار مالی برای خانواده ها خواندند.

سایر احزاب سیاسی از سازمان برنامه و بودجه انتقاد کردند زیرا گفتند که این تحلیل هزینه انفعال در مورد تغییرات آب و هوا را نادیده می گیرد.

مقررات سوخت پاک در جولای اعمال می شود.

تولیدکنندگان یا واردکنندگان گاز یا گازوئیل را ملزم می کند تا به تدریج از شدت کربن سوخت هایی که می فروشند، بکاهند.

تا سال 2030، شدت کربن این سوخت ها باید به 15 درصد کمتر از سطح سال 2016 برسد. مطابق با محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادااین امر باعث کاهش 26 میلیون تنی انتشار گازهای گلخانه ای خواهد شد. این یک بازار اعتبار کربن ایجاد می کند که در آن کاهش انتشار، اعتباراتی را به دست می آورد که می توان آنها را فروخت.

قبل از میلاد، کالیفرنیا، اورگان و دیگران مقررات مشابهی را اتخاذ کرده اند.

با افزایش قیمت سوخت های کربن فشرده، دولت امیدوار است که تولید و مصرف سوخت های پاک تر مانند هیدروژن و سوخت های زیستی را تشویق کند.

طبق ارقامی که سازمان برنامه و بودجه از محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا به دست آورده است، پس از اجرایی شدن کامل این مقررات، قیمت گاز و گازوئیل را تا 17 سنت در هر لیتر افزایش خواهد داد.

ایو ژیرو، افسر بودجه پارلمانی، گفت: «به دلیل این مقررات سوخت پاک افزایش قابل توجهی در قیمت است.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، اقتصاد کانادا نیز آسیب خواهد دید، زیرا مقررات تولید ناخالص داخلی واقعی را در سال 2030 تا 0.3 درصد یا 9 میلیارد دلار کاهش می دهد.

برای تعیین تأثیر مقررات بر خانوارها، سازمان برنامه و بودجه برآورد کرد که درآمد خانوارها از 0.62 درصد درآمد قابل تصرف یا 231 دلار برای خانواده های کم درآمد تا 0.35 درآمد قابل تصرف یا 1008 دلار برای خانوارهای درآمدی متغیر است.

ژیرو گفت: «برای اکثر خانوارها، این درآمد کمتر از یک درصد است. “این تاثیر زیادی در طرح کلان چیزها ندارد.”

“اما این یک تاثیر است.”

افسر بودجه پارلمانی ایو ژیرو منتظر است تا در برابر کمیته مالی عوام در پارلمان هیل در اتاوا، سه شنبه 10 مارس 2020 ظاهر شود. سال مالی 2021-22.
افسر بودجه پارلمانی ایو ژیرو منتظر است تا در کمیته مالی عوام در پارلمان هیل در اتاوا، سه شنبه 10 مارس 2020 ظاهر شود. ژیرو گفت که مقررات سوخت پاک دولت به طور قابل توجهی قیمت سوخت را افزایش می دهد. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

سازمان برنامه و بودجه گفت که این تأثیر در پریری ها و نیوفاندلند و لابرادور بیشتر احساس می شود. در سال 2030، مقررات سوخت پاک برای خانوارهای ساسکاچوان به طور متوسط ​​1117 دلار یا 0.87 درصد از درآمد قابل تصرف آنها هزینه خواهد داشت.

اما هیچ یک از این برآوردها هزینه انجام هیچ کاری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی برای محدود کردن میانگین افزایش دمای جهانی به 1.5 درجه سانتیگراد را در نظر نگرفت.

گزارش سازمان برنامه و بودجه ناقص است: محقق سیاست

بیش از 1.5 درجه سانتیگراد به این معنی است که کانادا و جهان شاهد تأثیرات مهم تری از تغییرات آب و هوایی – طوفان های شدیدتر، امواج گرما و آتش سوزی های جنگلی – به طور گسترده بر افرادی که کمترین درآمد را دارند تأثیر می گذارد.

جیسون دیون، مدیر ارشد تحقیقاتی موسسه مستقل آب و هوای کانادا، گفت: «این گزارش تصویر کاملی را نشان نمی‌دهد. “من فکر می کنم این مایه تاسف است.”

دیون گفت این گزارش مقررات سوخت پاک را با جهانی مقایسه می کند که در آن کانادا هیچ کاری در مورد تغییرات آب و هوایی انجام نمی دهد و هیچ عواقبی برای انجام آن ندارد.

موسسه آب و هوای کانادا تخمین می زند که تغییرات آب و هوایی برای هر نفر 700 دلار هزینه دارد.

دیون خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا تعدیل مرز کربن یا تعرفه کربن را اعمال کرده است که کشورهای دارای سیاست‌های ضعیف آب و هوایی را مجازات می‌کند.

رهبر محافظه کار مقررات را “مالیات کربن 2” می نامد

در خارج از مجلس عوام، پیر پویلیور، رهبر محافظه کار، روز پنجشنبه گفت که این مقررات مشکلات قابل توجهی را برای خانواده ها به همراه خواهد داشت، به ویژه همراه با قیمت ملی کربن، که در سال 2030 به 170 در هر تن افزایش خواهد یافت.

“[It’s] پولیور به خبرنگاران گفت: مالیات دیگری بر پشت کانادایی‌های سخت‌کوش و مقررات سوخت پاک را «مالیات کربن دو» خواند.

به گفته راشل سامسون، معاون پژوهشی موسسه تحقیقات سیاست عمومی، مقررات سوخت پاک مالیات نیست زیرا تمام پول پرداخت شده مستقیماً به شرکت های نفت و گاز می رود.

سامسون گفت: “یک چیز، درآمد به دولت تعلق نمی گیرد.” بنابراین من فکر می کنم که آن را به عنوان یک مالیات رد می کند.

سامسون همچنین نقص هایی در گزارش سازمان برنامه و بودجه پیدا کرد که آن را “گمراه کننده” توصیف کرد زیرا از بالاترین برآورد هزینه خانوار استفاده می کند. او گفت همچنین فرض می‌کند که تولیدکنندگان سوخت جایگزین‌های سوخت کم آلاینده‌ای پیدا نخواهند کرد و کانادایی‌ها دستگاه‌های گازسوز خود را برای حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌سواری یا وسایل نقلیه الکتریکی کنار نخواهند گذاشت.

استیون گیلبولت، وزیر محیط زیست با پیوستن به گروه انتقاد، مدل سازی سازمان برنامه و بودجه را “نامتوازن” خواند و محافظه کاران را به ترس افکنی متهم کرد.

Guilbeault گفت: “Pierre Poilievre بهترین کاری را که انجام می دهد انجام می دهد – کانادایی ها را با شعارهای برچسب های سپر می ترساند.”

تماشا کردن | واکنش وزیر محیط زیست به تحلیل سازمان برنامه و بودجه از مقررات سوخت پاک

واکنش وزیر محیط زیست به تحلیل سازمان برنامه و بودجه از مقررات سوخت پاک

استیون گیلبولت، وزیر محیط زیست، در حالی که با خبرنگاران در مورد تأثیرات قوانین سوخت پاک بر رانندگان کانادایی صحبت می کرد، می گوید که دولت “در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که هزینه ها برای کانادایی ها حداقل است” و افزود: تحلیل افسر بودجه پارلمانی از این مقررات “این کار را انجام نمی دهد.” حتی به اثرات تغییرات آب و هوایی اشاره کنید.

در کنفرانس خبری مشترک صبح پنجشنبه که خواستار مقررات مالی سخت‌گیرانه‌تر برای شروع گذار سبز شد، نمایندگان بلوک، NDP و سبزها در انتقاد از تحلیل آب و هوای سازمان برنامه و بودجه متحد شدند.

آنها گفتند سازمان برنامه و بودجه تجزیه و تحلیل مشابهی از هزینه سوخت فدرال انجام داده است که معمولاً مالیات کربن نامیده می شود.

الیزابت می، رهبر حزب سبز، گفت: «نقص تجزیه و تحلیل آنها عدم ارزیابی هزینه های عدم اقدام بوده است.

تیلور باکراک از NDP گفت: افزایش قیمت سوخت کانادایی ها به دلیل سیاست های آب و هوایی ملی نیست، بلکه به دلیل “سود اضافی” شرکت های نفتی است.

ژیرو اذعان کرد که گزارش او هزینه ها و منافع سیاست ها را در رسیدگی به تغییرات آب و هوایی در نظر نمی گیرد. او افزود که چنین تحلیلی نه تنها باید به آنچه کانادا انجام می دهد، بلکه آنچه دیگر کشورها انجام می دهند نیز توجه داشته باشد.