نظرسنجی جدید حاکی از آن است که حزب دموکراتیک خلق آلبرتا می تواند در کلگری دستاوردهای بزرگی داشته باشد و آرای مردمی را به دست آورد – اما همچنان در انتخابات شکست بخورد.

یادداشت سردبیر: سی‌بی‌سی نیوز این تحقیق در مورد افکار عمومی را در اواخر مارس، تقریباً دو ماه قبل از رأی دادن آلبرت‌ها در انتخابات بعدی در 29 می، سفارش داد.

مانند همه نظرسنجی ها، این نظرسنجی هم یک عکس فوری در زمان است.

این تحلیل یکی از مجموعه مقالاتی است که از این تحقیق بیرون می آید.


بر اساس یک نظرسنجی جدید از 1000 نفر از کلگریان، حزب NDP آلبرتا از حزب محافظه‌کار متحد در کلگری، شهر میدان نبرد که در آن حزب راشل نتلی احتمالاً برای غلبه بر دولت دانیل اسمیت به یک لغزش نیاز دارد، جلوتر است.

با توجه به اینکه هر دو حزب و تقریباً همه ناظران اعلام کرده‌اند که آبی یا نارنجی بودن بزرگترین شهر آلبرتا برنده انتخابات را تعیین می‌کند، سی‌بی‌سی نیوز این نظرسنجی ویژه را فقط از مردم کلگری توسط Janet Brown Opinion Research انجام داد. این به ما این امکان را می دهد تا در عمقی که هیچ نظرسنجی در سطح استان نمی تواند در ذهن رأی دهندگان کلگری کاوش کنیم و نقاط قوت و ضعف احزاب اصلی را در ربع مختلف کلگری ارزیابی کنیم.

دموکرات‌های جدید به راحتی با اختلاف دو رقمی در شمال شرق کلگری و شمال غرب پیشتاز هستند، در حالی که در جنوب غربی کلگری برتری کمی دارند و در جنوب شرقی از UCP عقب هستند.

در سطح شهر، NDP از 47 درصد رأی دهندگان تصمیم گیری و متمایل به 42 درصد UCP حمایت می کند. جانت براون می گوید که نوتلی جلوتر است، اما پیشروی شکننده است.

این نظرسنجی کهنه کار گفت: «اگر من به جای حزب دمکراتیک ملی بودم، از این مزیت راحت نبودم.

این نظرسنجی بین 23 مارس تا 6 آوریل، پیش از انتخابات استانی 29 می، انجام شد.

سلام، کلگری

کلگری جایزه بزرگ انتخاباتی سیاست آلبرتا است نه تنها به این دلیل که دارای 26 کرسی از 87 کرسی آلبرتا است، بلکه به این دلیل که رأی دهندگان شهری آن به احتمال زیاد نظر خود را از انتخاباتی به انتخابات دیگر تغییر می دهند.

در سال 2015، NDP 15 کرسی از کرسی های شهر را به دست آورد و به دولت تبدیل شد. در سال 2019، UCP به رهبری جیسون کنی برنده 23 سواری کلگری و اکثریت استان خود شد.

در آن انتخابات، 55 درصد از رای دهندگان کلگری حزب محافظه کار متحد را انتخاب کردند و 32 درصد به حزب دموکرات رفتند. نتایج انتخاباتی که این یافته‌های نظرسنجی جدید را منعکس می‌کند، یک نوسان عظیم به نفع نتلی خواهد بود.

با این حال، با برتری پنج امتیازی برای NDP، پیشتازی حزب اپوزیسیون به سختی از حاشیه خطا خارج می شود.

براون گفت: «اگر UCP استراتژی مؤثرتری برای خروج از رأی نسبت به NDP داشته باشد، این سرنخ می تواند خیلی سریع از بین برود.

محبوبیت پایین همچنان برای نخست وزیر دانیل اسمیت، که در اکتبر جایگزین کنی به عنوان رهبر UCP شد، ادامه دارد. در پاسخ به این سوال که در مقیاس 0-10 چقدر از اسمیت تحت تاثیر قرار گرفتند، نیمی از پاسخ دهندگان به او نمره پایین 3 یا کمتر دادند، در حالی که 29 درصد گفتند که بسیار تحت تأثیر او قرار گرفتند و نمره 7 یا بالاتر را به او دادند. 20 درصد دیگر به او رتبه خنثی دادند.

این تقریباً برخلاف برداشت‌های کالگاری‌ها از نتلی است که در تبلیغات و جزوات کمپین NDP نقش اول و مرکزی دارد. 30 درصد گفتند که تحت تأثیر قرار نگرفته اند، 45 درصد بسیار تحت تأثیر قرار گرفته اند و 24 درصد در وسط قرار دارند.

نوتلی شمال

نخست‌وزیر بعدی باید به‌طور موثر استراتژی‌هایی را در مورد نحوه جمع‌آوری بردها در ربع‌های مختلف کلگری طراحی کند.

حمایت UCP در جنوب شرقی کلگری قوی ترین است، جایی که این حزب با 52 درصد به 40 از NDP پیشتاز است.

NDP در شمال شرقی بهترین عملکرد را دارد و با 48 به 33 پیشرو است. در شمال غربی با امتیاز 52 به 38 جلوتر است، در حالی که لبه 45 به 43 آن در جنوب غربی کلگری، احزاب را در یک تساوی مجازی قرار می دهد.

بر اساس برآوردهای براون، این اعداد به 18 کرسی کلگری توسط حزب نتلی و 8 کرسی برای اسمیت تبدیل می شود.

این بدان معناست که NDP به نظر می‌رسد در موقعیتی است که بتواند اکثریت کرسی‌های کلگری را به دست آورد، اما من مطمئن نیستم که 18 کرسی برای کسب در کل استان کافی باشد.

حتی اگر 18 کرسی کلگری و 20 سواری را در ادمونتون – پایگاه زادگاه نتلی – با هم ترکیب کنید، باز هم برای کسب اکثریت 44 کرسی و پیروزی برای NDP کافی نیست. حزب اپوزیسیون همچنین باید در جوامع کوچکتر آلبرتا یا سواره‌های روستایی، جایی که محافظه‌کاران متحد قوی‌ترین هستند، دستاوردهایی به دست آورد.

سایر احزاب کوچکتر به سختی ثبت نام می کنند. حزب آلبرتا به 3 درصد رسیده است، در حالی که یک درصد هر کدام گفته اند که از حزب استقلال وایلدروس، لیبرال های آلبرتا و سبزهای آلبرتا حمایت خواهند کرد.

شش درصد از پاسخ دهندگان را “رای دهندگان یتیم” در نظر گرفته می شوند، کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند که هیچ یک از گزینه ها را دوست ندارند.

براون گفت: “آن رای دهندگان قبلاً دو حزب اصلی را رد کرده اند. بنابراین فکر نمی کنم در این مرحله شانس زیادی وجود داشته باشد که آن احزاب بتوانند آن رای دهندگان را به حامی تبدیل کنند.”

کی آبی، کی نارنجی

حزب NDP به ویژه در میان زنان کلگری قوی است و با 51 درصد از UCP به 41 پیشتاز است، در حالی که احزاب تقریباً با مردان همسو هستند. این نظرسنجی نشان می دهد که NDP قدرت سنتی خود را در میان رای دهندگان جوان حفظ کرده است، اما همچنین با 10 درصد از UCP در میان شهروندان سالخورده پیشتاز است.

UCP با اهالی کلگاری بدون تحصیلات پس از متوسطه یا برخی از آنها از یک پیشروی سالم برخوردار است، در حالی که پاسخ دهندگان با مدرک دانشگاهی به وضوح دموکرات های جدید را ترجیح می دهند.

جک لوکاس، دانشیار دانشگاه، گفت، در حالی که به نظر می‌رسد برخی از ربع‌های شهر به وضوح یک حزب را بر دیگری ترجیح می‌دهند – و NDP در داخل شهر بهتر است، UCP در حومه شهر – تفاوت‌های ظریف‌تری وجود خواهد داشت، اگر بیشتر دقت کنید. علوم سیاسی در دانشگاه کلگری

او گفت: “وقتی روی خود شهر کلگری زوم می کنید، مناطقی در داخل شهر وجود دارند که به خصوص از نظر ایدئولوژیک متنوع و رقابتی هستند.” “وقتی در آن مناطق بزرگنمایی می کنید، حتی محله ها یا جوامع خاصی را می بینید که به ویژه رقابتی هستند.

“بنابراین میدان جنگ است، مهم نیست به چه مقیاسی فکر می کنید.”


نظرسنجی تصادفی سی‌بی‌سی نیوز از 1000 نفر از مردم کلگاری با استفاده از روش ترکیبی بین 23 مارس تا 6 آوریل توسط تحقیقات Trend مستقر در ادمونتون به سرپرستی انجام شد. نظرسنجی جنت براون نمونه معرف عوامل منطقه ای، سنی و جنسیتی است. حاشیه خطا +/- 3.1 درصد است، 19 بار از 20. برای زیر مجموعه ها، حاشیه خطا بزرگتر است.

این نظرسنجی از یک روش ترکیبی استفاده کرد که شامل تماس با پاسخ دهندگان نظرسنجی از طریق تلفن و دادن گزینه تکمیل نظرسنجی در آن زمان، در زمان مناسب‌تر دیگر، یا دریافت لینک ایمیل و تکمیل نظرسنجی آنلاین بود. Trend Research با استفاده از یک لیست تصادفی از اعداد، متشکل از نیمی از تلفن ثابت و نیمی از شماره تلفن همراه، با افراد تماس گرفت. قبل از اینکه شماره تلفن دیگری به نمونه اضافه شود، شماره‌های تلفن تا پنج بار در پنج زمان مختلف روز شماره‌گیری شد.