نوا اسکوشیا راه را برای پرورش کلپ باز می کند، بازاری دست نخورده که می تواند میلیون ها ارزش داشته باشد.

بر اساس یک تحلیل اقتصادی که این هفته منتشر شد، نوا اسکوشیا به کشاورزان صدف‌دار اجازه می‌دهد تا در اقدامی برای راه‌اندازی صنعتی که می‌تواند در سه تا پنج سال آینده نزدیک به 40 میلیون دلار ارزش داشته باشد، کلپ را به اجاره‌های آبزی پروری اضافه کنند.

تا کنون پرورش جلبک دریایی زرد نارنجی جاری تنها به صورت پایلوت در استان تایید شده است. میشل سامسون، مدیر آبزی پروری با غذاهای دریایی ممتاز در کیپ برتون، جزو اولین ها بود.

سامسون به CBC News گفت: “سال گذشته، ما یک تن کلپ داشتیم. عالی بود.”

مانند سایر جلبک های دریایی، کلپ را می توان فرآوری کرد – اغلب خشک و خرد کرد – و به عنوان یک افزودنی برای مواد غذایی، محصولات بهداشتی و زیبایی استفاده کرد. اما پرورش کلپ در مراحل اولیه است.

سامسون گفت: “سال گذشته، ما از سایر سایت‌ها در نوا اسکوشیا بهتر عمل کردیم. اما چرا؟ ما واقعاً هنوز این را نمی‌دانیم.” زمانی که پرورش دهندگانی در نوا اسکوشیا پرورش دهند، واقعاً جالب خواهد بود.

مرکز اقدام اکولوژی، یک گروه زیست محیطی مستقر در هالیفاکس، یک تحلیل اقتصادی در مورد تأثیر بالقوه در نوا اسکوشیا از تصرف حدود 10 درصد از بازار موجود آمریکای شمالی منتشر کرد.

“این واقعاً تجارت خوبی است”

آرلین واسرمن، یکی از نویسندگان این تجزیه و تحلیل و موسس و مدیر عامل مشاوره Changing Tastes، گفت که می تواند در سه تا پنج سال آینده به 38 میلیون دلار برای کلپ پرورشی و فرآوری شده تبدیل شود.

واسرمن به CBC News گفت: “این یک تجارت واقعا خوب است.”

واسرمن یافته‌های خود را این هفته در رویدادی با حمایت مرکز اقدام اکولوژی در لوننبورگ، NS ارائه کرد. او گفت که این استان برای به دست آوردن سهم قابل‌توجهی از بازار منطقه‌ای 200 میلیون دلاری در کانادا و ایالات متحده “به‌طور استثنایی موقعیت خوبی دارد”.

سیوود از یک ردیف در یک قایق آویزان است.
تا همین اواخر، پرورش جلبک دریایی زرد-نارنجی جاری تنها به عنوان یک پروژه آزمایشی در نوا اسکوشیا تایید شده بود. (غذاهای دریایی ممتاز)

واسرمن به جمعی از مقامات استانی، اپراتورهای آبزی پروری و دوستداران محیط زیست گفت: «به دلیل منابع طبیعی، چقدر به مراکز جمعیتی نزدیک هستیم، تاریخچه و زیرساختی برای صنعت غذاهای دریایی وجود دارد.

واسرمن از استان خواست تا برای استفاده از تقاضای بازار آمریکای شمالی که طبق پیش‌بینی این گزارش می‌تواند طی چند سال به 53 میلیون کیلوگرم در سال برسد، سریع عمل کند.

در این گزارش آمده است که نوا اسکوشیا باید حدود 1080 هکتار از اقیانوس های پرورشی را هدف قرار دهد و تخمین می زند که می تواند طی سه تا پنج سال 5.4 میلیون کیلوگرم کلپ تولید کند.

چه اتفاقی باید برای شروع صنعت بیفتد

این گزارش اشاره کرد که 20 میلیون دلار اضافی در فعالیت اقتصادی محلی از طریق خرید کالا و خدمات، افزایش گردشگری، مشاغل جدید و ایجاد دستمزد امکان پذیر است. تخمین زده شد که می توان 111 میلیون دلار دیگر به تولید محصولات فرآوری شده اضافه کرد.

اما همه اینها با امروز فاصله زیادی دارد.

شارلین لبلانک LeBlanc Seeded Lines را اداره می کند، یک کسب و کار زمینی نهال کلپ در Lower West Pubnico، NS.

یک دستگاه برداشت کلپ یک ردیف جلبک دریایی را به سمت یک قایق می کشد.
غذاهای دریایی ممتاز در کیپ برتون بخشی از یک پروژه آزمایشی پرورش کلپ بود. (غذاهای دریایی ممتاز)

لبلانک گفت که مجوزهای اجاره بیشتری برای پیشبرد صنعت مورد نیاز است.

او گفت: «من ناامیدی زیادی می‌شنوم که مردم منتظر و منتظر هستند و مدام وعده‌هایی برای اضافه کردن اجاره‌نامه دریافت می‌کنند، به‌ویژه کسانی که اجاره‌نامه‌های موجود صدف دارند. “و آنها هنوز منتظرند.”

شانون آرنولد، معاون مدیر برنامه های دریایی در مرکز اقدام اکولوژی، همچنین در یک پروژه آزمایشی در خلیج ماهون، NS، خارج از هالیفاکس شرکت دارد.

تسریع در تصویب

آرنولد گفت زمان آن رسیده است که تاییدیه ها را تسریع کنیم.

آرنولد گفت: “در حال حاضر، چند سالی طول می کشد تا مردم برای دریافت این مجوزها به آب بیایند. دولت متعهد شده است که مقررات مربوط به گیاهان دریایی و پرورش صدف را تنظیم کند.”

ما می‌خواهیم با آن‌ها کار کنیم تا این اتفاق بیفتد تا نوا اسکوشیا از حوزه‌های قضایی همسایه‌مان که بسیار مشتاق به ماهی‌های دریایی نیز هستند، رها نشود.»

مردی با لباس سفید که جلوی تنور ایستاده است، بشقاب را بالا گرفته است.
سرآشپز مارتین رویز سالوادور از آشپزخانه نخود ساحل در لوننبورگ، NS، یک غذا از منوی کلپ ارائه کرد. این یک ساقه گوساله کبابی با تره فرنگی و خامه تره فرنگی، با چیپس و روغن کلپ خشک شده است. (پل ویترز/سی بی سی)

این هفته، دپارتمان شیلات و آبزی پروری نوا اسکوشیا به صنعت آبزی پروری اطلاع داد که اجازه اصلاح مجوزهای موجود صدف را برای افزودن کلپ به عنوان یک گونه می دهد.

سوزان کورکام-گریک، وزیر توسعه اقتصادی نوا اسکوشیا، گفت که این استان باید با ادارات فدرال برای توسعه تجارت کلپ همکاری کند. او گفت که دپارتمان او “نگرانی های بسیار قوی” را در مورد “پیوندها” در Fisheries and Oceans Canada ابراز کرده است.

کورکوم-گریک گفت: “ما نمی خواهیم برای رفتن آماده باشیم و هنوز موانعی داریم.”

زنی با عینک و پیراهن مشکی جلوی خانه قرمز ایستاده است.
میشل سامسون مدیر آبزی پروری با غذاهای دریایی ممتاز در کیپ برتون است. (CBC)

سامسون گفت که کلپ برای دولت و پرورش دهندگان جدید است، اما او سه سال است که در این کار مشغول است.

او گفت که کلپ برای پرورش ماهی ماهی دریایی، تجارت اصلی آبزی پروری شرکت او، که فصول شلوغی در بهار و پاییز دارد، مناسب است. کلپ یک محصول زمستانه است که در اردیبهشت ماه برداشت می شود.

او گفت: “این یک فرصت واقعا عالی برای پرورش دهندگان صدف و نوا اسکوشیا است که احتمالاً مردم را در طول سال نگه دارند، که واقعا عالی است.”

خوش بینی برای کلپ

سامسون گفت که نسبت به آینده خوشبین است.

ما بالاخره چند کارخانه جوجه کشی داریم که در حال تولید هستند. ما چند اجاره داریم که می توانند کلپ را در اجاره خود بگذارند و ببینند که چگونه رشد می کند – که عالی است. بنابراین فکر می کنم امسال واقعاً سال آزمایشی برای کلپ در نوا اسکوشیا خواهد بود.”

صبح اطلاعات – کیپ برتون6:24پرورش کلپ در آریچات

غذاهای دریایی ممتاز در آریچات روی کشت کلپ آزمایش کرده است.